Forgalmi vizsga tippek?
Csináld úgy, hogy jó legyen.
A szorongás ellen semmit nem tudsz tenni, maximum, ha nem tekinted vizsgának a vizsgát, csak egy ugyam olyan vezetési órának, mint a többit.
-Kis hibából ne csinálj bukást! Ha hibapontot érő hibát csináltál, ne kezdj el ezen gondolkodni! Úgyis szólni fog a vizsgabiztos, ha meg fogsz bukni, neked nem kell ezen töprengeni. Ha eltereli a figyelmedet, akkor valószínűleg csinálsz olyan hibát közben, ami már bukást okoz.
Ez nehéz, mert (személyes sztori) a második vizsgán már “rutinos” voltam a vizsgákon, pontosan tudtam, hogy nem terelheti el a figyelmem egy apró hiba. Mikor lakott területen kívülre értünk, nem raktam fel a tompítottat (nappali fény van az autón (ami amúgy kint is szabályos), ezért nem szoktam hozzá a kapcsolgatáshoz (utána is hónapok kellettek, hogy ösztönös mozdulattá váljon), így a lakott terület végén megkérdezte a vizsgabiztos, hogy milyen világítás van fent. Átfutott az agyamon, hogy milyen gáz lenne emiatt megbukni, 4-5 másodpercig nem is voltam 100%-ban ott. Aztán eszembe jutott, hogy ha gáz, majd szól, hogy álljunk félre, vagy mi legyen. Végül átmentem, de ha utána a pályára való felhajtáskor is ezen aggódom, biztosan megbuktam volna.
-Ne kapkodj! Biztosan mondta már az oktatód, de ha nem biztos a kijutás egy alárendelt útról, akkor addig vársz, amíg az nem lesz. Ha 5 percig álltok ott, akkor addig. Vannak mögötted? Kit érdekel? Neked elsőbbséget kell adnod, ez az egyetlen, ami ott számít.
Ugyanez, ha elsőre nem egyértelmű a forgalmi helyzet, kicsit lassíts vissza. Be fogja húzni a hibavonalat, de végső soron jó eséllyel megúszol egy bukást, amit a kapkodás idézne elő.
-Nem tudom mennyire veszik komolyan, de az autó átnézésének menete legyen a fejedben. Ösztönösen. Az első vizsgán annyira izgultam a legelején, hogy mikor próbáltam átgondolni, mi is a menete, csak bambultam, egyszerűen nem forgott az agyam. Szerencsémre előző napokban itthon megcsináltam többször is az autónkon, így teljesen beépült.
-Ne bukj meg hülyeség miatt! Nem baj, ha megbuksz, de legyen tanulsága az esetnek. Valami, amit nem tudsz, hogy úgy kellett volna csinálni. Ne nézd be az egyenrangút, ne lépd át a megengedettet stb.
-A gyalogosokra figyelj! Nyilván vizsgabiztostól függ, mennyire veszi komolyan, én az első vizsgán azért buktam meg, mert ”nem adtam elsőbbséget” valakinek, aki még csak sétált a zebra felé. Mikor elmentem előtte, még mindig 3-4 méterre volt, lassítás nélkül tudott átmenni mögöttem. A mindennapi életben még a rendőr sem állít meg emiatt, vizsgán viszont bukta. Ha egyértelműen a zebra felé megy, állj meg. Amennyiben mégsem kel át, akkor mész tovább, még csak hibapontot sem kapsz.
-A parkolást említetted, hogy nem tökéletes. Nem baj! Csak ne kapkodj! Nagyon lassan gurulj, miközben a manővereket végzed (1-2km/h), ráértek! Próbáld meg úgy csinálni, hogy csak korrigálni kelljen a végén. Alapvetően vannak nagyon jó oktatóvideók, hogy pl. párhuzamosnál mikor merre és mennyire tekered a kormányt, nekem beváltak, éles helyzetben nem arra kellett koncentrálnom, hogy úristen, mikor tekerjem stb., csak annyi volt, hogy a javasolt helyen tekertem, utána vissza és már úgy beálltam, hogy csak előrébb kellett gurulni.
-A vizsga addig tart, amíg a vizsgabiztos azt mondja, hogy átmentél (vagy éppen megbuktál, de most nem ez a lényeg). Ebből kifolyólag ne bátorítson az, hogy már mentek be a telephelyre! Az utolsó méteren is meg lehet bukni. A második vizsgámon pont szükségem volt erre a tippre, ugyanis a vizsgaközpontba való visszatéréskor elsőbbséget kellett adnom gyalogosoknak (én kanyarodtam be a kapun, ők keresztezték az utamat). Márpedig ott is simán meg lehet bukni. Igazából erre is érvényes a “Ne kapkodj!” tanács.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!