Miért nem képesek sokan ilyen benzinárak mellett sem letenni az autót?
2 hónapja mást sem hallani, minthogy iszonyatosan drága a tankolás, nem lehet bírni, mégis azt látom, hogy a többség továbbra is autóval jár a budira is. Családi házas környéken lakom, itt szinte mindenkinek két autója van, pedig azért nem egy hú de gazdag környék, átlagemberek laknak itt.
A szomszéd is folyton panaszkodik, de most vettek 2. autót a feleségének, nehogy gyalog kelljen elmenni a boltig. De komolyan, 10 percnyi sétára van innen a bolt, de a kisbabás szomszédok is inkább kocsiba rakják a gyereket, semmint akkor elsétálnának vele addig, hogy legalább levegőzzön a kocsiban.
A városi rokonokon, ismerősökön is azt látom, hogy hiába van busszal csak 15-20 percre a munkahelyük, akkor is kocsival mennek. Sőt, bevallom, még a saját férjem is felidegesít ezzel, lassan havi 30 ezerért tankolunk, holott a buszbérlet feleennyi lenne, és mivel csak heti 4 napot van bent a városban, beleférne az a napi plusz fél óra utazás.
Mi a tököm van az emberekkel, hogy inkább esznek szárazkenyeret párizsival, de akkor is kocsival mennek a szomszéd utcáig?
#40
Kifogás az esetek nagy részében. Ahol van jó alternatíva, ott se azt használják.
#42
Nyilván nem is azt értettem "jó alternatíva" alatt...
Már maga a kérdés feltevés magában hordozza az itélkezést, ahogy sok válaszadó esetén is, csak arról van szó, hogy az ő élethelyzete és az ő döntése az egyetlen jó döntés.
Baromi egyszerű a válasz még budapesten is, ha a belsőkerületekben laksz akkor semmi előnye nincs az autónak. De pl. én is mint csoró külkerületi nem alternatíva a tömegközlekedés és az autóegymásnak... Innen busszal minden ami a kerületen kivül van minimum 1 óra, autóval általabán 15 perc. Amíg bejártam dolgozni addig is simán megérte autoval menni még a dugó ellenére is, mert minimum 15-20perccel hamarabb bent voltam és a kocsiban akkor van hideg / meleg amikor én szeretném.
Másrészről a jövő részben a mikromobilítási eszközöké, amit itthon úgy üldöznek mint az eretnekeket a középkorban. (eRoller, pedelec stb)
Azt úgy se veszed észre ha 20 vagy 30 % is leteszi az autót.
Márpedig hogy akár fele letegye olyan nem lesz.
#39.
Szerintem annak lenne köze hozzá, aki pl. beszállt volna a vásárlásba, vagy aki támogatná a fenntartását, aki uj gumikat vásárolna, aki vizsgára hordaná, és még vég nélkül sorolhatnám.
Tekintettel arra, hogy a felsoroltak mind az én pénztárcámat/szabadidőmet/idegrendszeremet terhelik, így kénytelen vagyok arra a következtetésre jutni, hogy senkinek nincs köze az életvitelemhez (értsd: autómhoz, hobbimhoz)
/#34 voltam/
#46
Igen, a hobbid meg a közös bolygónkat terheli.
Te kérdezted...
Hú, a sok értelmes..
Nyilván nem arról beszéltem, amikor valakinek naponta 3 órát kellene busszal ingáznia kocsi híján, hanem olyan példákat hoztam, mikor gyalog vagy busszal menni nem jelentene olyan sok plusz időt vagy fáradtságot.
Meg szintén nem arra gondoltam, hogy nagybevásárolni busszal menjen az ember, de hogy egy kiló kenyért is kocsiba ül a többség, az durva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!