Buszsofőr vagy kamionos? Hol érdemes kezdeni?
Megcsináltam minden jogsit, egyetemről kivágtak úgyhogy választani kell.
Busz mellett: itthon aludhatok, nem kell falu széli földes útra jobbra nyergessel tolatni, nincs eltévedés. Nem kell spanizni, kevés az esély, hogy tacho miatt bírság legyen
Busz ellenérv: pénzezni kell, hallgatni azt, hogy hogyan kell vezetni, pisit, kakit, rókát pucolni. A rakomány instabil éa ha elesik kampo a jogsinak.
Kamion mellett : szép helyekre lehet eljutni, önállóságot lehet tanulni, jó fizetés.
Kamion ellenérv: szét bírságolják az agyam ha pici baki van a tachoba, nem mindegy hogyan kell lekötni a cuccot, ritkán lehet fürdeni, alig vagyok otthon, keresni kell az olcsó benzinkutakat számolni, tippeni, hogy kibírja e a kútig a kamion.
Ennyi jött le. Gki-t buszból most csinálom, másik megvan.
Kezdő vagyok, eddig alig vezettem, buszos oktató szerint a városban a szűk helyek kiemelkedően mentek, ugyan ez volt E-vel. Viszont a hosszú út az nem valami jó, kicsit kacsáztam állítólag és előzésnél hírtelen váltottam sávot,hibapont volt... talán 3000 km amit eddig országúton vezettem 20 ezer az városban történt, igen 5 év alatt 23 ezer km-t mentem, futár voltam 1 hétig , de 5 helyett 7 fele végeztem és kitettek mert lassú voltam. :( pizzafutár melónál meg kihült a kaja 5 alkalommal és kalap kabát volt.. minden gyalogost átengedtem meg betartottam a szabályokat..
Ez az üzemanyagmegtakarítás egy nagy kamu. Ez 90%-ban nem a sofőrön múlik.
A norma meg annyi, amennyit a cég kitalál. Vezethetsz te akármilyen előrelátóan, retarderrel, meg mindenféle kütyüvel. Busznál is bedobták ezt a megtakarítás mézesmadzagot, de a fele nem volt igaz. Az átfolyásmérők is ki voltak szerelve a buszokból. De ha meg is tudsz takarítani vmennyit, az nem lesz vmi egetverően nagy összeg.
De akkor miért éri meg ott dolgozni?
Jó, mondjuk engem is csábít, hogy ne nekem kelljen kereket cserélni, de a teljesítményes cucc inkább csak stresszt idéz elő.
"Wabi ilyen jól fizet? 420-at mondtak nekem még februárban."
A járvány előtt egy rakás cég fizetett 6-700 000 nettót, ehhez képest a 4,5hét folyamatos kintlétre az 550 az igen karcsú. Főleg úgy, hogy szabályosan nem is lehetsz ennyi ideig úton...
"Én sem hiszek az üzemanyag megtakarításba. Túlórában jobban bízok."
Az üzemanyagmegtakarítás az az évszázad zsidósága. Havi 100 000Ft adómentesen adható üzemanyagmegtakarításként, ha a tankolások könyvelve vannak a NAVnál is és nem haladják meg a NAV-os normát. A Waberers normája az nagyon nagyon a navos Norma alatt van,így simán ki tudnák nyögni, ha akarnák.. :D
Februárban az aláírás miatt nem mentem oda, mondom itt ez a covid, Kínába is paráztak, itt jobban fognak. És lám, bejött, sorba mondtak fel a Wabinál, gondolom jó magyar szokás szerint ki kellett volna fizetni amit nem dolgoztam.
Van itt egy cég, 3 hónapot aláírat, az a próbaidő, de nem mondhatsz fel , vagy ha igen 3 havi fizudat ki kell perkálni. ( gyár).
" sorba mondtak fel a Wabinál, gondolom jó magyar szokás szerint ki kellett volna fizetni amit nem dolgoztam"
Nem tudom láttad-e a hírekben de ideiglenesen a Waberers tübb ezek szerelvényt leállított, egy részük a budaőrsi reptéren parkolt.. Első körben a románokat és ukránokat küldték el.
"Gondolom jó magyar szokás szerint ki kellett volna fizetni amit nem dolgoztam."
Kérdező, nem, ez a 300 ezer amit írtam ez nem időarányosan fizetendő vissza. Ha 11 hónapot ledolgozol és felmondasz, akkor is 300 ezer, mivel nem húztál le egy évet. Csak ennyire szarrágó a wabi. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!