Buszsofőr vagy kamionos? Hol érdemes kezdeni?
Megcsináltam minden jogsit, egyetemről kivágtak úgyhogy választani kell.
Busz mellett: itthon aludhatok, nem kell falu széli földes útra jobbra nyergessel tolatni, nincs eltévedés. Nem kell spanizni, kevés az esély, hogy tacho miatt bírság legyen
Busz ellenérv: pénzezni kell, hallgatni azt, hogy hogyan kell vezetni, pisit, kakit, rókát pucolni. A rakomány instabil éa ha elesik kampo a jogsinak.
Kamion mellett : szép helyekre lehet eljutni, önállóságot lehet tanulni, jó fizetés.
Kamion ellenérv: szét bírságolják az agyam ha pici baki van a tachoba, nem mindegy hogyan kell lekötni a cuccot, ritkán lehet fürdeni, alig vagyok otthon, keresni kell az olcsó benzinkutakat számolni, tippeni, hogy kibírja e a kútig a kamion.
Ennyi jött le. Gki-t buszból most csinálom, másik megvan.
Kezdő vagyok, eddig alig vezettem, buszos oktató szerint a városban a szűk helyek kiemelkedően mentek, ugyan ez volt E-vel. Viszont a hosszú út az nem valami jó, kicsit kacsáztam állítólag és előzésnél hírtelen váltottam sávot,hibapont volt... talán 3000 km amit eddig országúton vezettem 20 ezer az városban történt, igen 5 év alatt 23 ezer km-t mentem, futár voltam 1 hétig , de 5 helyett 7 fele végeztem és kitettek mert lassú voltam. :( pizzafutár melónál meg kihült a kaja 5 alkalommal és kalap kabát volt.. minden gyalogost átengedtem meg betartottam a szabályokat..
"Kamion ellenérv: szét bírságolják az agyam ha pici baki van a tachoba"
Nem bírságolják szét az agyad, ez legenda. Apróbb stikliken simán útcsúszik mindenki, ha meg nagy a gáz akkor...
"nem kell falu széli földes útra jobbra nyergessel tolatni"
Miért kellene? :D
"nem mindegy hogyan kell lekötni a cuccot"
Gondolom, a te kölködre hullana rá 10 tonna rakomány amíg vár a zebránál akkor te sem tapsolnál. De azért a rakományrögzítéshez sem kell egyetem.
"ritkán lehet fürdeni"
Minden nagyobb autópályás kúton van zuhanyzási lehetőség, átlagosan mondjuk 50km-enként Európa-szerte.
" keresni kell az olcsó benzinkutakat számolni, tippeni, hogy kibírja e a kútig a kamion."
A legtöbb helyen nincs ilyen. A tank meg 1000-1400 liter közötti. Még 30 literes fogyasztással is elgurul a kis tankossal is 3000km-t egy nyerges. Azért nem napi probléma a tankolás. :D
Engedd el ezeket a legendákat. Igen, a nyerges sz@r mert alap hogy két hétig nem vagy itthon, melósabb mint a busz, több majomságra kell figyelni, de a lóvé is több. Ha ügyes vagy és jól spórolsz akkor két év alatt simán összekalapozol annyit kamionnal, hogy utána elég legyen a helyben buszozás is - mondjuk vidéken.
Hogyha jól értelmezem akkor a BKV buszsofőr és és a nemzetközi kamionsofőr között gondolkodsz.
Én személy szerint nem bírnám hosszú távon elviselni azt a sok embert, a sok zajt magam körül. Vezetni is csak úgy tudok 100%-os higgadtsággal ha teljesen egyedül ülök az autóban. Olyankor teljesen nyugodt és megfontolt vagyok, sokszor élvezem a szabadságot.
Szóval ha ilyen beállítottságú vagy mint én akkor inkább válaszd a nemzetközi kamionsofőrt. Oké, hogy nem tudsz otthon aludni, az lehet, hogy engem is zavarna kicsit de túlélhető és a sok új élmény amiben gazdagodsz szinte biztosan kompenzálja ezt az apróságot.
Tolatni, rögzíteni pedig majd megtanulsz. Ez is egy szakma amit ki kell tanulni.
Én buszon kezdtem. Egyik megyeszékhely helyi járata. Stresszes, sok a bunkó paraszt, szar, tarthatatlan menetrend (vagy menned kell mint az állat, vagy minden második megállóba ki kell állnod 1-2 percre hogy ne legyen sietésed), egyik járattal beérkezel, a következővel már 5 perce el kellett volna indulnod... Mert ugye a napi rendszeres dugókat minek figyelembe venni a menetrend készítésekor... :) Ha valaki rosszul lesz a buszodon, neked kell intézkedni. Ja és a pénz sem kimagasló. 250-300 közötti összeg jelenleg. (Magyarország középső része) Viszont ürüléket és hányást egyszer sem takarítottam.
Jelenleg nemzetközi kamionsofőr vagyok a wabinál. Ott spórolnak rajtad ahol lehet. Nem szeretnek fizetni... (Persze a fizu időben a számlámon van, de sok volt a mézesmadzag...) 3,5-4,5 hét meló, 4-5 nap otthon rendszerben vagyok, eddigi legnagyobb fizum 598 volt. Átlag olyan 540-550. Rakományrögzítéstől én is tartottam, de nem egy űrtudomány. Plusz ha szereztél gyakorlatot, lehet menni jobb céghez, több pénzért, másmilyen szerelvényre is. Hűtős, konténeres (itt a pénz kevesebb), dobozos (repteres cégek ugye, jó pénz de éjszakai munka), silós, tartályos. Bár nekem a silós nem jött be, az is elég szopás munka, egy hétig beleláttam. :) Büntetésektől meg nem kell fosni. Be kell tartani a sebességkorlátozásokat, nem kell előzni előzni tilosban, oda kell figyelni a vezetési és pihenőidőkre. Ha valami rajtad kívül álló okból a vezetési és pihenőidő szabályait megszegted, kell nyomtatni a tachográfból, hátuljára törvényi hivatkozás és hogy mi történt (magyarul kötelező, angolul előny).
Nekem volt egy francia kontrollnál 15 órás abszolút maximum munkaidő helyett 18 és fél óra (csúszott egy "kicsit" a komp, plusz Calaisnál a kijelölt parkolónál várni kellett vagy 45 percet hogy bejussak)... Dokumentálva volt, nyomtattam, hàtuljára ráírtam mi történt, csatoltam a komp és a parkolójegyet és ennyi. Ezt persze közvetlen a szabályszegés utáni megálláskor, nem a kontrollnál. :D Plusz volt 10 és fél óra napi vezetési időm (9 lehet a max, ami 10-re bővíthető heti kétszer) hogy hazaérjek a telephelyre az utolsó fuvarral. Ezt is elnézte. Az 56 napban amit vissza tudnak nézni ez a kettő volt. Szóval ettől sem kell olyan szinten tartani. Összességében sokkal nyugisabb mint a buszozás. Egyébként ha buszon szerzel gyakorlatot és elmúlik ez a vírusmizéria, lehet menni turistabuszra is. Én is azt akartam, de láthatod mennyire biztos munka. Ők vesztették el elsőként a munkájukat.
Nagyon szépen leírtad a legfőbb érveket, itt már csak az a kérdés, hogy neked mi ér többet.
Az otthoni életforma, vagy a jobb fizetés. A kamionozás nem való mindenkinek, jól gondold meg.
Lassan 1 éve nem beszéltem senkivel, így nem tudom, hogy mi lenne a jó mert ugye azt nem írtam, de 1 éve vágtak ki és utána csak elvoltam itthon, kicsit rosszul érintett. Így nem tudom mi lenne a jó, de a kamion fele húz a józan ítélőképességem a buszhoz a szívem, szeretem a buszokat. Nekem sincs senkim, van a család ,de ők inkább beteghordónak képzelnek el mert biztonságosabb munka és nem eshet különösebb bajom.. én meg 22 éves vagyok.
Oh és nem bkv hanem Volán.
Wabi ilyen jól fizet? 420-at mondtak nekem még februárban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!