Van értelme megcsinálni és beleölni sok pénzt a "C", utána esetleg a "D" jogsi megcsinálásába? Mennyi az esélye annak, hogy kezdőként kapok melót kamionosként vagy buszsofőrként?
Elsősorban a "C"-t kéne, mert az ugye kell a "D"-hez. Mindenből a "normálisnak" van értelme, úgy sejtem. Mert a korlátozott kategóriák /C1, D1/ is ugyanolyan árban lehetnek, viszont nem vezethetek velük minden teherautót/buszt, míg a sima C-vel és D-vel igen.
A D-nél még annyit, hogy gondolom a "D+E"-t nem sok értelme van megcsinálni, mert azért nem túl gyakori, hogy buszsofőrként valaki még pótkocsit húzzon magával. /Eddig közúton is nagyon ritkán találtam ilyennel, hogy a buszhoz még pótkocsi volt kötve, ez is főleg inkább emeletes buszoknál./
Teherautónál viszont lehet, hogy lenne értelme a C+E-nek, mert lehet, hogy akkor több esély van, hogy felvegyenek, mintha sima C-m lenne, és pótkocsit nem húzhatnék. Vagy így még inkább nem vennének fel, mert nem csak a kamionnal, de a pótkocsival is el kell bírnom, és kezdőként ezt nem bíznák rám?
Meg úgy egyébként is: van értelme ezt az egészet megcsinálni? Ha a buszt nem is, de maximum a kamiont. Ha látják, hogy én például 2014-ben szereztem a jogsimat /nyilván megnézik ugye.../, és 2015-ben jelentkezek melóra, akkor felvennének? Rám bíznának egy egész teherautót? De gondolom, csak sima teherautót, pótkocsisat nem hiszem...
Gondolkozok nagyon, hogy mivel imádok vezetni, lehet, hogy ebből akarok majd megélni, de csak egy sima B-s jogsim van. Személyautón is kb. 1 év rutinom. Illetve talán kettő is megvan, de a többit úgy vezettem, hogy apum ott ült az anyósülésen /egyedül nem engedett el/. A jogsim viszont már 10 éve megvan, de csak 2009-ben kezdtem el vezetni. Rendszeresen egyedül tavaly október óta vezetek. Kamion/buszt pedig soha nem vezettem még, tehát még csak ki se próbáltam, hogy milyen. De azért agyalok ezen nagyon, mert sima B-s jogsival már lehetetlenségnek tűnik sofőri melót vállalni. Pizzafutárnak meg nem fogok elmenni, mert az autómat nem fogom tönkretenni vele.
Légyszi, válaszoljatok! A buszos + pótkocsis kérdésre is! :)
Nyilván van értelme, mert ez egy szakma, és egy plusz szakma a mai világban nem rossz dolog.
Kezdjük az elejénél. Mindkettő kategóriánál számold hozzá a GKI-t, mint végösszegnövelő tényezőt, ez kategóriánként(személyszállító a buszhoz, áruszállító a teherautóhoz, kamionhoz).
Igen, rádbíznak egy egész kamiont, mivel felet nehéz lenne. Első hónapban, vagy egy kicsit tovább négykézben fogsz menni egy tapasztaltabb kolegával. Persze kell keresni hozzá egy céget is, na ez lesz a nehezebb, kezdőkért nem integetnek. De ott van pl. a Waberers, lehet mondanak róla sok mindent, de ha csak ő alkalmaz kezdőként, akkor nincs sok választás. Később lehet természetesen váltani céget egy kissebb tapasztalattal.
Aztán most hírtelen megláttam a busz+pótkocsi kérdést: Ha levizsgázol C+E-ből, és van D kategóriád, arra is megkapod az E-t, meg természetesen B-hez is. De csak ennél van "ajándék".
Javaslatom a sorrendhez:
-kettes csoportú orvosi alkalmassági
-PÁV2. Ha nem is adják meg, itt még veszteség nélkül hagyod abba.
-C kategória
Aztán itt ágazik több fele a dolog, attól függ hogy mit is szeretnél.
-Ha buszozni akkor: D kategória aztán GKI(személyszállítós)
-Ha kamionozni akkor: E kategória aztán GKI
Persze ha anyagilag megengedheted magadnak, akkor lehet mindent, aztán valamit csak fel tudsz használni.
Szóval akkor igazából az egész alapja a "C". A pótkocsinál jó hír, hogy automatikusan megkapom mindenre a C+E vizsga után. :) Viszont a sima C-nek van értelme? Vagy ha már ebbe belevág valaki, akkor az E-ből is ajánlott levizsgázni? legfeljebb ha még sincs meg, akkor nem kamionos céghez megyek, hanem sima teherautóshoz, ahol nem kell pótkocsit húznom.
A C1 és D1 kategóriáknak van értelme? Ugyanannyiba kerül /úgy tudom.../, de egyértelműen kevesebbet ad.
És igen, pont emiatt kérdeztem, hogy van-e értelme, mert nem két fillérbe kerül... Nyögvenyelősen végülis megengedhetem magamnak, de ha azt nézzük, hogy munkahelyem már mióta nincs, bevételem gyakorlatilag semmi /2012-ben még kaptam 22 ezer Ft segélyt, tavaly óta már semmit/, a maradék pénzemre pedig próbálok nagyon vigyázni /2-3-4-szer, sőt 10-szer is megnézem, mire költök.../, akkor így nézve nem kis összeg. Tehát azt semmiképpen sem akarom, hogy kiadok rá százezreket, utána pedig sehol sem tudok elhelyezkedni és csak ott van a jogsi porfogónak...
Véleményem szerint a sima C-nek is van értelme, bár munkát GKI nélkül itt sem kapsz, és munka sem lesz hozzá olyan sok, ami lesz is az is valami kissebb autón.
Véleményem szerint a C1, D1 kategória szerintem nem jó semmire. Árban hasonló, munkát viszont nehezen kapsz.
Max akkor jó ha nincs pávod, mert itt már vannak ilyen lehetőségek.
Viszont általánosságban el lehet mondani hogy sofőrhiány van, de nagyon.
Nem javaslok semmit, max inkább csak azt, hogy tanulj nyelvet ha még nem tudsz(angol, német), majd ha esetleg van szakmád, szedd a sátorfád. Ha nincs szakmád vannak jó szakmák, amik érdekelhetnek, és sokkal jobb fizetést kapsz mint a sofőr, és nem egy fémdobozban fogy 30-ből 25 napot tölteni.
4-es:
Ezért kérdeztem, hogy mennyi értelme van csak a "C"-nek, merthogy nyilván kevesebb a meló rá, mint egy pótkocsisra. A C1 és D1 meg akkor ezek szerint maximum a PÁV hiánya miatt érhet valamit. De hát a PÁV-on már ne múljon egy normális jogsi, nem? Inkább megcsinálom 8000 Ft-ért a PÁV-ot, mintsem korlátozott jogsim legyen. Nem is nagyon értem az ilyet, aki ezt csinálja meg. Aki kiad 100 ezreket a jogsira + egyéb papírokra, annak már nem hiszem, hogy 8000 Ft-on múlik a dolog...
A többi szakmáról meg annyit, hogy igazából ez érdekel, más nem. Illetve az autókkal kapcsolatos dolgok. Vezetni is nagyon imádok. Ezeket szeretem.
Ami tutibiztos, hogy nem akarok lenni se építészmérnök, se vegyész, se varrónő /varrópasi? :D/, se cukrász, se asztalos, se kőműves, se ács, se víz-gáz-fűtésszerelő, se villanyszerelő /erről viszont van szakmám, de semmit nem értek hozzá/, se lakatos, se pincér, se borász, se nyelvész, se történész. Felsoroltam egy párat, de még folytathatnám. Csak érzékeltetni akartam, hogy az autós dolgokon /autószerelés, vezetés, stb./ kívül semmi olyan dolog nincs, amihez tanulni/tanfolyam/iskola kell, de még érdekelne is. Egyedül ez.
5-ös:
Szerintem is hülyeség, hogy mindenhez külön van a "+E", bár írták felettem, ha megszerzem a "C+E"-t, akkor automatikusan megkapom a többire is, ami jó dolog.
6-os:
Megcsinálni a jogsikat/papírokat 100 ezrekért, utána még vállalkozást is indítani még plusz pénzből /ami szintén nem kevés/? Aha. Akinek 2 anyja van, az csinálja nyugodtan. :)))
Viszont az gáz, ha csak gyakorlattal vesznek fel. :( Rutint meg ugye úgy tudok szerezni, ha felvesznek. Bár most nem tudom, mi az igazság. Mert az első válaszoló írta a Wabererst, hogy oda felvesznek kezdőket is. De lehet, hogy ezen kívül is vannak még cégek.
Egyébként én azt nem értem, ha egy kamiont rábíznak egy kezdőre, akkor B-s jogsira miért ilyen lehetetlen állást találni!? Miért csak a pizzafutár állást saját autóval?????
A céges GLS, DPD vagy DHL futárfurgont vagy egyéb céges autót, amihez elég a B jogosítvány, miért nem bízzák rá kezdőre? Sokkal kisebb felelősség egy mikrobuszt vezetni megpakolt csomagokkal, ráadásul személykocsira /furgon és személykocsi... tegyük fel, hogy ugyanaz, hiszen mindkettő "B" kategória/ van már 1 éves rutinom egyedül vezetve! Míg egy megpakolt többtonnás kamiont pótkocsistól, mindenestől egyértelműen nagyobb felelősség irányítani, mint mondjuk a DHL-nek teríteni a csomagokat furgonnal. Ráadásul teherautót még életemben nemhogy nem vezettem, még be sem indítottam. Nagyon nagyon nagyon logikátlan ez az egész...
Aki vezeti már egy ideje annak kb. ugyan olyan vezetni egy buszt is mint egy személyautót.
Személyautót is meg kell szokni, buszt is.
Nekem amikor először indítottam be a buszt stb. mekkora királynak éreztem magam, meg mikor mondták hogy tolassak ki a műhelyből vele(persze csak B kategória van, be sem indíthattam volna) akkor is fülig ért a szám. Aztán amikor naponta 10x kiállsz vele, esetleg a csuklóssal is, rutin lesz az egész, de városban nem tudnám elvezetni, de azt az 50 métert bár mikor, röhögve, csukott szemmel, pedig oldalanként volt 20 centi ráhagyás. És nem volt oktatás meg semmi, csak úgy kezdődött hogy ülj be, levegőt termeld fel, szólj ha kész aztán valaki kitolat, hát szóltam, aztán "sebességet egyedül is megtalálod, aztán vidd ki a p****ba"
Nem olyan ördöngősség ám.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!