Tényleg érdemes valakinek megvenni egy 3. 0 benzines autót ami eszik 18-22litert mint egy 3. 0 dízelt amivel 12liter is simán kihozható?
és a tdi még sokkal jobban is gyorsul
minden ész érv a dízelre hajaz...
milyen érv van a benzin mellett?
"Utolsó,
az élményt neked sem sikerült megmagyarázni."
Mit kell ezen megmagyarázni jobban?
dízel: sz*r de keveset fogyaszt, viszont ha valami tönkre megy akkor a gatyád is rámegy.
benzin: többet fogyaszt, viszont élmény vezetni (gyorsulás, hang) és olcsóbb a javítása
Van aki az élményért vesz autót (benzines), más meg azért hogy gazdaságosan eljusson A-ból B-be (desel). Aki élményautózásra vágyik annak úgyse kellesz soha dízel, aki meg olcsón akar közlekedni, annak úgyse kellesz soha benzin. Egyszerűen mások az elvárásaik. Ettől jobban nem tudom neked elmagyarázni.
Utolsó, matekozz kicsit azért jó...
Most csak random kerestem egy típust, spritmonitor szerinti átlagfogyasztások, 2 literes benzines a 2 literes dízel ellenében. A benzines modellre 9.1 litert írnak átlagnak a dízelé 6.1.
Egyszerűség kedvéért számoljunk 6 és 9 literre, illetve az üzemanyag árakat tegyük 350Ft-ra talán jelenleg az éves átlag az kb.
Ha csak 150.000km-t nézünk, amit azért minden motor ami megkapja a kötelező karbantartásokat hiba nélkül elmegy.
A dízelbe tankoltunk 9000 litert míg a benzinesbe 13500 litert.
Dízel 3.150.000Ft Benzines 4.725.000 a különbség 1.575.000Ft
Na ebből a másfél misiből azért csak kijön pár kettőstömegű - ami sok benzinesben is van - turbo - ami szintén van sok modern benzinesben is. Vagy épp porlasztó stb.
Aztán még arról nem is beszéltünk, hogy azért az átlag dízel 150.000 fölé kényelmesen elmegy, ott meg még nagyobb a difi. Csak ugye megszokott dolog, hogy az emberek azt nézik ami az orruk előtt van, hogy jajj de drága, és nem számolgatnak kicsit.
A hang meg megitn relatív, nekem pl nincs vele bajom, nem mellesleg sok úgy sem szűrődik be az utastérbe, szóval teljesen mindegy.
ha a fogyasztás érdekel akkor veszel egy takarékos benzinest vagy takarékos dízelt.
ha a road presence érdekel, akkor olyat veszel ami szerinted menő, lényeg hogy nagy legyen, fekete, és erős. ha a hang érdekel benzinest veszel, ha elvagy a traktorhanggal, mert a hifi úgyis elnyomja, ajkor jó a dízel. nameg azt jobban "le lehet kölcségelni" okosba.
Utolsó! Nagyon szépen levezetted, csak valami nagyon fontosat kifelejtettél a képletből: azt hogy nem mindenki csóró, és nem mindenki fillérezik a tankolásnál. Ahogy én is írtam, engem hidegen hagy a fogyasztás. Nem érdekel, hogy 7ből vagy 10-ből járok, és benzinből is a drágább prémiumot teszem bele, havonta 2x full tankot kattanásig. Jah és a kocsi így is megkap minden törődést. Castrol motorolaj és csere 10.000 km-ként ahogy az elő van írva. Ha valami elromlik nem otthon szerelem a haverral olcsón kínai alkatrésszel, hanem megveszem a minőségit. Most kapott négy új Brembo féket Brembo fékbetéttel. Tudom, ennek semmi köze a benzin vs. dízel vitához, csak mondom, mert magyarként tudom, hogy ez számodra furcsa, de ilyen is van. És ha fele ennyi lenne a fogyasztásom, akkor sem kéne dízel.
Másik dolog amiről eddig senki nem beszélt, mégis nagyon fontos. Ki mire használja. Városba elszaladgálni nem jó a dízel. Fel se melegszik kormol, és nem tudja elvégezni az öntisztítást, amitől csak jó retkes lesz a motor. A benzines viszont tökéletesen alkalmas városi rövidtávú utakra. Egy másik nagyokos azt írta, hogy nem véletlen szerelik a nagy német bálnákat dízellel. Igen, mert mondjuk egy 5-ös BMW vagy egy A6-os Audi autópályára van tervezve, és nem városi kocsinak. Oda, hosszú távon/távra tényleg jobb a dízel mert gazdaságosabb, és a motornak is meg van a kellően nagy távolság. Ezeket én sem vitatom. Mondjuk napi 100-150 km autópályázásra én se vennék benzinest. A németeknél és más nyugat-európai országban van 2 kocsi a családban. 1 nagy dízeles bálna az autópályára, és egy kicsi benzines elszaladgálni a városban.
De ahogy írtam, egy ilyen autó, egy 3000-es benzines, az nagy valószínűséggel nem azért benzines, mert városi bevásárlóautónak készült, hanem mert valami sportosabb élményautó. Az élményautót pedig azért nevezik így, mert a vezetés élményéről szól, és ahhoz hozzátartozik a fürgeség is, meg az is, hogy egy sportosabb kocsi hangját halljam magam alatt, és ne egy traktor kerresgését.
Csak van egy olyan érdekesség is, hogy aki gazdag, az azért gazdag mert tud a pénzzel bánni... Nyilván az is véletlen, hogy a prémium kategória felső részén a dízelek vannak többségben, pedig akinek van 30 milliója egy autóra annak nyilván nem a fogyasztás lesz a legnagyobb gondja, szóval nem kell ahhoz fillérbaxonak lenni, hogy valaki felismerje, hogy mivel jár jobban. Ráadásul az alap hogy a gatyája rámegy a dízelre ezzel úgymond megdőlt, én csak emiatt vezettem le a dolgot.
A hang stb meg tényleg totál másodlagos, az emberek nagy része közlekedni akar, és másodlagos szempont az, hogy épp milyen a hangja, vagy hogy 6 vagy 11 másodperc mire 100-on van.
"A hang stb meg tényleg totál másodlagos, az emberek nagy része közlekedni akar, és másodlagos szempont az, hogy épp milyen a hangja, vagy hogy 6 vagy 11 másodperc mire 100-on van."
Ezt mondtam én is. A legtöbb ember csak el akar jutni A-ból B-be biztonságosan és olcsón. Viszont aki egy 3000-es benzinest vesz, az valószínűleg többet szeretne (élményt). De ha követem a te logikádat, akkor nem értem miért vesz valaki 3000-es dízelt, ha a sokkal kisebb méretű és fogyasztású dízelessel is eljut bárhová és gazdaságosabb is? Mert aki megvesz egy 3000-es benzinest arról tudjuk hogy élményautót szeretne, de aki egy 3000-es dízelt az mit? Élménynek nem élmény vezetni, viszont nem is gazdaságos? Mondhatjuk hogy a legrosszabb döntés egy nagy motoros dízel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!