Egy 300 ezret futott kocsinál érdemes felújíttatni a generátort és kicserélni a benzinpumát?
Nem kell velük foglalkozni. A generátor egyszer majd feladja, a nagyobb cégeknél mindenből van felújított készleten akkor kicseréled és kész. A benzinpumpa ugyanez.
Ameddig nincs velük gond felesleges hozzájuk nyúlni.
Akár mindent kicseréltethetsz az autón,hiszen hiába nincs még baja,lehet nem fog sokat bírni....
Szóval ameddig jó felesleges cseréltetni
Én csak 250km-eket járok országon belül és lassan szintén 300.000km-nél tartok. Ez alatt nem egy generátor felújításom volt. A szerencse, hogy eddig vagy itthon, vagy itthonról 30-40km-nyire adta meg magát, ahonnan simán hazajöttem még. Azóta a BC menüjében rendszeresen figyelem menet közben mennyi a rendszerfeszültség. Ha már különösebb plusz fogyasztók nélkül is kínlódva tartja a 13,8V-ot, akkor rendszerint hetei szoktak csak lenni a generátoromnak. Felújítás után pár évig fogyasztókkal is lazán 14,2-14,3V-on van.
De, én továbbra is azt mondom, hogy amíg nincs baj vele, addig nem piszkálnám. Ha már lent van, szét van szedve, csak úgy megkukkantás gyanánt, akkor nem a régi alkatrészekkel raknám vissza. De ezen az alapon egy 300.000-et futott autóban bármi bármikor elromolhat. Akkor már nem árt komplett motort sem cserélni. Meg váltót... meg futóművet. Hiszen ki tudja mennyi van még vissza neki. :D De ha már a karosszéria, alváz is hólyagosodik itt-ott, akkor azt is. :D De akkor már egyszerűbb lecserélni a 300.000km-es autót egy 0km-esre, nem? :)
"Ha már lent van, szét van szedve, csak úgy megkukkantás gyanánt, akkor nem a régi alkatrészekkel raknám vissza. "
A generátornak vannak kopóalkatrészei, ezek állapota szétszerelés után látható. Ha kopottak, ki kell cserélni, és meg lehet előzni egy bosszantó műszaki hibát. Ezen kívül vannak benne olyan alkatrészek, amiknek korhoz, futásteljesítményhez nem köthető az élettartamuk, ezeket tök fölösleges cserélni, ha egyébként működnek. Már csak azért se, mert az utángyártott alkatrész lehet nem is lesz olyan élettartamú, mint a benne lévő gyári.
Hogy jobban értsd: ha leveszed a kereket, és látod, hogy már csak 1mm fékbetéted van, akkor kicseréled, és örülsz, hogy nem egy hosszú úton fogyott el teljesen. A szélvédőt viszont nem cseréled ki csak azért, mert már 300ezer kilométer van benne, mert ettől nem lehetsz biztos benne, hogy akkor újabb 10 évig nem fog berepedni.
Ez most nekem szólt?
Eddig egyetlen alkalommal sem mechanikus alkatrészek (csapágy, szabadonfutó, szénkefe) hibája miatt adta meg magát a generátorom. Leveheted a diódahidat és a fesz szabályozót is, de az vagy jó, vagy nem. Szemrevételezéssel tudomásom szerint nem lehet megállapítani, hogy mikor fog tönkremenni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!