Tényleg érdemes valakinek megvenni egy 3. 0 benzines autót ami eszik 18-22litert mint egy 3. 0 dízelt amivel 12liter is simán kihozható?
és a tdi még sokkal jobban is gyorsul
minden ész érv a dízelre hajaz...
milyen érv van a benzin mellett?
Teljesen más a két motor. A TDI jól megy és valóban jobb fogyasztást lehet vele elérni, viszont cseppet sem élvezetes. Egy sima 3 literes benzines autó mellett álldogálni és hallgatni hogy jár is már érdekes, vezetni a hangja miatt pedig lényegesen jobb.
De az általánosságban elmondható, hogy aki ekkora motorral szerelt autót vesz annak majdhogynem az utolsó helyen szerepel a fogyasztás a fontossági listáján. (Az egyik barátomnak egy régebbi Fiatja van. Tulajdonképpen versenyautónak lett megcsinálva, csak utcán használja. Valami eszméletlen jó hangja van, pedig csak 1.8-as motor van benne. Hosszú távon ha kulturáltan jár vele akkor az átlagfogyasztása 20 liter körül van, ha meg rúgja neki akkor közelít a 40-hez. Mégis azt mondja rá, hogy inkább ez, mint valami modern kattogó vacak ami megáll 7 literben is akár. - Ez csak egy példa volt arra, hogy mennyire sokadrendű dolog is a fogyasztás, ha az embernek van pénze tankolni.)
Aki ekkora motorral vesz autót, nem biztos, hogy egyáltalán szempont nála a fogyasztás.
Nem mindenki osztja azt, hogy "minden ész érv a dízelre hajaz", sőt valami "baj" lehet a tervezőknél, a felső kategóriás sportautókba is benzinmotort építenek.
Kérdező, ahogy látod, nem kaptál ész érveket ellene:)
Egy tipp még, bármennyire hihetetlen ilyen autóknak egy nagy része papíron cégautó...
már miért gyorsulna jobban a TDI? csak lóerő kérdése.
ekkora motornál már úgyis automaza van, szóval nem számít, ha a sofőr nem érti a váltót.
másrészt aki ilyen kocsit vesz annak rohadtul mindegy hogy 15 litert eszik vagy 25-öt. a pénz nem számít
Bár nekem nem 3 literes motor van a kocsiban, hanem csak egy 2.2-es, és nem 18-22-litert, csak 10-et (városban), de semmi pénzért nem cserélném el egy TDI-re. Hogy miért nem? Pár indok:
Hang: még azok is megdicsérik a hangját akik dízelesek, vagy éppen nem ezt a márkát kedvelik. Ha teszel a kocsira egy sportdobot és egy sportlégszűrőt (nem valami olcsó gagyira gondolok) akkor pedig már tényleg állat. :).
Élmény: sokaknak a dízelről még mindig a traktorok jutnak eszébe. Persze tudom, a modern dízelek már más kategóriát képviselnek, de ahogy egy korábbi válaszoló írta, a top kategóriás sportkocsikba sem véletlenül kerül benzinmotor, és nem pedig dízel.
Fogyasztás? Hmm, nem igazán érdekel. Egy hónapban kétszer kattanásig teletankolom prémium benzinnel, és vígan elvagyok. NEKEM személy szerint nem szempont a fogyasztás, és nem érdekel, hogy 10-et vagy 7-et eszik. Igaz, ahogy írtam, nekem csak egy 2.2-es van, de nyilván aki megvesz egy 3000-es benzinest, azt még kevésbé fogja érdekelni, mert annak általában van pénze tankolni, és nem 2000-ért rakat bele.
"és a tdi még sokkal jobban is gyorsul"
Lehet hogy van olyan TDI ami legyorsul egy szívóbenzinest, de akkor legyen fair az összehasonlítás: szívó-dízel a szívó-benzin ellen, és TDI a turbós-benzin ellen. Most ki fog nyerni? Nah ugye? :)
BMW E90 330i: 254 LE/300 NM/6.1 mp 0-100 (Szívóbenzin)
BMW E90 330d: 230 LE/500 NM/6.7 mp 0-100 (Turbo-diesel)
BMW E90 335i: 306 LE/400 NM/5.5 mp 0-100 (Turbo-benzin)
Az összehasonlítás úgy lenne teljes, ha volna szívó-diesel is a kínálatban, csak ugye nincs. Miért is?
Jah meg fürgébb is a dízeltől.
Utolsó,
az élményt neked sem sikerült megmagyarázni.
Egy érvet tudtatok felmutatni a hang, a hanggenerátorok világában:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!