Egyetértetek, hogy a "Down-sizing" mostanában kezd ésszerűbbé válni?
A legtöbb márkánál, nyilván maradtak a turbós benzines motorok, de kicsit növelték a lökettérfogatot.
A Volkswagennél a "polgári" motor az 1,5 TSI, 130 és 150 le teljesítménnyel.Ez egy pl a Passatokba is.
Azért, mégiscsak jobban hangzik, mint az 1,4.
A franciák háza táján szintén,a Renault megszüntette az 1.2 TCE-t, helyette jön az 1.3, persze nem az Espacebe meg a Talismanba, hanem ezektől kisebb modellekbe megy.
Utóbbiaknak ott az 1.6 Tce.
Sokan sírtak az utóbbi időben a méretcsökkentés miatt. Engem viszont pont nem érdekel. Amíg egy 1.6-os blokkból is kihoznak 200 lóerőt és nem kevés nyomatékot, jól megy, addig nem a forgalmi ezen adatának böngészésével foglalkozom.
A másik, hogy ha lenne valami 2.5-3.0-s szívó motorom, ami ugyan ezt tudja, a gatyámat ráfizetném a fenntartására.
Ha úgy lennék vele, hogy nem számít a pénz, akkor én is a nagy szívó motort választanám. De így nem.
Ezzel a környezetvédelmi lobbival van a gond. Rákényszeritik a gyártókat hogy minél kisebb károsanyagot bocsássanak ki az autók. Ezt hogy lehet elérni a legkönnyebben? Kis köbcenti. Viszont az igény folyamatosan növekszik, ezért több erő kell és BUMM igy születik a kis köbcentis direktbefecskendezéses turbómotor.
Azért vicces, itt is sok kérdésnél felvetődik a downsizing téma és mindenki egyből sz*rozik a turbó miatt. A dizelek java lassan 30 éve turbóval készül, semmivel nem működik másképpen a benzinesen a turbó, akkor mi a para? Elmondom. Az hogy a városban verik szét a kis benzineseket, a turbó pedig nem köszöni meg az állandó hőtágulásokat és a hidegen járatást. Semmilyen motornak nem tesz jót a városban való szétverés, de a régi faék egyszerű szivo benzinesek jobban birták a strapát.
Nekem TFSI motorral szerelt autóm van, sokat informálódtam előtte róla, és általánosságban a konszern TSI/TFSI motorjairól azt tudom elmondani, hogy nagyobb hozzáértést és odafigyelést igényel a használata, és sajnos vagy nem sajnos, de tisztában kell lenni milyen tipushibái vannak az adott motorkódos motornak. A legtöbben nagyon szeretik ezeket a motorokat, akik hozzáértéssel használják és elébe mennek a bajoknak. Mint pl a láncfeszitő hibás vezérlés a 2.0TSI-ben, senkinek se kötelező megvárni amig átugrik a vezérlés. Vagy a korai 2.0 TFSI-kben a nagynyomású AC pumpa kis gyűszűje ami szétveri a motort ha átszakad. 1.4 TSI-ből is a 122 lovas szijas vezérléses egy abszolút nem problémás motor. A 160-170 lovas turbókompresszoros már igen, mert alulméretezett a motorbelső. Akkor nem lehet azt mondani hogy az 1.4 TSI egy f*s, mert van belőle 4-5 féle...
Bár ahogy mostanában olvasgatom, a 2013-14-es évektől kezd ez a dolog kiforrni a konszernnél és nem panaszkodnak ilyesmi bajokra.
Egyébként meg ez csak a magyarok problémája mert javarészt használtan veszünk autót. Újonnan bármelyiket megvenném gondolkodás nélkül, évi 10-15 ezer kilóméternél, úgyse az első 6-8 évében fog széthullani a kezem alatt egyik se. Kivan ez találva, hogy az első tulaj járjon vele mindenképp jól, mivel az az érdeke a gyártónak.
Ja és aki még mindig ellene van a downsizingnak, ott a Toyota a hibridjeivel, vagy a Mazda a Skyactiv motorjaival.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!