Egyetértetek, hogy a dízelbotrány kirobbantásában könyékig bent van az amerikai autóipar keze?
Az amerikai gyártók azt is nehezen emésztették meg, hogy a japánok (többek között a Toyota) ilyen nagy piaci részesedést szerzett.Őket is próbálták fúrni.
A Volkswagennél kitalálták,hogy rászoktatják az amerikaiakat a dízelre.Az amerikaiak nagy távokat mennek, így számukra egy dízelautónál nincs is ideálisabb, alig eszik, alacsony fordulaton is.
Egyébként a dízeles Passatnak elég nagy sikere volt, elég nagy ahhoz, hogy felfigyeljenek rá az amerikai gyártók.
Az amerikai gyártóknak óriási költségekkel járt volna dízelmotorok kifejlesztése,személyautóba való dízelmotorok terén nagyon nincsenek otthon.
Emiatt az olcsóbb módszert választották, a fúrást.
Egy európai V6, V8 dízelmotor minden szempontból helybenhagy egy amerikai 8000 köbcentis hajómotort,menetteljesítményben, fogyasztásban is.
Az akkori geopolitikai helyzetnek volt ez az egyik eredménye. VW hatalmas vállalkozás, német GDP jelentős százalékát teszi ki, ha Németországot támadni akarják, ez az egyik célpont.
Ettől eltekintve, VW pofátlanul átverte a vevőit, ilyet egy vállalattól sem fogadunk már el. Egyébként nem csak ők buktak ebbe bele.
4#
A vevők többsége, Amerikában, nem akarta, hogy frissítsék a kocsi szoftverét, mert akkor enyhén romlanak a menetteljesítmény mutatói.
A vevőket csak érdekli, hogy jó autó legyen, tesznek a hivatalok véleményére.
Én még mindig kitartok amellett, hogy az egészet nem az amerikai gyárak indították, hanem "belülről" jött: a jó öreg Ferdinand Piëch keze is benne lehet a dologban. 2015-ben le akarta váltani az akkori vezérigazgatót, Martin Winterkornt, de helyette ő esett pofára: eltávolították a felügyelőbizottságból, hivatalosan arra hivatkozva, hogy most már tényleg mehet nyugdíjba. Előtte kinyírt már néhány VW- és Porsche-vezért, ezért várható volt, hogy nem hagyja annyiban.
Ha már a felügyelőbizottságból nem tudta kirúgatni Winterkornt, hát megtette máshogyan. Biztos, hogy tudott a csalásról, néhány helyen szólt, hogy mit kellene nézni, a többi pedig már ment magától. Winterkorn végül lemondott, az öreg Ferdinand dörzsölheti a tenyerét és úgy mellékesen még az észak-amerikai piacon is bedöntötte a VW-t. Ja, egyébként épp azért akarta kirúgatni Winterkornt, mert Észak-Amerikában véleménye szerint nem volt elég erős a VW AG. Nem hittek neki, hát bebizonyította, hogy így van.
Most lattam egy nagyon jo dokumentumfilmet.
Abbol az derult ki, hogy a VW laboratoriumi korulmenyek kozott, vagyis amikor tesztpadra van allitva a kocsi es a kormanyt nem tekeri semmi, remek eredmenyeket produkalt. Amint viszont kivittek az utra es valaki vezette, az elektronika kikapcsolta a teszt atvero kutyut, es maris olyan magas volt a kocsi NOx erteke, hogy az mar torvenyellenes. Ezert volt a nagy balhe.
A dokumentumfilbol az is kiderult, hogy bar az Unionak sokkal szigorubbak a NOx kibocsatassal kapcsolatos torvenyei, a VW autok ugyanugy atverik az unios fustvizsgalo laborokat es az utakon ugyanugy fustolnek mint az USAban, de mivel az Unio kulon orszagokbol all, egyik orszagnak sem erdeke, hogy kiverje a balhet es elkezdje perelni a VW, mert annak az lehet az egyszeru kovetkezmenye, hogy a VW adott orszagbol kivonul es annak drasztikus gazdasagi kovetkezmenyei lennenek az orszagra nezve es egyik orszag sem olyan hulye, hogy sajat magat labon loje.
Nem ertem milyen furasrol beszelsz. A VW csalast kovet el az autoival es az amerikaiak voltak annyira tokosek, hogy felszolaljanak ellene. VW fizetett egy kis buntit, vissszavasarolt tobb100ezer autot (ami ott rohad a detroiti stadion parkolojaba), megigertek, hogy ilyet tobbet nem csinalnak, es minden megy tovabb, mintha mi se tortent volna. Ugyanugy veszik az amcsik (is) a nepautot mint eddig.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!