Egyetértetek, hogy manapság sokkal kisebb a különbség egy prémium szegmensű autó és egy "népautó" között?
Nemrég vizsgáltam meg az egyik BMW sorozat "kezdetekről-máig" videóját.Felsorolták,hogy mik voltak azok a funkciók, "extrák" (akkoriban extra, manapság alap), amiket a BMW alkalmazott a világon először az adott modellnél.
Például Xenont a BMW használt először, már a 80-as végén, 90-es évek elején gyártott modell is xenon fényszórós volt.
Aztán, a BMW kezdte el, hogy az ülések motorosan legyenek állíthatók,a külső visszapillantók, kormány helyzete szintén.Navit is ők tettek be oda középre először.Továbbá a parkolóasszisztenst is ők tették szériába elsőként.
Ha megnézünk egy jól felszerelt középkategóriás autót, mondjuk egy Passatot és a prémium testvérét az Audi A4-est, akkor funkciókban, tehát kvázi tudásban nincs akkora különbség.Első ránézésre annyi, hogy az Audiban finomabbak az anyagok, jobb a minősége.
Viszont, manapság a prémiumságot főleg az adja, ami a lemezek alatt van.Légrugók,azaz finom futómű, nagy és erős motorok.
Az Audi A4 megkapja a V6-os motort is, a Passatnál a 2 literes a csúcs.
Én azt látom, hogy a prémiumok is belementek jobban a kommersz szegmensbe is.
Pl. a 3-as BMW-ben kapni egész fapadosat is, persze drágábban mint a hasonló fapados középkategóriás autó.
Ahol meg a 3-asnak vége kényelemben és minőségben, ott az 5-ös alja. (persze ha nem vesszük figyelembe a M-eseket meg az M3-M5-öt)
Meg most csinálják a 2-es szörnyetegeket, hogy belemenjenek a SUV kategóriába is.
A merci detto. Ilyen A-s meg B-s, meg ilyen ratyik régen nem voltak.
Egy prémium márkát csak a sznobfaktor ad el,semmivel nem jobbak minőségben. Arra jók hogy lehessen villogni hogy: én gazdag ember vagyok lássátok ti pórnép nekem fussa rá 2x annyi pénzt adok ugyanazért a 4kerekű közlekedőedényért mint ti,haha. És első 2 évben felét se éri a kocsim haha.De nekem telik rá.
Az a néhány parasztvakító szoftveres marhaság meg villogató bazárikütyü amit beletesznek az semmire nem való és kb egy szoftverfrissítésel beletehető egy egyszerűbb kivitelű kocsiba is,vagy ebayen 20 dollárért megvehető.
Pl itt egy minőség összehasonlítás egy Merci meg egy Kia közt https://www.youtube.com/watch?v=MxLMfNdWf-U
Még összeszerelési pontosságban is leveri a nagy prémium márkát a koreai népautó.
A régi BMW-ket nem hasonlítod semmihez, az új Passat-ot meg az A4-hez...
Szóval valahogy a logika nem oké már alapból sem.
"Még összeszerelési pontosságban is leveri a nagy prémium márkát a koreai népautó."
Aham, nyilván.
Egyébként van egy olyan érzésem kérdező, hogy te a 10-15 éves prémiumokat hasonlítod az új kommersz autókhoz, és nem tudod, hogy manapság miket pakolnak egy jobban felszereltebb Audiba (fapados Audik régen is voltak). A VW-t ne számítsd, mert ha hivatalosan nem is prémium márka, de kb olyan árban adják őket, így el is várható, hogy majdnem Audi legyen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!