Egyetértetek, hogy a szívómotor egy pazarlás?
Nekem sokáig volt szívóbenzines autóm, emiatt tudom miről beszélek.
Az egész konstrukció egy pazarlás.
Adott egy átlagmotor, 1600 köbcenti, ez alapból 115 lóerőt tud.De, ugyanekkora motor turbóval 160-180 lóerőt.Vagyis, eléggé kivan használva az a motor.
Egy modern 1500-1600 köbcentis autó helyben hagy egy régebbi 2 literest és a fogyasztása is 1.6-os marad.
A dízeleknél már régen rájöttek, hogy a motor csak turbóval motor, anélkül olyan, mint a kenyér vaj nélkül.
A benzineseknél ugyanez igaz, turbó nélkül csak kotyognak, mint a régi kávéfőző, turbóval sokkal hatékonyabbak és csak akkor húznak igazán.
A benzinmotoroknál később kezdtek kapcsolni a gyártók, feltehetőleg így spóroltak a fejlesztési költségeken.
Nézd, nagyon sok autónál nem az a cél, hogy gyorsan menjen. Olcsó modelleknél, meghatározzák először a vételárat és abból számolják visszafelé, hogy mit lehet beletenni, hogy autó legyen és menjen. De, itt mindegy lesz, hogy 15 vagy 18mp alatt lesz 100-on, mert úgy is kispénzűek veszik.
A komolyabb autóknál, meghatározzák, hogy mit tudjon és az ára kialakul a végén.
A két konstrukció teljesen más motort igényel. Igazad van, hogy jobb egy turbós motor,de egy csomó olyan autó van, ahol senki nem is akarja, hogy jól menjen, mert nem az a cél.
Részben ezért található annyi sok szívó benzines még mindig.
Teljesen igazad van kérdező. Van egy mondás, hogy a dízelmotor akkor van befejezve, mikor rákerül a turbó, na ez nagyjából igaz lett mostmár a benzinmotorokra is.
Az emberek jellemzően nagyon konzervatívak az autózást illetően, félnek az újításoktól. Ezért szidja mindenki a turbós benzineseket, de érdekes módon, akiknek van, azok szeretik.
"...de érdekes módon, akiknek van, azok szeretik."
Ja, amíg nem kell szervízbe vinni. :)
Nem teljesen értek egyet.
A plusz lóerők nem a semmiből lesznek. Egy turbó nem javít ennyit a motor hatásfokán, hanem csak több levegőt présel a motorba, aminek következtében a sztöchiometrikus arány eléréséhez több üzemanyagot is lehet benyomni az injektorokkal. Ennek az eredménye a nagyobb teljesítmény, amit több üzemanyagból állítasz elő. Csak utóbbiról sokan megfeledkeznek.
Én inkább idejétmúltnak tartom a 70-110 lóerős szívó motorokat. Persze azzal is el lehet jutni A-ból B-be. De inkább azoknak való, akiket nagyon nem érdekel az autójuk, meg úgy általában a műszaki dolgok. Csak egy használati tárgy a sok közül a szemükben az autó és vezetni is utálnak, inkább csak egy szükséges nyűgnek tekintenek rá. Valamint a fillérb...óknak, akik nem tudják elfogadni, hogy valamit valamiért, és remegnek, ha 5000Ft-nál többet kell az autóra költeni.
Az, pazarlás, leginkább a gyártó pénztárcájának.
De semmiképp sem a vevőének.
Csúcsra kihegyezett motorok, csakis az ember lábán múlik mikor adja be a kulcsot a motor, mert gépészetileg nem a max teljesítményhez vannak tervezve, hanem jóval alább.
De ez a gyártóknak, szerelőknek, bankoknak, kereskedőknek különösen jó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!