Egyetértetek, hogy a szívómotor egy pazarlás?
Nekem sokáig volt szívóbenzines autóm, emiatt tudom miről beszélek.
Az egész konstrukció egy pazarlás.
Adott egy átlagmotor, 1600 köbcenti, ez alapból 115 lóerőt tud.De, ugyanekkora motor turbóval 160-180 lóerőt.Vagyis, eléggé kivan használva az a motor.
Egy modern 1500-1600 köbcentis autó helyben hagy egy régebbi 2 literest és a fogyasztása is 1.6-os marad.
A dízeleknél már régen rájöttek, hogy a motor csak turbóval motor, anélkül olyan, mint a kenyér vaj nélkül.
A benzineseknél ugyanez igaz, turbó nélkül csak kotyognak, mint a régi kávéfőző, turbóval sokkal hatékonyabbak és csak akkor húznak igazán.
A benzinmotoroknál később kezdtek kapcsolni a gyártók, feltehetőleg így spóroltak a fejlesztési költségeken.
Ez is olyan mint bármi más.
Ebben is mindenkinek igaza van.
De olyat még nem találtak fel hogy mindenben csak az a jó.
Mert akkor a többi gyár tönkre is menne, mivel azt senki nem venné.
Van előnye a turbónak is, de nem feltétlenül az a jó.
Nekem például szivó dizelem van és srra amire nekem kell ez a tökéletes.
Zömmel városban járok, itt pedig talán még jobb is mint a másik fajta. Ez a motor már 1000 fordulattól nagyon húz, még 4.-ben is. Lakott területen kívűl főúton járok, ami katasztrófa. Olyan rossz hogy itt ott lehet csak 90-100ra felgyorsítani. Mega forgalom miatt is szinte csak 70-nel lehet menni. Ide tök felesleg bármilyen turbós autó.
Gondolom az a szívó dízel Euro -1000-es még. Csak remélni tudom, hogy nem abban a városban használod, amiben én is élek. ;)
Én 90%-ban autópályán használom a dízelt. Nekem se arra kell a (bi)turbó, hogy 130-nál tempomattal tartsa a tempót. De néha jól jön, hogy még 130-nál 6.-ban is ha egy kicsit rálépek a gázra, azonnal ugrik, ha olyan a szituáció.
Tipikus "szavanyú a szőlő" hozzáállást tapasztalok egyesek részéről. "Nem kéne turbós autó, mert sz@r, ki van hegyezve, szétesik, egy vagyonba kerül a turbó felújítása, ráadásul azt nagyon sűrűn is kell csináltatni, az én őskövület Zsigulim a legjobb autó, annál jobban túlbonyolítani felesleges", stb...
Kb ilyen és hasonló indokokkal találkozok.
Mikor az első turbós CR-dízelemet megvettem a 2000-es évek közepén, mindenki jött hozzám az ismerősök közül gratulálni. Mondták, hogy nagyon szép autó, nagyon megygőző a teljesítménye, de szinte mindenki a következő kis epés megjegyzését ishozzá tette: Mintha marha sok ilyen autójuk lett volna hatalmas tapasztalattal a hátuk mögött, hogy higgyem el, hogy a gatyámat rá fogom költeni és garanciaidő lejárrta után, 100ekm-rel már a bontóban lesz.
Ehhez képest a mai napig a család használatában van az autó. 300.000km-rel pár éve adtam át családtagomnak. A motor, turbó, injektorok, EGR, stb a mai napig bontatlan és tökéletes műszaki állapotnak örvendenek.
Kicsit ezt érzem most is a turbó benzines autókkal kapcsolatban. A többség, akinek nem volt még ilyen autója, fújjol, hogy neki aztán nem kéne. Aztán az idő szépen bebizonyítja, hogy nem is olyan rossz autók ezek. És a korábban ellene ágálók és szépen lassan elhalkulnak.
Semmi értelme? Már hogyne lenne? Alapból van értelme amiatt, hogy a motor már sokkal erősebb lesz alacsony fordulaton is.
Meg a másik, hogy mondjuk 1.6-os motorból ki lehet hozni turbóval 160 lovat. Ha normálisan haladsz, akkor ez a motor annyit fog enni, mint egy 1.6-os szívó, nem pedig annyit, mint egy 2 literes szívó 160 lovas motor, ami nyilván többet eszik mint az 1.6 szívó.
Persze ha kihasználod a teljesítményt, az más a fogyasztásban is, de nagyon rövid ideig használ ki az ember 160 lovat, nem is lehet.
# 15-ös ne csodáld! Leírtam már miért. Tipikus mentalitás. Ezzel érzik jól magukat és elégtételt vesznek, hogy az ő ezer éves szívó motoros autójuk a világ legjobbja.
Sajnos a gyakorikerdesek.hu így működik...
Figyeld meg, ezt is mindjárt 0-ra pontozzák. Csak nyugodtan, ha ezzel jobbá tehetem a napjukat, már megérte a kommentem, valamint ezzel is igazolják amit leírtam.
Általában nem azért pontoznak le valakit, mert nem szimpatizálnak vele, hanem mert hülyeségeket ír. Most direkt megnéztem a legtakarékosabb benzinmotorral szerelt, jelenleg is gyártásban levő autókat:
-Toyota Prius
-Honda Insight
-Suzuki Celerio
-Hyundai Ioniq
-Toyota Aygo
-Vw up!
-Lexus CT200h
Érdekes mód mind szívómotor. Ez nem azért van, mert a mérnökök ostobák és nem olvasnak gyakorikérdéseket, ahol a fotel motorgyártók megszakértik, hogy a turbó nélkül pazarlás az élet, hanem mert takarékosság szempontjából totál lényegtelen, hogy turbós-e a motor vagy sem. Mit nyersz vele? Kisebb motorból hozhatod ki ugyanazt a teljesítményt? Az Aygo motorja menetkész állapotban 70 kilogramm, annál minek kisebb? Turbóval is képtelenség olyan motort konstruálni, ami ugyanekkora teljesítményű és még takarékosabb is. Persze lehet, hogy egyes elavult, nagyköbcentis motorcsaládok kiválthatóak kisebb turbós motorokkal - de ott valószínűleg eleve nem a turbó hiánya okozta a főbb veszteségeket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!