Miért a garázssorra hordja a nagy többség az autóját szereltetni?
Valóban lehet tényleg egyik kis szarkasztikus felhangja a dolognak, félreértés ne essék nem vonom kétségbe hogy tényleg vannak olyan maszekok, akik értik a dolgukat de az én meglátásaim szerint elég ritkák. Garázssoros, maszek, ezek jutnak eszembe de nem pejoratívnak szánom ezeket a megjegyzéseket.
Azért kérem hogy mondjatok országrészt mert ezek az összegek amiket mondtok horribilisek. Turbó meg befecskendező csere 1 millió?! Félelmetes lehúzás, átnézés meg gumiharang csere 85 ezer?!
Azért érdekes ez mert nálunk ez a rész úgy működik hogy az óradíj 8200ft. És meg van adva majd mindenre hogy mennyi lenne rá a normaidő. Például ha van egy turbó csere le fel legyen mondjuk a normaidő 4 óra akkor az 4x8200 ez az óradíj. Ha te 3 napig veszed a turbót mert minden csavar leszakad meg hasonlók akkor is csak 4 óra lesz kiszámlázva.
Ezzel az esettel hogy a szerviz visz autót a maszeknak még nem találkoztam.
Nekem csak rossz tapasztalatom van a márkaszervizekkel.Mar eleve azt utálom,hogy a munkafelvevoig mehetek csak.Azzal nem beszélhetek aki az autómat fogja javítani.Szemelytelen az egész és így a hozzáállásuk is az.A hibákra táblázatok és oradijak vannak,jellemzően nem a javításra hanem inkább a cserére törekednek.Irrealisan drágán dolgoznak!!!!!!!!!!! És amikor kész a kocsi akkor csak megkapod a kulcsot miután csengettel a kasszánál és ennyi.Semmi infót nem kapsz.
Ellenben a maszek szerelomhoz bármikor elgurulhatok,belenéz,véleményt mond.Ha drága az alkatrész és nem tudja megszerelni és olyan, akkor keres bontoban nekem.Mindig megoldja a problémám.Es mivel évek óta oda járok, ezért az alkatreszre kapott 30-40-50%os sajat kedvezményét se számolja fel nekem!!!!
Nem is értem, hogy a markaszervizek ilyen árakkal,ilyen leszarom hozzáállással hogy tudnak fennmaradni,főleg itthon, ahol az átlagkereset annyira alacsony...
CSAK A MASZEK!!!!!
kérdező, én budapesti vagyok. Ha te is itt dolgozol, akkor elég fura az óradíj, de nagyon olcsó. (főleg ha nem Suzuki)
A márkaszervizben rendszeresen képzések vannak, hozzáférnek a legújabb szoftverekhez, gyári instrukciókhoz. A maszek szerviz nem egyenló a sufni szerelővel, aki feketén, gyenge műszerezettséggel dolgozik. Egy fékbetét cserét, egy olajcserét viszont bárki képes megcsinálni, szóval csak ezért a lejárt garanciás autót nem fogják márkaszervizbe vinni. Az alkatrészek árai többségében nagyon magasak a szakszervizben, nem csak a munkadíj miatt kerülik el ezeket. Az viszont tény, hogy sokszor a szakszervizből is kiviszik az autót javíttatni, mert a jó szakik elmentek maszekolni. Pl. a lakatosok, fényezők esetében ez rendszeres. Az demagógia, hogy csak a szakszervizben dolgoznak szakemberek! Garanciát pedig ad a szerviz is és hidd el, a "maszek" sem számol 8 órát egy 4 órás turbó cseréért, hiába vannak berohadva a csavarok.
Arra gondolsz garázssor alatt amikor a panelház egyik garázsában feketén javítgatja a környék lakóinak az autóit Bélabá? Ja esetleg olaj és szűrő cserét rábíznék de lehet hogy még azt sem mert néhány autóhoz speciális kulcsok kellenek és csak összekaristolja az autót is amikor hozzá dörgölőzik.
A következő szint a független szerviz aminek van működési engedélye - vállalkozás - és rendszerint tapasztalt mester vezeti. Hacsak nem állnak kint roncsok (az rossz jel) akkor bátran be lehet menni. Néha garanciát is adnak a javításokra ilyen helyeken.
Ezután vannak a márkaszervizek. Vannak közöttük lehúzósok és korrektek is. Ha találsz egy korrektet onnantól sínen vagy. Letakarják az autót kívül és belül mintha egy műtőbe tolnák és a javítási garancia is alap ha kiújulna a gép köszvénye.
Nekem a légtömegmérőt mikor kiolvasta a szerviz 10 ezer forintért, mondták 65 ezer az új + munkadij.
Leskelődtem a neten és 15000-ért tudtam venni újat. !!!!!
A csere kb 15 perc volt .
Úgy hogy ha nem feltétlen szükséges , nem viszem szervizbe.
Példák:
Ésszerű ötletnek látszott, hogy abba a kereskedésbe viszem az autómat az első műszaki vizsgára, ahol "0" kilométeresen vásároltam. (márkakereskedés és szerviz egyben)
Az árajánlat első tétele: komplett kormánymű csere.
Mit tetszett mondani???
Kormánymű csere. ez ugyanis típushiba.
Ismételem, első műszaki vizsga, 34000km óraállás, csak aszfalt úton használva, 30 éves jogosítvánnyal.
Szerinted ott vizsgázott????
/ja, most 130.000 km-nél is az eredeti kormánymű van benne. Minden vizsgán simán átment/
Más.
Főnököm másfél éves 2.literes VW-je, dadog és max. 30-at megy. Márkaszervíz: turbó csere egy héten belül kész, majd telefonálunk. 10 nap után érdeklődés, .....mondtuk hogy majd szólunk. Napra pontosan 2 hét múlva mentünk érte, akár hogy áll, elvisszük.
Jaj pillant, mindjárt....talán ha egy kávét meginnának addig.
Mocskos ruhás szerelő, hóna alatt a turbó, kezében egy racsnis Crova. 40 perces csörömpölés , káromkodás után, nagylelkűen: "na , lehet vinni ha annyira sürgős".
Utoljára a legszebb:
Barátom garanciális Fordja megállt. Szervízbe beszállít, megbont, alkatrészrendelést aláírat, átvételi jegyzőkönyv, felelősségnyilatkozat, ezer meg egy papír, tulajt hazaküld.
Vár, vár, érdeklődik, homályos választ kap, tovább vár.
X.idő elteltével bemegy, kiüti a hisztit, eljut e legnagyobb főnökig, aki félórás nyájaskodás után közli, NEM TALÁLJÁK AZ EREDETI MEGRENDELÉST! így nagy valószínűséggel sosem érkezik meg, várt garanciális alkatrészt.
Sajnos sok ilyen példám van.
"Ha te 3 napig veszed a turbót mert minden csavar leszakad meg hasonlók akkor is csak 4 óra lesz kiszámlázva."
A beletört csavarok javítására minden normális szervizprogramban külön normaidő van adva.
Mert nincs pénze másra. Kell az öreg nyugati autó de költeni már nincs pénze rá.
Ez pont olyan mint mikor 3-5000 forintonként tankolgatnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!