Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha a többség elektromos...

Ha a többség elektromos autóval járna honnan lenne annyi áram?

Figyelt kérdés
Jelenleg 3-4millió autó van magyarországon. Számoljunk csak 1 millióval. Egy Bmw I3-as 12kw-ot fogyaszt a gyári adat szerint 100km-en. Na most ha azzal az egymillió autóval megtesznek csak 200 kilómétert 1 hét alatt, akkor 1.000.000x24 ez 24 megawattra jön ki. 1 hónapban 96megawatt. Lefelé kerekítve egy évben 1 gigawatt/1 millió kocsi, és ez eléggé optimista számolás. Mert sokan jóval többet mennek.
2017. jan. 17. 21:14
1 2
 1/14 Donald J. Trump ***** válasza:
41%

Ráérünk ezen gondolkozni, ha sikerült legyártani ennyi elektromos autót. Merthogy a mostani magyar gépjármű állomány sem egy évi jó termés eredménye, hanem optimista becsléssel is ~30 év azt a 3-4 millió autót előállítani egy Magyarország méretű felvevőpiacnak, ha maxon dolgozik az autóipar és kereskedelem.

Egyébként a kW nem egyenlő a kWh nevű mértékegységgel.

2017. jan. 17. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
41%
Nem is lenne annyi áram, és eljuttatni is lehetetlen lenne ennyi emberhez az ipari áramot. Ugyanis egy Teslához nem árt az ipari áram, azaz a 3 fázis, de a többi elektromos autóhoz is kell.
2017. jan. 17. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:

Remélhetőleg addigra a napelemek is elérhető árban lesznek az átlagembereknek és majd mindenki töltögeti róla a kocsiját otthon. Vagy a kocsi teteje lesz hajlékony vékony napelemmel bevonva.

De a Tesla szerint a benzinkutakat, akkukutak váltanák fel és ha lemerül, odamész, kiveszik, beteszik a telit és továbbmész.

Majd amelyik életképes marad, az fog elterjedni. Az biztos, hogy nem fog minden házhoz 10 centi vastag kábel futni, az az elképzelés már alapjaiban elveszett.

Annyira nem nagy probléma ez, mert irtó lassan fognak a belsőégésű kocsik kikopni, így lesz idő az elektromosok töltésének kiépítésére.

2017. jan. 17. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
23%

Honnan honnan hát ahonnan most is, csupa környezetbarát erőműből ahol hőenergiából alakítják át elektromos energiára :D

sok állszent "zöld barom"

2017. jan. 17. 22:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
Van annak az elektromos autónak más előnye is ám, főleg ha végre kerekenkénti elektromotort kap. Mondjuk kapásból körberöhögi ezerszer a legmodernebb mai menetstabilizátoros rendszereket, a gagyi lassú jeladók és ABS fékezgetéseket.
2017. jan. 17. 23:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
49%

"Egy Bmw I3-as 12kw-ot fogyaszt a gyári adat szerint 100km-en"


A fogysztást kWh-ban mérjük, a kW az a teljesítmény. Teljesen hülyeséget számolsz :D


Valahol a politikában vagy a tudományban egy atomenergiás kérdésnél már ezt is előrevetítettem, ott sem kaptam a ződektől választ :D

2017. jan. 18. 01:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
45%
Látom összejött a sok elektromos szakember...
2017. jan. 18. 02:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
Nagyon jó kérédés! Még jó hogy kevesen tudnak csak villanyautót venni.
2017. jan. 18. 06:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 A kérdező kommentje:

6#

A hivatalos nem 12kw hanem 12,9 kWh/100 km. Elírtam.

De ettől függetlenül a szám része ugyanannyira jön ki.


Nyílván nem csak városi elektromos autók lennének, és vidékre kénének a nagyobb teljesítményűek amik többet fogyasztanak ezáltal bőven számolhatok heti felsőhatárnak 3-5gigawattórát. Ez 52héttel beszorozva 156-260gigawattóra.

2017. jan. 18. 08:27
 10/14 Gugu Gabor ***** válasza:
41%
Az elmü/eon mvm stb. tudja követni a fogyasztási szokásainkat, mivel felteszem nem holnaptól jár idehaza i3 alanyi jogon, néhány év de inkább évtized alatt akár erőművek is épulhetnek.
2017. jan. 18. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!