Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Teljesen Elektromos autókban...

Teljesen Elektromos autókban hogyan működik a klíma és a fűtés?

Figyelt kérdés
Régóta morfondírozok azon hogy mégis hogyan működhet a fűtés? Mert ugye a hagyományos motornál a fűtést a hűtővíz fűti fel: a belső hőcserélőt és azt a ventilátor "szétfújja", légkondinál a kompresszort a benzin/diesel motor hajtja. Villanyautónál hogyan működik ez? mennyi energiát fogyaszt amivel kevesebb lesz az 1 töltéssel megtett távolság?

2016. dec. 24. 19:38
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
53%

van olyan, amelyik fűtőszállal dolgozik, de némelyik modern típus pedig a keletkező "hulladékhőt" hasznosítja.

a klíma kompresszort pedig elektromotor hajtja meg.

2016. dec. 24. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
70%
Hol keletkezik a hulladékhő az elektromos autónál?
2016. dec. 24. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
40%
A hajtómű áttételeknél meg a tengelykapcsolónál.
2016. dec. 24. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:

Villamos fűtést alkalmaznak, illetve a klíma kompresszorát villamos motor hajtja. Így csökken a megtehető távolság. Ez az oldal szerint 250 mérföldről 180 mérföldre csökken, nyilván függ a hőmérséklettől.

[link]

Egyébként azt is írja, hogy a motor veszteséghőjével, ami kevés lenne az utastér fűtésére, az akkumulátorokat fűti, mert hidegben rosszabbul működnek, lomhábbak az akkumulátorok.

2016. dec. 24. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
65%

A Tesla autóiban folyadékhűtéses villanymotorok vannak. Az akkumulátorok és az egyéb elektromos rendszerek is termelnek hőt. Ezeket is folyadék hűti.

Itt található a kapcsolódó szabadalom [link]

2016. dec. 24. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
100%
Ahogy a kettővel ezelőtti írja van amikor fűteni kell az akkumulátorokat. Ezek az autók úgy készülnek hogy a kemény alaszkai télben is használhatóak legyenek. Erre való ez a fejlett és komplikált "thermal management system". Enyhébb időben egy idő után már valószínűleg lehet hasznosítani az utastér fűtésére is részben azt a hőt ami termelődik.
2016. dec. 24. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:

hajtómű áttételnél, és a tengelykapcsolónál keletkezik hő? nemááá...ez tetszik...

negyven fokos melegben hegyre fel minden meleg...az utastér, a motorok..na ekkor kell igencsak melózni a klímának.(meg az akksinak)

télen, csonthidegben meg a hagyományos cekasz fűti az utasteret kulturáltan kialakítva.


ezek még megoldásra várnak.

2016. dec. 24. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
Én csak az előző kettő hozzászóló voltam.
2016. dec. 24. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:

Hulladékhő hol keletkezik?

Ha a villanymotorokat vezérlő elektronika egy igen jónak mondható 95% hatásfokkal dolgozik, akkor csekély 20 kW energiaigényű maghajtás esetén (gurulás 100-al autópályán) is 1 kW hulladékhő keletkezik, amit hidegben nyugodtan lehet az utastér fűtésére használni. A motorok sem 100% hatásfokúak, ott is keletkezik hő:, a tekercselésnek is van ellenállása.

A mechanikus alkatrészek (esetleges áttétel, ha nem kerékagymotorról van szó), szintén melegszik. Egy belső égésű motoros autó váltója sem csak azért melegszik, mert rá van szerelve a motorra, hanem mert vannak súrlódási veszteségei. (ha nem lennének ilyen veszteségek, akkor egy hátsó kerék hajtású autó difije mitől melegszik?)

Persze a kiegészítő elektromos fűtés is működik, ha épp nem áll rendelkezésre elegendő hulladékhő.

2016. dec. 25. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 A kérdező kommentje:

Aha, egyébként a villanyautókban van sebváltó és kuplung?

Vagy a motor hogyan hajtja meg a kerekeket, illetve hogyan tud tolatni? -a motor polaritását fordítja meg vagy mint a hagyományosnál, ez váltóból megy fogaskerekekkel?

2016. dec. 25. 12:01
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!