Teljesen Elektromos autókban hogyan működik a klíma és a fűtés?
van olyan, amelyik fűtőszállal dolgozik, de némelyik modern típus pedig a keletkező "hulladékhőt" hasznosítja.
a klíma kompresszort pedig elektromotor hajtja meg.
Villamos fűtést alkalmaznak, illetve a klíma kompresszorát villamos motor hajtja. Így csökken a megtehető távolság. Ez az oldal szerint 250 mérföldről 180 mérföldre csökken, nyilván függ a hőmérséklettől.
Egyébként azt is írja, hogy a motor veszteséghőjével, ami kevés lenne az utastér fűtésére, az akkumulátorokat fűti, mert hidegben rosszabbul működnek, lomhábbak az akkumulátorok.
A Tesla autóiban folyadékhűtéses villanymotorok vannak. Az akkumulátorok és az egyéb elektromos rendszerek is termelnek hőt. Ezeket is folyadék hűti.
Itt található a kapcsolódó szabadalom [link]
hajtómű áttételnél, és a tengelykapcsolónál keletkezik hő? nemááá...ez tetszik...
negyven fokos melegben hegyre fel minden meleg...az utastér, a motorok..na ekkor kell igencsak melózni a klímának.(meg az akksinak)
télen, csonthidegben meg a hagyományos cekasz fűti az utasteret kulturáltan kialakítva.
ezek még megoldásra várnak.
Hulladékhő hol keletkezik?
Ha a villanymotorokat vezérlő elektronika egy igen jónak mondható 95% hatásfokkal dolgozik, akkor csekély 20 kW energiaigényű maghajtás esetén (gurulás 100-al autópályán) is 1 kW hulladékhő keletkezik, amit hidegben nyugodtan lehet az utastér fűtésére használni. A motorok sem 100% hatásfokúak, ott is keletkezik hő:, a tekercselésnek is van ellenállása.
A mechanikus alkatrészek (esetleges áttétel, ha nem kerékagymotorról van szó), szintén melegszik. Egy belső égésű motoros autó váltója sem csak azért melegszik, mert rá van szerelve a motorra, hanem mert vannak súrlódási veszteségei. (ha nem lennének ilyen veszteségek, akkor egy hátsó kerék hajtású autó difije mitől melegszik?)
Persze a kiegészítő elektromos fűtés is működik, ha épp nem áll rendelkezésre elegendő hulladékhő.
Aha, egyébként a villanyautókban van sebváltó és kuplung?
Vagy a motor hogyan hajtja meg a kerekeket, illetve hogyan tud tolatni? -a motor polaritását fordítja meg vagy mint a hagyományosnál, ez váltóból megy fogaskerekekkel?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!