Állófűtés épeszű áron?
Kaptam ajánlatot webasto-tól, bruttó 480 ezer beszereléssel, távirányítóval (Mondeo Mk4, 2.0TDI). Ez azért szerintem nevetséges, főleg hogy ülésfűtéses autóba szeretném, ami kb 5-7 perc alatt testhőmérsékletre melegíti az ülést, 10 perc alatt már elviselhetetlenül fel tud melegedni, de az utastér ettől még hideg. Van mód egyszerűbb, olcsóbb megoldásra? Pl. programozható elektromos hősugárzó? Akár külön akksiról (220V mező közepén nem megoldható). 100-120 ezerért még azt mondom elmegy, de fél milla??? Létezik komoly teljesítményű alternatív megoldás? Mindenhol csak ilyen 5-7 ezer Ft-os vackokat találok.
Köszönöm!
Van a parkolási hely(ek) közelében hálózat aljzat?
Ha igen, akkor megoldás lehet egy elektromos motor(hűtőfolyadék) előmelegítő. Rendszertartozékként lehet párosítani utastér előfűtővel is.
Gyakorlati szempontból előbbi egy merülőforralóhoz, vagy vasalóhoz hasonlító eszköz attól függően, hogy direktbe fűti a vizet vagy kívülről a blokkot, utóbbi pedig egy ventillátoros hősugárzónak tekinthető.
A fene vigyel már el, még a pdf linket is elrontottam:
Az állófűtés az nem is elsősorban arra való, hogy a te testedet melegítse, hanem hogy a motornak ne a dermedt olajjal elégtelen kenéssel kelljen indulnia. Az csak egy "melléktermék", hogy a fűtésre is rásegít.
Nem tudom a fordhoz létezik-e ilyen, nekem a 12 éves Astámban az ülésfűtés mellett, a fűtésbox aljába gyárilag van betolva egy elektomos fűtő egység. Pont arra való, hogy amíg a hűtővíz hőmérséklete 40-50 fok alatt van, automatkusan bekapcsol és mnt egy hajszárítő fűtőszála, felmelegíti az utastérventilátor által szállított levegőt. Így -10 fokban kint állva is egyből meleget tol a fűtés.
Bontottan is láttam már ilyet, nem nagy dolog talán utólag sem brakni. Náhány 10.000Ft volt az Opelhez. Ha van ilyen gyárilag Fordhoz is, ilyet keresnék a helyedben.
Nagyon kényelmes dolog, de egy hátránya van: Ez a fűtőbetét 1kW teljesítményű, azaz közel 80A-t felvesz. Így az akkut sem kíméli, a generátort pedig egyenesen gyilkolja. Nálam emiatt kb 2 évente generátorfelújítás a program.
Köszönöm mindenkinek!
Melóhelyen nem megoldható a kábeles töltés, így vagy pótakksiról valami gányolás lenne, vagy az üzemanyagégetés, de utóbbi elmebegteg összegbe kerül.
8-asnak: köszi, de ez így nem teljesen igaz. Amiről te beszélsz, az a "kiegészítő fűtés" (nem összetévesztendő az állófűtéssel), ami valóban a motor indításakor segít az üzemi hőmérsékletet gyorsabban elérni. Amiről én beszélek, az egy külön "kazán", ami külön körön, direkt az üzemanyagtartályból az autó álló helyzetében üzemanyagot szivattyúz ki, elégeti azt és az így nyert hőt az utastérbe pumpálja az autó ventillátorai segítségével. Azért megtévesztő, mert azokban az autókban, ahol gyárilag van ehhez hasonló elven működő üzemanyagégetéses kiegészítő fűtés, ott egy "kisebb" átépítéssel ez tetszőlegesen bekapcsolhatóvá, az utastérbe direkt beköthetővé, motorindítás nélkül működtethetővé (innen a neve) alakítható. Sajnos azonban az én autómban nincs ilyen kiegészítő fűtés, ezek csak az Ausztriába és az északi országokba exportált mondeo-kba építik be, így nekem egy teljes rendszert kellene beszereltetnem, ami fél millában sem állna meg. :(
Érdekes egyébként ez a fűtőszálas dolog, mert ezen már töprengtem, hogy ilyen miért nincs az autókban, de ezek szerint van és működőképes dolog. Köszi, ennek utána nézek!
8-as vagyok. Kérdező, szerintem inkább te értettél félre.
Tudom mi az az üzemanyaggal működő állófűtés. Ami nekem van, nem is írtam azt hogy állófűtés lenne.
De a kérdésben úgy vettem ki a szavaidból, hogy neked inkább az utastér fűtése szempontjából lenne fontos az állófűtés és a motor melegen tartása csak másodlagos.
Erre írtam, hogy létezik ilyen gyári cucc, ami hidegben, hideg motornál is képes egyből az utasteret fűteni. (Igaz, a motort és a hűtővizet nem fűti mint egy valódi állófűtésnél.)
Ezt beprogramozni sem kell, mert csak a levegőt fűti. Elindítod az autót, miután ugyebár automatikusan elindul a fűtés. Ha a hűtővíz 40 fok alatt van és a külső hőmérséklet 10 fok alatti, akkor ez a fűtőszálas fűtés is automatikusan elindul. Nincs külön kapcsolója, kívülről nem is látszik, hogy ott van. Csak annyit veszel észre, hogy ha -15 fokban is kint éjszakázott a kocsi, indítás után néhány másodperccel már meleg levegő jön a szellőzőrostélyok mögül.
Természetesen a motort nem fűti, az továbbra is -15 fokos lesz. Ennyivel tud kevesebbet mint egy állófűtés. De az utasteret nagy hidegben is pillanatok alatt befűti.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!