Kamionokban az éjjeli állófűtés mennyire tudja felmelegíteni a fülkét igazi nagy hidegben?
Vegyes, márkája válogatja, de igen, felfűti. Szerintem a legjobb fűtése a DAF - nak van, abban szinte szaunázni lehet.
Ha jó állapotban van az akkumulátor, feltekered csutkára, had szóljon. Ilyenkor azonban több áramot is fogyaszt, hajnalban érdemes ránézni a akku töltöttségére, és ha szükséges, berúgni a motort. Én ugyan koránkelő vagyok, a reggeli pisi után ellenőrzöm hány volt maradt, de jellemző kép téli vasárnap reggeleken, amint jó alvókájú kollégák indítókábellel a vállukon zarándokolnak körbe a parkolóban, valaki bikázná - e be őket, mert lemerültek. Persze senki nem akar belemozdulni a pihenőbe.
Extrém hidegben viszont, olyan -25 alatt nem szoktuk hosszabb időre leállítani a motort, akkor bizony ketyeg egész éjjel.
Igy ahogy már leirták , a DAF fűtése első osztályú. Én voltam Moszkvába (-30 fok) is vele ,tökéletesen meleget tartott .
De a VOLVÓ fűtése (-18 fok) volt és fáztam benne, az egy szar gyenge valami. Persze a DAF fülke az elven szigetelve körbe rendesen, és 3500 wattos a kályhája.
A Volvó szigeteletlen, 1800 wattos a kályha.
Akkor en irnam a Merciet:
Roviden: sz@r! Hosszabban: nagyon sz@r!
Kulso homerseklet 0 fok felett van, tud futeni. Gatya riaszto.
De -7, -9 foknal hidegebb van meg lehet fagyni a fulkeben. Sot! Valamikor elfagy a kalyhanak a gazolajcsőve.
Ivecohoz is volt szerencsem telen. Az jol fut, csak rengeteg energiat megeszik az allo futes, mert nem csak a fulket, hanem a motort is futi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!