Tejszállítás kamionnal hogy történik pontosan?
Van egy cég aki tartályozik, tejet szállítanak, de azért érdekes mert azt mondják, hogy tachográf mentesek az autók, és mindig outon mennek és nem tartják be a tacho szabályait, mert romlandó árut visznek, tejet ugye.
Nekem ez furcsán hangzik, hogy megy ez? Akkor itt nincs is pihenő hanem éjjel nappal vezetés? Vagy ugyan olyan, csak nincs kötelező pihenő?
Ez a mentesség csak 50km-en belülre vonatkozik, ha jól emlékszem. Azért írom így, mert mi sosem használunk "out"-ot.
Mi is tartályozunk, tejet is szoktunk vinni, és egyedül a kamionstopra ad felmentést a tej.
A pihenőket ugyanúgy be kell tartanunk. Visszük több mint ezer km-t a tejet, és van hogy így csak a harmadik napon tudjuk lefejteni. De ennek így sem lesz semmi baja.
Szigetelt tartály, egyszerre 25000 liter van benne. 3 fokosan töltik, kb fél fokot melegszik nyáron naponta.
Ekkora mennyiségnek nem nagyon tud változni a hőmérséklete.
Gondolj a vasárnapi húslevesre: muter kirakja a felül nyitott szigeteletlen edényt az asztalra, és fél óra múlva is forró. Mármint a lábasban.
Itt viszont egy zárt tartály van, szigetelt, és igencsak nagy mennyiség.
"Akkor itt nincs is pihenő hanem éjjel nappal vezetés?"
A tejet nem viszik Svédországból Spanyolországba, vagy bármilyen hasonló távolságra :) Max párszáz kilóméteres körzetben szállítják, illetve a környező országokba vagy országokból.
#4. Svédből spanyolba valóban nem, de svédből vittem már dél-németbe, ez 1400km volt.
Norvégiából Belgiumba, ez 1200km.
Most a dánoktól viszek majd németbe, ez egy 1200km-es turné lesz.
És franciából vittem már a svédeknek tejet, ez laza 1700 km volt.
Én is élelmiszeres tartállyal járok 9 éve.
Ha jól tudom, ez csak tejbegyűjtő kocsikra vonatkozik, azokra, amelyek farmokról összegyűjtik a tejet, elviszik ilyen "tejészetekbe", meierei németül vagy dairy angolul. Nyilván ezeknek is van munkaidejük, munkarendjük, csak nem a szokásos kódex szerint. Ott aztán betöltik nemzetközis tartálykocsikba, és onnan visszük mindenfelé. Visszük mi 1000+ km - t is, pl. a múltkor Kelet Szlovákiából vittem Olaszországba tejet, vittem Észak Angliából Németbe stb. És nem csak tejet, tejszínt, kecsketejet, whey - savó, azt hiszem magyarul.
De ekkor már ugyanazok a szabályok élnek, mint bármely más kamionra. A különbség annyi, hogy ezzel lehet hétvégén is menni, én szeretem ezeket a fuvarokat, éjjel - nappal leszednek, megtöltenek, általában nem váratnak, nem tökölnek vele, pörgős a dolog.
nem melegszik fel a tej?! De hát ez nem hűtős tartály, süti a nap, kint 30 fok van stb... De amúgy 1-200 km-ről lenne csak szó, vagyis gondolom, mert belföldes a meló, csak nekem furcsa ez a "mentesség" meg "out" . Úgy tudom az out csak magánterületen megengedett, telepeken stb... nem közutakon szaladgálni vele.
Meg azt is mondták, hogy van még olyan is, hogy a melléktermékeket kell szállítani (savó stb..), az is ilyen kényes cucc, vagy az nem romlandó?
Néhány nap alatt semmi baja nem lesz, hőszigetelt a tartály. Nagy mennyiség ám, 25 ezer liter, általában két rekeszre osztva, 2 - 3 fokos a töltési hőmérséklet.
Vittem sört, benne volt a tartályban 4 napig - azzal nem lehet menni hétvégén - minimális volt a hőmérséklet emelkedés, pedig ott még a nyomás is számít. Inkább a meleg anyagoknál van gond, az hajlamosabb lehűlni, csoki, olajok, mert a fűtés - kiviteltől függ - de általában csak menet közben működik, állóhelyben nem (van olyan amelyik külső áramforrásról működtethető).
Vittünk tojást, tojássárgát, hordunk folyékony élesztőt, az hajlamos "beindulni", erjedni, de pár nap alatt nem szokott gond lenni.
Inkább arra kell ügyelni, hogy ha lefejtetted, és jó meleg nyár van, a maradék a rekeszben elég jól meg tud büdösödni, és ha mondjuk pénteken raksz le és hétfőn mosol, addigra már lesz benne egy ájer. Vannak mosók, pl. Walter Rau, Neuss - ban, ahol nem is vállalnak tejtermék mosását.
Ha tej volt benne, ki kell gőzöltetni a mosón. A tojás hasonló, arra meg érdemes egy kis hideg vizet rátölteni lefejtés után, ha lehet, mert szépen bele tud gyógyulni a rekeszbe a maradék. De ne túl sok vizet, mert akkor meg a mosón fogják maradékanyagnak elszámolni, ami meg már pénzbe kerülhet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!