Kamionokon hogy lehetnek még a mai napig gallytörő rácsok? Az EU-s csatlakozáskor betiltották ezek használatát (kivéve talán erdészek/vadászok). De egy kamionnal ritkán mennek szarvasra, vagy őzre - mégis ott van néhányon a rács.
Magyarországon ha erdészeti tevékenység is be van jegyezve a cégbe, akkor lehet. Az EU-s csatlakozás előtt sem nagyon voltak errefelé ilyenek.
Vannak országok ahol lehet ilyen a kocsikon.
Gyalogosszempontból nagyon problémás, de nem csak kamionoknál, terepjáróknál is. Mennek azok lassan is ám és ha elé lépnek, akkor a puhább, nagyobb felülethez csapódva sokkal nagyobbak a túlélési esélyek, a kisebb sérülések. Míg egy keskeny csőhöz vágódva rögtön jönnek a törések stb. le is bénulhat élete végéig.
Nekem a régi pickupon volt, de ma ha újra olyan kocsim lenne leszedném. Védeni nem véd semmit, pár csavar tartja alul az egészet egy vékony lemezre rögzítve, egy fatörzsnek koccanva simán elhajlik a francba. A bokrokat meg ellöki a kaszni is nem kell rács hozzá, meg eleve a bokor ezer ága benyúlik a rácson túl és ugyanúgy gányolja a kasznit is.
Ebből következik az is, hogy a jó gallytörő az nem az amiket a kocsik nagy részén látsz, mert azok csak díszek, semmirevalóak. Ellenben a gyalogosnak a derekát frankón eltörheted vele.
Ez a neked megy dolog hülyeség szerintem. Ha egy alacsony építésű személyautó üt el, akkor az leüt a lábadról és arccal megkínálod a géptetőt. Ez esetben fontos, hogy megkapja az 5. csillagot az autó, mert akkor te sem törsz ropira - egy bizonyos sebességhatárig.
Ha egy kamion üt el ugyanazzal a tempóval az teljesen már, a homlokfelület magasabb, mint egy gyalogos így sz simán felborít és az aszfalt adja a másikat. Oké, műanyag az eleje de több mint fél centi vastag ami azért kemény ám, egy olyannal akárkit pofán csapsz az tuti sírva fakad és hol van az még az 50-es tempótól.
A terepjáró/pick up az megint más eset, mert viszonylag magas, de nem sík felületű, azzal tényleg lehet medencét törni, szerintem gallytörő nélkül is.
Igazából ezek a dolgok 30-40km/h-ig fontosak, a felett lényegtelen. Ha elcsap egy nyerges vagy egy pick up 90-nel, akkor tökmindegy mi van az elején.
Már csak az a kérdés, járnak e kamionok olyan helyen, a hol fokozott kockázata van a gyalogosgázolásnak, szerintem nem kimondottan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!