Az károsítja az autó motorját, ha a fordulatszám ritkán megy 2000 fölé?
Attól függ..
Azt szokták mondani "eltunyul",ha csak 1 féle fordulat környékén van használva akkor megeshet,hogy kell 1 regenerálás majd neki...
Érdemes néha azért kicsit dinamikusabban vezetni..
3-4 km-en át ne ötösben menj 80-nal ,hanem mondjuk : 3-asban,100km-en 3-4 deci plusz ez a pár km.Sőt,emelkedőnek felfele is illik pörgetni,hisz ha a te kocsid pl : 2300-on adja le a max nyomatékot,de te 60-nal 4-be mész az emelkedőnek max nyomatékon és padlózod,hogy maradjon a 60,ezért a hengerfalak,hajtókarok nagyobb terhelést kapnak,mintha vissza 3 ,és 3250 a fordulatszám,kisebb terhelés stb...
Jól írja, az autókat jellemzően pörgősebben kell vezetni, a nagymamás krúzolás eléggé tönkrevágja őket hosszú távon. Az üzemanyag spórolás meg minimális, többszöröse rámegy a szerelőnél. De ha egy sok éve így vezetett autót meghajtasz azzal pont, hogy nagyobb kárt okozhatsz mint hasznot. Ha tudod, hogy a kocsi így volt sokáig használva érdemes egy szerelővel megnézetni előtte. Mielőtt a motorban évek alatt faszán lerakódott dzsuvát felkergeted a sportosabb vezetéssel aztán beragad mindenhova.
Öcsém a barátnője autóját kergette meg így mondván majd ő fiatalítja a kocsit, a koromdarabkák amik repkedtek kifele meg szétcseszték az egr szelepet, rögtön repül 40 ezer ki az ablakon.
Dinamikusan kell közlekedni, de ha egy nagyis kocsi kerül a kezedbe arra nem feltétlen megoldás elsőre, hogy meghajtom mint a barom, mert meglepetéseket tud okozni.
Inkábbb hiszek a pillanatnyi fogyasztásmérőnek, mint a hozzászólóknak.
Azonos sebességgel haladva (mondjuk 60 km/h) 5.-hez képest 4.-ben és 3.-ban fél-fél literrel magasabb a pillanatnyi fogyasztás, mint magasabb fokozatban.
Diagnosztikát rádugva a laptop ugyanezt mondja.
Ettől kezdve a tény tény, a szakártók meg mondanak amit akarnak.
Még a dízelt is károsítaná, nemhogy a benzinest.
Nem értem minek nem kell kihúzatni. A motort nem kíméled vele, sőőőt. És ami a lényeg, hogy a fogyasztás sem lesz jelentősen kisebb, ha nem húzatod ki rendesen legalább 3000-ig.
Hihetsz a fogyasztásmérődnek, mert a fordulatszám adja a fogyasztástöbblet nagy részét ez tény. Csak ha az alapjáraton kerregtetéssel megspórolsz 1-2 százezret évek alatt majd rá is költheted generálnál akkor nem lettél előbbre vele.
Hány, de hány ilyen probléma van autós fórumokon is, hogy szarrá van pusztulva a koromtól a kipufogó, főleg a dízeleknél. És akkor ez csak a kipufogó, a motorban a könnyített, kispórolt szoknyás hengerek ahogy koptatják a hengerfalat a nyomatékból hajtás miatt az egy más történet megint. Meg a gyengébb olajozás párosulva a nagy terheléssel.
Persze aki elpasszolja a kocsiját 10 év alatt az ebből nem érzékel az égvilágon semmit, de attól még a kocsi pusztul nem keveset az ilyen használattal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!