Ez mit jelent? Hogy értelmezzem? 150 hp / 5900 rpm 190 nm / 4200 rpm
5900 percenkénti fordulatnál van a maximális teljesítmény, ami 150 lóerő (hp = horsepower)
4200 percenkénti fordulatnál van a maximális nyomaték, ami 190 Nm (newtonméter)
Úgy ahogy írja az első.
Egyébként ezek egészen szép értékek, 5900-as fordulaton is 180Nm-t képes leadni, vagy máshogy értelmezve már 4200-as fordulaton is 112 Lóerőt.
Adatok alapján egy 2 literes szivobenzin változó szelep vezérléssel, és hosszú lokettel.
Melyik motor lenne ez?
Eltaláltad :) M52B20, BMW :)
De még mindig nem vagyok vele tisztában, magyarul akkor 4200 fordulatig 190nm ad le? Addig húz az autó utána már gyengül?
Nem feltétlenül.
Ebből az adatból annyi derül ki, hogy 4200-on adja le a legnagyobb nyomatékot, a fordulatszám-nyomaték karakterisztikáról nem szolgáltat információt.
Viszont itt találsz egy részletes grafikont:
(igaz, ez kicsit gyengébb)
Így van, kiegészítésként az utolsóhoz, azért is pörgetünk tovább a nyomatékcsúcson, mert váltásnál az eső fordulatnak az a legjobb ha a nyomatékcsúcs környékére érkezik, a legjobb gyorsulást az fogja adni. Szóval lényeges a nyomaték is, csak nem úgy hogy a dízelesek elképzelik.
Tiltásig azért nem kell pörgetni, mert váltásnál a visszaeső fordulat már a nyomatékcsúcson túl lesz, ergo sokkal rosszabbul gyorsul és még ehhez hozzájön a tiltásnál lévő esésnek induló teljesítmény, meg a nagyobb esésnek indult nyomaték.
Nyilván ez gyorsulásra érvényes, napi szinten nem így vezet a legtöbb ember.
Ti nagyon el vagytok tévedve! Idézek egy totalcar-os forgatónyomaték magyarázó cikkből:
A nyomaték csak azt mutatja meg, hogy mi a legnagyobb erő, amit a motor egy adott pillanatban ki tud fejteni. Arra nézvést viszont nem mond semmit, hogy ezt az erőt adott idő alatt hányszor tudja kifejteni motor, hogy az erejével mennyi munkát mennyi idő alatt képes elvégezni. Ezt ugyanis a teljesítmény mondja meg, aminek a mértékegysége a lóerő vagy a kilowatt.
Valahogy így van ez a nyomatékos és a pörgős motorokkal. A cipekedéshez a nyomatékos motor kell, ezért a teherautóknak nagy is a nyomatékuk. A gyorsulás szempontjából a döntő viszont a teljesítmény, azaz az adott idő alatt elvégzett összmunka.
Illetve az alatta lévő hozzászólásokból: A legfontosabb, viszont most jön: a képletből adódóan, tehát a nem a nyomatékban gazdag autó gyorsul jobban, mint ahogyan azt a városi "Urban legend" állítja! Hiszen, ha a nyomatékos nyerne, akkor az összes versenyautó dízel lenne. Egyszerűen annyi az igazság, hogy az adott fordulatszámhoz tartozó pillanatnyi nyomaték adja a teljesítményt, s minél nagyobb ez a teljesítmény, annál jobban gyorsul az autó, de hangsúlyozom, hogy ez is pillanatnyi teljesítmény, s nem a maximális. Ezért nem ér semmit a gyártók által megadott szép teljesítmény és nyomaték, mert az csak a maximumot tükrözi, amit egy bizonyos fordulatszámon tud az autó. Sokkal fontosabb a nyomaték és teljesítmény görbe!!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!