B125 jogsit tervezek, de elakadtam, hogy kellene
értelmezzem?
Figyelt kérdés
Addig értem, hogy eü tanfolyam és vizsga, valamint külön orvosi igazolás nélkül szerezhető meg, érvényes B kategória mellett. Azt is olvastam, hogy váltó szempontjából amilyen motorral leteszem a vizsgát, csak olyannak közlekedhetek. Kérdés az, hogy kivitelezhető-e az, hogy manuálisra és automatára is megadják? Gondolom a kresz része ugyanaz, de kétszer kell abból tanfolyamra menni, vagy csak megbeszélem egy oktatóval hogy egy kresz oktatás +mindkét váltótípussal szerelt motorra a felkészítés, és két vizsgabejelentés kell? Vagy B125-ből csak egyfélére adják meg?
2014. okt. 31. 21:38
1/7 anonim válasza:
Vizsgázol "váltóssal" és akkor az jó mindenre.
2014. okt. 31. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
2/7 anonim válasza:
Ahogy első írja. Annyit jeleznék kiegészítésként, hogy a B125 az nem jogsi, hanem vizsga, tehát a jogsi amit a B125 vizsgával megszerezhetsz, az A1 kategória vezetésére jogosít. Ha variátorossal (robogóval) vizsgázol akkor csak automatát (robogót) vezethetsz, ha lábváltós motorral vizsgázol, akkor vezetheted a lábváltósakat ÉS az automatákat (variátorosokat, robogókat) is.
(Régen voltak kéziváltós motorok is, asszem pl. a Riga volt ilyen, de nem terjedt el, ma már talán egyáltalán nincs is a kínálatban ilyen váltóval szerelt motor. De variátoroson vizsgázva ilyet sem vezethetsz elvileg, míg lábváltóson vizsgázva igen.)
2014. nov. 1. 08:17
Hasznos számodra ez a válasz?
3/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm a hasznos válaszokat, megy az értékelés is! ;) Ez màr nem kérdés, de elgondolkodtatott egy pillanatra hogy miért szedik külön kategóriàba egyáltalán. Anno mikor segédmotorra vizsgàztam (robogóval), viszont vizsga után egy jawa mustangot vettem és vezettem, senkinek nem volt problémája vele. Mikor megvettem, kitoltam külterületre, földes útra, ott indítottam először. Haver elmagyaràzta, mit hogy, köröztem a mocival 2*2 órát és utána go a forgalomba. Oké hogy 125ccm-nél nagyobb a teljesítmény, de szerintem ha valaki akarja, robogó utàn is rà tud hangolódni. Autóknál sem egyforma minden váltó fokozat kiosztása, mégis vezethetsz bármilyen autót.
2014. nov. 1. 12:30
4/7 anonim válasza:
Te szerencsés vagy, könnyen megtanultad, és arra is volt eszed, hogy ne forgalomban menj először.
De mi van azzal, aki béna, nincs érzéke hozzá, és még ahhoz is buta, hogy ezt belássa? Az ilyenek miatt, és a többiek érdekében kerül a világ szinte összes országában korlátozás azoknak a jogsijába, akik automata váltós járművön tanultak vezetni, és azon is vizsgáztak.
2014. nov. 1. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
5/7 anonim válasza:
A fokozatkiosztásos példád nem az igazi. Mert valóban, az áttételek mások az autókban, de a kezelésük ugyanaz. A váltó mindig a H-mintát követi, a pedálok sorrendje sem változik, és a kuplung működési elve is ugyanaz. Balkormányos autóban mindig feléd-fölfelé lesz az egyes. A rükverc persze máshol, de ebben is 3-4 sémából válogat minden gyártó.
2014. nov. 1. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?
6/7 A kérdező kommentje:
Köszi szépen mindenkinek! Az autós példát arra értettem, hogy manuális váltóból is több típus létezik, van ahol jobbra fönt van a hátramenet, van, ahol balra lent, olyan is van amit le kell nyomni, olyan is amit fel kell húzni, mégis csak "b" kategória van, nincs pl. B kategória "OPEL" vagy "LANCIA" korlátozással. SZERENCSÉRE :)
2014. nov. 1. 20:35
7/7 anonim válasza:
Na jó, de a rükverc az csak egyetlen dolog, és nem különbözik merőben a kapcsolása. Ugyanazzal a karral, ugyanolyan egyenes-szögletes mozdulatokkal kell elővarázsolni, mint az összes többi sebességet.
Míg az auto-manuális váltók közötti különbség igen drasztikus, minden esetben.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!