MI ez a dízel nyomatékos idióta duma? Ki találta ki?
2.0 sdi szívódízel 70 ló és 140Nm
2.0 fsi szívó benzines 200Nm 150ló
1.6 tdci (turbó dízel) 109le 240Nm
1.6 ecoboost (turbó benzin) 150le 240Nm
Na most mi van ?
(nekem is dízel) ma kipróbáltam egy focus 1.6 182le 240Nm autót hát komám a dízel elbújhat szégyenébe. Bármely fokozatba bármely sebességről alázza a turbódízelt)
ma 19:49
milyen tdi te pénisz ?
khm
3.0 TFSI motor. Ennek a különlegessége, hogy bár a típusjelölése „T”, mégsem turbóval oldották meg a feltöltését, hanem kompresszorral.
ma 20:19 köszönöm. végre valaki nem csak böfög.
Most a kérdésem ez a Nm különbség csak ilyan nnagy ccm-nél jön ki ? 2000 és alatta miért nem nyomatékosabb a dízel ?
Ha már Audi:
3.0 BiTDI 313 LE @ 3900 rpm 650 Nm @ 1450 rpm
3.0 TFSI 310LE és 440NM @2900rpm
Háhááá :)))
sajnos ez 3.2-es de
szintén audi 3.2 V6, 520 LE, 635 Nm
Alapvetően a dízelmotor azért nyomatékosabb, mert a lassabb égés miatt nagyobb a lökethossza és így nagyobb erőkaron keresztül forgatja a főtengelyt. Viszont éppen ezért kisebb fordulatszámig tud elpörögni.
Kiragadhatunk mindenféle modern példát és ellenpéldát, általánosságban igaz, hogy a dízel kisebb fordulatszámtartományban ad több nyomatékot, a benzines nagyobb fordulatszámtartományban ad kisebb nyomatékot.
Nem is kérdés, hogy a teherautókban miért kizárólag dízelt, a motorkerékpárokban miért benzint alkalmaznak.
A személyautók pont a határmezsgyén vannak, ebben a méretben már nincs akkora különbség a két motor karakterisztikája között, hogy ne lehetne kompenzálni feltöltéssel, elektronikus vezérléssel...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!