Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van az, hogy a dízel...

Miért van az, hogy a dízel autóknál 350 ezer kilométer meg se kottyan olyan mint ha bejáratós volna de az emberek akik meglátnak egy 300 ezer kilométeres benzines autót már húzzák a szájukat, hogy sok van benne?

Figyelt kérdés

2017. jan. 8. 11:46
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
0%
Benzines kb 500 ezret bír ki. Dízel meg kb 100 ezret. Ez az átlag. De lehetnek plusz minuszba 10 és 100 ezrek. Múltkor volt egy cikk hog
2017. jan. 8. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 anonim ***** válasza:
0%

Benzines kb 500 ezret bír ki. Dízel meg kb 100 ezret. Ez az átlag. De lehetnek plusz minuszba 10 és 100 ezrek. Múltkor volt egy cikk hogy skoda 1.3 milió kmvel. Dízel volt

Ami skodán meg én tanultam vezetni az egy benzines 1.2-es 3 hengeres. És már 550 ezer km van benne. Mikor tanultam rajta akkor volt 480 ezer. És még elég jól járt a motorja.

2017. jan. 8. 11:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 anonim ***** válasza:

A dízeles autók miért csak 100 ezer kmet bírnak ki? Ezt honnan veszed?


Kibír az 300at is.

2017. jan. 8. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 anonim ***** válasza:
63%

350.000 km bejáratós?

Haverom kocsijában kb ennyi van és kb 5-6 évvel ezelőtt volt már lerobban külföldön adagoló miatt, tavaly mentünk valahova és kattogott már a féltengely rendesen és most nemrég lett cserélve a turbó.

300.000 km meg sok egy benzines kocsinál mert szerintem 500.000nél többet nem nagyon bírnak. Ha veszel egy benzines kocsit újonnan és évente 20 ezret mész akkor kb 25 éve múlva adhatod is el roncsnak vagy vmi cigánynak.

200-300.000kmnél pár jópár dolgot cserélni kell mert elhasználódik. Hiába kímélted és hiába cseréltél rendszeresen olajat, stb.

2017. jan. 8. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 anonim ***** válasza:

350e km meg se kottyan a dieselnek?


282e-nél vittem felújításra a leszerelt turbot, kérdezi az ismerős ismerőse, a felújító cég tulajdonosa, hogy "és amúgy ez hányadik turbo az autódon?"...

Néztem, hogy mit is akar, aztán hozzátette, hogy az ő praxisukban ez a motor 160-170e-nél már kéri a második feltöltőt, aztán onnan már csak rövidebbek a csereciklusok.


300e km nem kevés, semmilyen technikának. Nem biztos, hogy hulladék, de addigra már meglátszik milyen tulajdonosa(i) volt(ak) előtte és hogyan használták.


A legjobb? Az én autómban 314e-nél nincs megkopva a belsejében semmi. Nézem a hirdetéseket, az ugyanolyan korú, ugyanolyan kivitelű eladó autóknál előfordul, hogy az óra még 250e alatt mutat, a kormány meg szanaszét van kopva. :) Szóval a nagyon népszerű mondás, hogy nem a futást, hanem az állapotot kell nézni nagyon stimmelni látszik. :)

2017. jan. 8. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 anonim ***** válasza:

Mert a legtöbb ember max 10 éves autót akar venni magának max 150000 km-el, 1 millióért. ( Ez a birka kategória, aki már sokallják a 10 éves autóba a 200000-et, de ő maga meg évi 30000-et vezet...)

Az állapot a lényeg, de ezt sokan nem képesek felfogni.

Pl: Volt munkatársam autója 10 éves és kb 55000 km van benne. És ez valós! De ő napi 2x600 métert megy vele, hétvégéken néha összejön neki 10-15 km is :) Sőt sehova nem mennek gyalog, pl a panel tömbbükkel szemben lévő Tescohoz is kocsival mennek.

Ezt az autót függetlenül attól, hogy nagyon vigyáznak rá, nekem nem kéne. Ez pont az olyanoknak való akikről te is írtál. Én inkább megveszem a 5 éves 300000-et futott dieselt, mert tudom róla, hogy főleg pályán használták.


átlagos 500000 km a motor megbontására vonatkozik általában pl: hengerfej hiba...

Turbó általában 150-250000 között megdöglik, a befecskendező rendszereket is már 3-400000 között fel kell újítani.

Féltengelyek, szilentek, fékek, kuplung ez mind kopó alkatrészek.

2017. jan. 8. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 anonim ***** válasza:
Természetes hogy a vezetési stílustól, magától a tulajdonostól függ hogy 300 ezer vagy sokkal több km lesz a kocsi élettartama, vagy csak 100 ezer. Hallottam már olyat hogy Isuzu dízel F astra szétrepedt blokkal 100 ezer km után a kereskedésbe került. akkor gondolhatjátok milyen agyhalott magát Schumahernek képzelő idegbeteg sofőr lehetett. Az emberek nem tudnak vigyázni a kocsira, és sokan még vezetni se.
2017. jan. 8. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 anonim ***** válasza:

5#

Én a munkám során napi szinten találkozok céges flottás autókkal. 2-300000 km meg sem látszik rajtuk, tökéletesek a kárpitok, kormány,váltó szoknya... Viszont ezeket általában magasabb beosztású emberek vagy területi képviselők használják a munkájukhoz.

Max 3-4 évesek, ha egy ilyennek visszatekernék az óráját a felére, vagy harmadára mindenki elhiszi az adatokat. Ezért is pörgetik előszeretettel.

A fizikai munkások által használt céges autókra ez már nem érvényes, kegyetlenül le vannak élve.

2017. jan. 8. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 Donald J. Trump ***** válasza:
89%
A diesel motorban a hagyományos kopások sokkal kevésbé eszik el a motort - nem lesz akkora hézag a dugattyút és hengerfal között, nem fogja ereszteni a kartergázt és tovább megmarad a kompresszió. A magasabb csúcsnyomások és a dugattyútető kialakítás miatt drágább és tartósabb anyagokat használnak, s az alacsony fordulatszámmal kombinálva ez visszaköszön élettartamban is. Gyakorlatilag nincs is szükség a hengerrel vesződni - a problémát ott mindig az adagoló, befecskendező, utánkezelő rendszer, turbó, lendkerék, stb. jelenti. Mára kopástól a benzinesnél sem kell annyira óckodni, de azért egy-két generációval ezelőtt még teljesen átlagos volt, hogy párszázezer kilométer után hengert kell fúrni és nagyobb dugattyút berakni.
2017. jan. 8. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 anonim ***** válasza:

Azért 300000 km az nem "bejáratós" egyiknél sem szerintem! :P


Meg az sem helytálló, hogy a dízel csak 100000-et bírjon.

Persze ha úgy van vele bánva akkor nyilván idő előtt szétesik....

2017. jan. 8. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!