Miért van az, hogy a dízel autóknál 350 ezer kilométer meg se kottyan olyan mint ha bejáratós volna de az emberek akik meglátnak egy 300 ezer kilométeres benzines autót már húzzák a szájukat, hogy sok van benne?
#8 - direkt nem akartam konkrét típust írni, de a 2-es Focusról beszéltem. Az enyém (is) 1.6 TDCi, amiket néztem is szintén azok.
A melósautók biztosan más tészta, de annak gondolom nem egy 5 ajtós Focust fognak venni, ráadásul Ghiát. :)
Van egy területi képviselő ismerősöm (van a hivatalos titulusában valami vezető is, vagy 20 éve csinálja), ő panaszkodott, hogy váltani fognak, mert elviselhetetlenül pusztulnak alattuk a flottás Ford dieselek. Kérdeztem hogyan használják, mondja hogy kocsmától-kocsmáig, lévén sörgyártóról van szó. És mire váltanak? VW dieselre, hátha az majd jobban állja a hidegen párszáz méterenként indítást és a rövid távokat szinte mindig hideg motorral... Kérdeztem, hogy nem kéne-e szerinte megpróbálni a benzinest, esetleg a villanyt, de á, hiszen a céges autó diesel... :)
Nem lehet nagyon általánosítani autótípusokra, a legnagyobb lényeg a tulajdonos.
Képesek a legstrapabíróbb típusokat úgy hazavágni, hogy az ember élete végéig gondolkodik a miértjén.
Csóringer országban élünk, sokan a gyerekükön, táplálkozáson is spórolnak, akkor naná, hogy az autó valahol az utolsó a sorban.
De ez valahol a mazochizmus határa, mivel mindig visszaüt.
Ha normálisan(!) volt használva az autó, akkor maga a motorblokk nincs vészesen megkopva 3-350 ezer km után sem. Ugyanígy az utastér is normális állapotban kell, hogy legyen.
A motor körítés, viszont eddigre biztosan a tervezett élettartam vége felé közeledik. Turbó, 2 tömegű lendkerék kuplunggal, CR injektorok, nagynyomású szivattyú, EGR, DPF ha van. Ha ezeket mind rendbe kéne rakni, akkor kb. az autó piaci árát kéne még egyszer rákölteni a kocsira.
Ezért nem vennék soha öreg dízelt. Egy egyszerű, szívó benzines autóban ezek a több 10, vagy 100 ezres alkatrészek egyszerűen nincsenek. Azt nyugodt szívvel meg merném venni 300 ezer fölött is.
Itt nem feltétlen a csóróságról szól a dolog miértje. Nyilván van olyan is, de elég gakori az olyan sember aki megy vele még lakott területen belül is mint a marha és ledudálja azt aki 40es táblánál 40el megy, majd megelőzi 60al és nyomja neki.
A hideg motorral is úgy közlekednek mintha bemelegedett versenyautó lenne. Nem is lep meg hogy rengeteg autó nem megy tovább 5 évnél.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!