MI ez a dízel nyomatékos idióta duma? Ki találta ki?
2.0 sdi szívódízel 70 ló és 140Nm
2.0 fsi szívó benzines 200Nm 150ló
1.6 tdci (turbó dízel) 109le 240Nm
1.6 ecoboost (turbó benzin) 150le 240Nm
Na most mi van ?
(nekem is dízel) ma kipróbáltam egy focus 1.6 182le 240Nm autót hát komám a dízel elbújhat szégyenébe. Bármely fokozatba bármely sebességről alázza a turbódízelt)
Ha a sors kegyelméből vezethetsz egy kínai tiszta elektromos SUV-ot, akkor akkor fogod megkérdezni(magadtól), na most mi van?
Na azokban van nyomaték, pedig (látszólag)egyszerű villanymotorok hajtják a kerekeket.
akkor az élmény után az ilyen dízel-benzin kérdés rögtön felejtős.
Híjnye ecsém!
távelova baktelesz romáró
szídod ittén a dízel golfot?
1.9 tédéjí, aztat ugyan nem nyomodé le semivel, csak hogy tuggyad!
Ez akkor született amikor a dízelek szinte mind turbósak voltak, a benzinesek pedig mind szívók.
Illetve a szívódízelek is olyan karakterek voltak, hogy lejjebb volt a nyomatékcsúcsuk, de dízelből nagyobb köbcenti kell ugyanahhoz teljesítményhez.
Szóval ha a 2.0 sdi mellé odateszel egy ugyanúgy 70 lovas benzint, akkor a benzinmotornak alacsonyabb lesz a forgatónyomatéka. Az már más tészta, hogy az 1000-1200 cm3-ből hozza azt a teljesítményt. Viszont ha vezeted, akkor a 2 literes SDI jobb karakter lesz, mint a 1.2-es benzin, mert a hétköznap használt fordulatszám tartományban jelentkezik a nyomatékcsúcsa, magyarul ott a legerősebb, míg az 1.2 benzin valahol 5000 felett.
A kérdésedet magad válaszoltad meg a példáiddal!
Ne a 70 lovast hasonlítsd össze a 150 lóerős géppel. Magad írtad a második példádban, hogy ugyanakkora nyomatéka van egy 41 lóerővel erősebb benzin motornak, mint a jóval gyengébb dízelnek.
Ha összehasonlítasz két egyforma teljesítményű benzines és dízel motort, akkor látni fogod, hogy a dízel a nyomatékosabb, és alacsonyabb fordulaton adja le azt.
Annyi a nagy titok, hogy a dízelmotorok nyomatékcsúcsa 2000-3000 között van, míg a benzineseké 4000-5000 körül.
Magyarul egy (kicsivel nagyobb teljesítményű) benzines is tud akkora nyomatékot, csak ahhoz jobban ki kell húzatni.
köbcenti, ccm, lökettérfogat, hengerűrtartalom.
én ide helyeztem a hangsúlyt.
Ja igen, és a példából is látszik, 1.6 tdci vs ecoboost. Nyomaték azonos, teljesítmény alacsonyabb, azaz alacsonyabb fordulaton keletkezik a nagyobb forgatónyomaték.
A két dolog ugyanis nem független. A teljesítmény a forgatónyomaték és a fordulatszám szorzata.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!