MI ez a dízel nyomatékos idióta duma? Ki találta ki?
2.0 sdi szívódízel 70 ló és 140Nm
2.0 fsi szívó benzines 200Nm 150ló
1.6 tdci (turbó dízel) 109le 240Nm
1.6 ecoboost (turbó benzin) 150le 240Nm
Na most mi van ?
(nekem is dízel) ma kipróbáltam egy focus 1.6 182le 240Nm autót hát komám a dízel elbújhat szégyenébe. Bármely fokozatba bármely sebességről alázza a turbódízelt)
Azok hol élnek aki turbós autókat hasonlítanak össze szívó autókkal ?
Mert igen a turbódízel nagy nyomatékot ad le mint a szívó benzines.
200ccm turbó benzin 310Nm
200ccm turbó dízel 320Nm
hol van a dízel nagy nyomatéka ?
"Ez nem kitalálósdi te agyhalott,hanem tény.A saját kérdésedben is ott van a válasz te igen iq harcos 109 LE és 240NM a dízelben.A benzinesben meg a 150LE-s motornál van csak 240NM nyomaték."
Ez a válasz így egy kicsit öngól. Korábban már leírták, hogy a teljesítmény a forgatónyomaték és a szögsebesség szorzata ( a szögsebesség meg a fordulatszámból lesz). A benzines magasabb csúcsteljesítménye abból adódik, hogy le tud forogni mittudomén 6500-ig és 5500-nál adódik a 150 lóerő.
Ha 2500-as fordulaton mindkettő főtengelyén 240Nm mérhető, akkor 2500-as fordulaton teljesen azonos lesz a teljesítményük.
Szóval érted, ez most öngól :D
"Most fokozottan igaz, hogy egy azonos teljesítmányű turbódízel és turbóbenzines közül a dízel sokkal nyomatékosabb, azaz 2000 és 3000 között (a nem üveghangú tartományban) sokkal nagobb nyomatékot szolgáltat."
Ez is öngól, ugyanezért, amiért az előző. Azonos csúcsteljesítményű dízel és benzines esetén nyilván lesz eltérés. Ha adott tartományban vizsgálod csak a teljesítményt, akkor nem feltétlen lesz eltérés.
Ha egymás mellé dobod az egyik VW 2.0 TDI-t (CRBC 320nm) és a 2.0 TFSI-t (CAEA 320nm) akkor látni fogod, hogy 2000 és 3000 között mind a kettő koppra ugyanazt a teljesítményt fogja leadni, mivel ebben a tartományban mindkettőnek ugyanakkora a nyomatéka és így a teljesítménye is. Na akkor melyik a nyomatékosabb? :D
"Mutatna valaki olyan szívódízelt ami 210nm ? Arra lennék kíváncsi hogy hány köbcentis és hány lóerős."
A teljesítményt te is ki tudod számolni :P
A Mercedesnél az OM606 szívó verziója az pont 210nm-t tudott, 3000 köbcenti, sor6 136 lóerő.
Hoppá, kisebb a turbo, több a kipufogógáz, előbb építi fel a nyomást, ennyi. A dieselen valószínűleg nagyobb a maximális turbónyomás, ezért nagyobb turbó kell, kevesebb a befecskendezett üzemanyag, azaz kevesebb gáz keletkezik. Ezek miatt a diesel turbója magasabb fordulaton éled, majd a dízel karakterisztika miatt hamarabb le is kókad, ezért kisebb lesz a maximális teljesítménye. Abban teljesen igazad van, hogy az ecoboost egy jobb motor, valószínűleg a gyorsulása is sokkal jobb.
Ma ezek a dolgok a motor számítógépében születnek meg. Úgy programozzák, ahogy akarják azon belül, amit a fizika és a környezetvédelmi előírások engednek, illetve amit a marketingrészleg kíván.
Ettől még a megállapítás, hogy a dízel motorok alapvetően nyomatékosabb karakterek, ugyanúgy megállja a helyét. Azaz azonos teljesítményhez nagyobb forgatónyomaték társul.
"Ha 2500-as fordulaton mindkettő főtengelyén 240Nm mérhető, akkor 2500-as fordulaton teljesen azonos lesz a teljesítményük."
A kérdés a nyomatékról szól nem a teljesítményről.
"A kérdés a nyomatékról szól nem a teljesítményről."
A kérdésben szereplő autók nyomatéka megegyezik, ha jól sejtem a csúcsnyomaték tartománya is, de lusta vagyok kikeresni, ezt remélem elnézed nekem.
Az én példámban szereplő két motor nyomatéka szintén megegyezik, 2000 és 3000 között mindkettőnek minden fordulatszámon konstans 320Nm. Akkor melyik a nyomatékosabb ? :D
John! Mint írtam, a turbómotoroknál már minden a turbó erejétől függ. Ahogy fejlődik a technika, egyre brutálisabb teljesítményt (és nyomatékot) hoznak ki ugyanakkora összlökettérfogatú motorból mind a benzineseknél, mind a dízeleknél. Van egy mondás: almát az almával. Az emberek általában a teljesítményre "gerjednek", így szokták meghatározni, mennyit tud egy motor. (Adót is eszerint fizetsz, biztosítást is.) A példám a VW Golf 1,2 TSI és az 1,6 TDI. Mindkettőből a 110 lovas változatot nézzük! A benzines legnagyobb nyomatéka 175 Nm, melyet 1400 és 4000 fordulat között szolgáltat. A dízelé 250 Nm, melyet 1500 és 3000 között ad le. Ezért mondtam általánosítva, hogy 2000 és 3000 között a dízel nyomatékosabb. Nem látom, hol ebben az öngól. Az adatok forrása:
Ott az öngól, hogy nem tudsz reálisan összehasonlítani két azonos teljesítményű dízel és benzinmotort, mivel a működési sajátosságaik miatt teljesen eltérő módon épül fel a teljesítményük. Egy 110 lovas benzines alul nyilvánvalóan gyengébb lesz, mint egy 110 lovas dízel ezt nem is vitatja senki, nem is lehet egyforma nyomatékuk, pont azért mert a teljesítményük egyforma, de a teljesítményhez tartozó fordulatszám nagyon eltérő.
Ha ragaszkodunk a 2PI x f x M képlethez, akkor nyilvánvaló,hogy ha a két motornál a 2Pi x f eltérő akkor az M sem lehet ugyanaz, különben nem lenne egyenlőség.
Ezzel tudott a kérdező téged is megfogni ( meg a többieket is ), hogy ő már a kérdésben sem a teljesítményt emelte ki, hanem a nyomatékot.
Ma maradunk a Golfos példánál, akkor már az is inkorrekt, hogy két eleve rosszul összehasonlított motor esetén az egyiknek megfelelőbb működési tartományt vizsgáljuk csak. Ez már két ok, ami miatt a benzines gyengébb lesz és mint írtam megegyező csúcsteljesítmény esetén ez nem is lehet máshogy.
Ha eltekintünk a működési sajátosságoktól, és két olyan motort keresünk aminek a kijelölt tartományban egyforma a forgatónyomatéka ( mint a kérdező példájában ) akkor az eltérés 0 lesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!