Melyik lehet jó első autónak?
Audi 80-ra vagy 100-ra vagy A4-re gondoltam. (Ha van hasonló kaliberű más tipusú autó azt is leírhatjátok)
Nagyjából 400-500 000 forintom lenne rá. Ennyiből lehet kifogni használhatót vagy ilyen keret mellett felejtős a dolog?
A segítségeteket előre is köszönöm.
A 15. vagyok. Szerintem, ha veszel egy Ford escort-ot a 1,6 literes 90 lóerőset, azzal nem jársz rosszul. Én alapvetően Ford párti vagyok, ezért azokat ismerem a legjobban. Visszatérve az escorthoz, ahhoz könnyen kapható alkatrész, és fél milkából, ha egy kis szerencséd van, akkor nagyon jót is tudsz találni. A Škodák sem rosszak, mert a škoda az olcsó volkswagen és a volkswagen pedig olcsó audi. Tehát egy škoda fabiat is vehetsz, bár az talán egy picit drágább, bár nem sokkal. VW-t ne vegyél, saab-ot se, mert az már kínai, volvót se, drágák az alkatrészei. Daciat semmiképpen se! Mert fos! Franciákat se, ha teheted akkor német kocsit vegyél, vagy japánt, bár a japánok alkatrészügyileg drágábbak, de azok is nagyon jók. Pl.: Mazda, Esetleg valami öregebb toyota, bár abból inkább cupékat ismerek. Nézegess szét, és ha autót veszel, akkor vigyél magaddal egy autószerelőt, aki érti a dolgát, lehetőleg barátot, mert az ingyen van. :-) De mindenképp nézesd meg mielőtt megveszed!
Ilyet ne vegyél:
-ami rozsdás: pl küszöbnél, kerékhajlatban
-tuningolt
-sportkocsit, mert azok ennyi pénzért csak széthajtott vackok
-ami kormol, benzines létére, vagy dízeles de álló helyzetben is kormol, mert mindegyik dízeles kormol, de csak ha jól odalépnek neki
-ne dízeles legyen, ha használtautó, akkor leginkább benzineset, és egyszerűt, tehát ne agyon elektronikázottat, turbózottat
-škodáknál kerüld az fsi motorokat
-ha már dízelest veszel, ne pd tdi-t
-ha fordot, és azon belül escortot, akkor csak a 90 lóerős 1,6-ost, mert az 1,4-es egy fos.
-mazdából van az mx5, ami nagyon szép kis kocsi, de fél millióba nem fér bele. Aztán keresgéljél, és ami megtetszik, és nem vagy benne biztos akkor küld el nyugodtan ide: pancel.mate@gmail.com és azért írd oda, hogy ki vagy (pl.: a gyakorikérdéses emberke, aki...stb.)
Hajrá és sok szerencsét!
20-as vagyok.
Ilyen árszinten jellemzően már olyan autók vannak, amik jócskánt 15 évesek. A jobb/tartósabb/megbízhatóbb kitételek már alig értelmezhetőek, 15 év alatt egy elpusztíthatatlan 124-es mercit is leélnek. Az állapot számít.
Van pár abszolút tiltólistás autó, pl: Alfa Romeo, Citroen XM, Peugeot 605, ezeket kezdőnek tilos megvennie! Ezen kívül vannak kockázatosabb(aknak tartott) típusok, ide általában minden olasz és francia autót sorolnak, ami szerény véleményem szerint egy f"szság, főleg 15 évesen.
Azt kellene eldönteni, hogy mire fogod használni az autót, hol, mennyi pénzed lesz rá havonta, mik az egyéni preferenciák (kényelmes legyen? szuperstabil kanyarban? Inkább költséghatékony? Nyomulni lehessen a suli előtt?) stb. stb., akkor lehet ajánlani konkrét típust. Egyébként a 400-500 ezres árszint már pont az, amivel már lehet válogatni, karbantartottabb típusokat kifogni, és nem csak swiftet.
Hogy az előző hozzászólásra is reagáljak: Ford, Mazda, Toyota, Skoda: ezek a maguk nemében jó autók, itt is az számít, hogy neked milyenek a preferenciáid. Annyi, hogy a Toyota, Mazda, (Honda), Ford rohad, a japánok olyan japánosan (15 évesen mondjuk semmi drasztikus, 20 évesen azért már meg kell nézni), de pl: az Escort brutálisan rohad, cserébe tényleg nagyon jó állapotúak vannak ennyi pénzért. A Skoda ár/érték arányban egyáltalán nem jó autó, itthon túl vannak árazva. VW-t ne vegyél, árához képest egyáltalán nem olyan jó, főleg ilyen idős korban.
Nagyon köszönöm a választ mindkettőtöknek.(kár hogy ezekre a válaszokra csak egy zöldet lehet nyomni..)
Ahogy írtam havi 45.000-55.000 forintom lenne az autóra.
A fogyasztás annyira nem számít. (8-10 liter/100km el sincs semmi gondom.)
"mik az egyéni preferenciák (kényelmes legyen? szuperstabil kanyarban? Inkább költséghatékony? Nyomulni lehessen a suli előtt?) stb. stb.,"
0. Ne legyen swift
1. Legyen "erősebb" (100-120 lóerő)
2. "Szuperstabil kanyarban" (ha gyárilag nem az egy tuning rugó/felfüggesztés megoldja)
3. Ne legyen hozzá irgalmatlanul drága az alkatrész
4. Kényelem
Nem fontos az hogy lehessen nyomulni a suli előtt vele.
Mire használnám: iskolába néha bejárni vele, majd munkába járni, és néha "csapatni"
Ha tudtok mondani konkrét tipust annak örülnék.
A további segítséget is előre köszönöm!
Némi kiegészítés a francia autókhoz:
A Peugeot 206, 306, benzinesei nagyon jók! 1.4 alatt nem vennék, de ez már jól mozgatja mindegyiket. Gyengeségük a hátsó futómű, de manapság már fillérekből javíthatóak.
Renault megane I benzineseivel szintén nem szokott nagyobb probléma lenni, gyakori eset a fojtó szelep leragadása. Dieselek esetében az F9Q motorkódosakat kell keresni (francia tdi), ezek is nagyon túlméretezettek, csak a legfontosabb bosch befecskendező rendszer legyen rajtuk, a lucas egy hulladék és mindig van valami baja!
VW kiegészítés:
1.6SR 8v, 1.6 16V, minden első generációs fsi-t kerülni kell! 1.4 jó, csak gyenge. 1.8 vagy 1.8T nagyon jó.
1.9 PD TDI: ez az egyik legjobb VW diesel motor, talán még a tDI-t is túlszárnyalja!!!!
Opel ecotec benzinesei szeretik enni az olajat, ezt leszámítva nem rosszak. Vectra B, Astra G
Dieselekből csak az 1.7 isuzu a jó (82LE)
Néhány példa:
Peugeot 306 1.4, 1.6, 1.8
Renault Megane I 1.4, 1.6,1.8, 1.9 D
Opel Astra G 1.4 90 le, úgy megy mint az 1.6 és annyit is eszik,1.8, 1.7 isuzu D
Opel Vecra B 1.6, 1.8, 1.7 Isuzu D
Audi 80 1.8, 1.9 TDI
VW Golf III. 1.9 TDI
Ezek közül a legkényelmesebb a Vectra
Udvaron, vagy 2 oldalról zárt szín szerű épületben.
Köszönöm a segítséged #15
Vectrával és omegával több kiadásod lesz, mint egy e34,e34,e39 bmw vel vagy w124, w201 mercivel!
Persze azok az opelok is kényelmesek és az omega meg hátul is hajt és mv6 blokkal izmos is, de az omega 2.0 is 10l felett eszik a vectra meg 8liter még az 1.6 is.
omegán szinte minden extra bedöglik a vectra b nél legnagyobb gond a rohadás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!