Vásároltam egy használt autót, de a márkaszervíz tévedése miatt 1 milliós károm lett! Tudok tenni valamit?
Adott egy autó (a pontos típust a végén említeném meg, szeretném, ha ítélkezés helyett a lényegre koncentrálnánk, hiszen bármelyik típussal megtörténhetett volna), aminek az ára 800.000-2.000.000ft között mozog.
Mivel hosszú távra terveztem, ezért pénzt nem sajnálva a legjobbat kerestem az országban. Találtam is egy valós km-es full extrásat, -'it 1,9-ért árultak, alku nélkül. 240.000km, de szinte végig szakszervízben szervizelték Németországban, alvázszám alapján mindent le tudtam kérni.
Nos az autó mind kinézetre, mind menettulajdonságokat tekintve hibamentes volt, de gondoltam, ha már kiadok érte az olcsóbb társaihoz képest dupla árat, legyen is hibamentes a gép.
Bejelentkeztem egy hivatalos Márkaszervízbe, ahol 25.000ft-ért átvizsgálták nekem az autót.
A vizsgálatnál ott lehettem, kedvesek voltak, minden kérdésemre válaszoltak.
A szerelő a végén kijelentette, hogy hibakódmentes, minden extra működik benne, mindene rendben van, de az első gátlóból szivárog az olaj(megsúgta, hogy bárdis 50%-os kedvezménnyel 30.000ft-ért veszek kettőt és beszereltetem), de ezen kívül nagyon rendben van az autó!
Nos 4 hete történt ez, hazahoztam Budapestre az autót, azóta mentem vele kb 3.000km-ert, és gyanakodni kezdtem pár dologra, de az én szememmel/fülemmel apróságoknak tűntek csak.
Már vétel után olvastam az interneten az autóval kapcsolatos fontos dolgokat, és a márkamániások istenítettek egy szakértőt, aki kimondottan ezzel a típussal foglalkozik 10-12 éve és vér profi, ha ő nem tud valamit akkor senki, és nem is dolgozik drágán stb...
Kértem hozzá időpontot, ma vittem neki az autót, majd 2 órára rá hívott, hogy átnézték alaposan és nincs jó híre, mert sok baja van, és elkezdte sorolni őket...
Lyukas cooler, szinte törött ékszíj tárcsa, és cserélni kell a szilenteket, gátlókat, motor és váltótartó bakot, hardy-tárcsát, difit, szilenteket, gömbfejeket, keresztstabilizátort, szívósort kipucolni, ledugózni, örúljek, hogy eddig bírta, mert szerinte ez még max 1-5 ezer km-t bírt volna max, váltóban valami alkatrészt is említett, stbstbstb...
annyi mindent felsorolt, szinte emlékezet kiesésem lett megdöbbenésemben.
Lényeg a lényeg, összeírt mindent és 460.000ft körül lenne hozzá az alkatrész, ami még nem tartalmaz munkadíjat.
Nekem ez rengeteg pénz, direkt azért vettem drágább/bevizsgált példányt, hogy biztosra menjek, és ne történjen meg az, ami most megtörtént!
Akkor mégis mire fizettem a márkaszervíznek a pénzt? Nem a 25 ezer ft-on vagyok kiakadva, hanem azon, hogy konkrétan a közel 20 hibából egyet szúrtak ki, amivel elhitették velem, hogy az autó, amit magánszemélytől vettem szinte hibátlan és megéri a pénzét!!
Ennyi erővel vehettem volna 1 millióért is, és még mindig jobban járnék azt rendbetenni, mint most a jelenleg 2,5 millióba került autómmal, amit így is nehéz lenne eladni 2-ért...
Jelenleg még diák vagyok, és ez az egyetlen érték az életemben, 4 évnyi spórolt pénzem van benne és lakásra gyűjtenék, de az autó nincs egy hónapos és nyeli a pénzt. És egy egyszerű 2 ezres dízelről van szó.
Ezért fáj ennyire, mert ez mindenem szinte és félrevezetés miatt elvész lassan a vagyonom fele...
Tudok bármit is kezdeni a márkaszervízzel, és el tudok érni esetleg valami lényeges dolgot? (Nem a 25 ezret akarom visszakapni, mert az ő hibájukból én már -1millióban vagyok)
Igaz, most lesz egy költségmentes autóm (remélhetőleg), de ennyi pénzt nem akartam autóra költeni.
Az eladóval sem beszéltem azóta, de az autó kapott ezen kívül friss olajat szűrőket gumikat további 160 ezer ft-ért, és az átírás is közel 100ezer ft volt.
Ha vissza is venné az autót, 2,5-ért sem érné már meg nekem lassan visszaadni. Arról nem is beszélve, hogy az ember kényszerből adta el az autót, mert le van égve teljesen. Valószínű, hogy a 10%-a sincs már meg neki a vételárnak.
Az autó egy 2003-as bmw 320d e46 szedán. Teljes gyári m packet 2, full extra.
Tisztában vagyok és voltam is vele, hogy nem olcsó kategória, de éppen ezért választottam a legdrágábbak közül!
Nem a szervízárakon vagyok kiborulva, ez van, ki fogom fizetni, hanem azon, hogy a nyomorult BMW márkaszervíz a pénzemért és időmért cserébe lószart sem nyújtott!!!! És a simli munkájuk miatt történt az egész.
Tudok bármit is tenni ellenük, amivel nyerhetek az ügyön, vagy hülyén gondolkozok, nem tudok mit tenni, nyeljem le és ez van?
Köszönöm szépen előre is annak, aki végigolvassa, esetleg tud némi hasznos tanácsot mondani!
Bmw ellenes kommenteket pedig nem kérek, köszönöm. Szeretném ha a kérdést a márkaszervíz félrevezetésére/hibájára fókuszálnánk!
Nekem volt egy hasonlóan megbízható előélettel rendelkező automata E46-os 320D-m. Eladáskor a vevőm márkaszervizbe vitte. Megállapították, hogy a turbó cserés, az egyik rugó törött, a difi szivárog, de amúgy minden jó. Ezt beleokoskodta a vételárba. pár hét múlva hívott, hogy jaj, az automata váltó elpusztult rajta. Nemrég ismét megláttam az autót a neten. Felhívtam, már egy másik srác árulta. Beszélgettem vele, kiderült, hogy a nagyon megbízható, jó fejnek tűnő előző vevő nem csináltatott meg mindent, pl. a turbót sem cserélte. Ezzel azt szerettem volna mesélni, hogy mindenki ott trükközik, ahol bír. Eladó, vevő, szerelő.
Ami tény, hogy az ékszíjtárcsa fogyó cikk. Minden BMW-s tisztában van vele, a szervizben elvileg a nagyon gatya állapotút észre kéne vegyék. A ledugózás szinte gyári megoldásként szerepelt több cikkben us, azzal állítólag nem nagyon lesz baj,legfeljebb a lelkednek ha a környezetvédelmet nagyon komolyan veszed. Az a baj, hogy a márkaszerviz azért a pénzért nagyjából egy kompjúteres lekérdezést és egy általon ránézést csinált, semmi mást. A futómű gyengeségeit neked is érezni kellett volna a próbaúton, az biztos.
Szerintem amit tudsz tenni, az az, hogy elviszed máshoz is, hátha kedvezőbb árakat mond. Azt pedig jól látod, hogy ez egy drága fenntartású autó. De ha egyszer rendbe rakod, megint el tudsz menni vele legalább 100.000 gondmentes km-t.
Nem olvastam el a többi választ.
Viszont szerintem téged nem a márkaszervízben kúrtak át, hanem a nagy szaki. Tuti, hogy volt ott néhány problémás alkatrész, de nem annyi, amennyit te felsoroltál. Most már nincs mit csinálni, ez van, meg kell tartani sokáig az autót, mert sokat költöttél rá, és most remélhetőleg egy jó darabig nagyon jó autód lesz.
Előttem már kivesézték, hogy ennyi baja 10000%, hogy nincs, mert azt nagyon is éreznéd.
Itt az a kérdés, hogy ezeket miért akarja cseréltetni veled? Elővigyázatosságból vagy mert tényleg gatya? Vagy át akar qúrni? Egy pár tételt elnézve azért erősen az a gyanúm, hogy van benne ez is-az is.
"Bár, ha bemennék balhézni, nem tudom mit tudnának felajánlani, amivel tudnának kártéríteni..."
Ez a tipikus magyar mentalitas, hogy inkabb szopunk. Ne erts felre, nem bantani akarlak, de kulfoldon elek es latom, hogy itt mi megy meg otthon.
Eleve meg sem adod a lehetoseget a szerviznek, hogy megprobaljak jovatenni vagy hogy tanacsot adjanak. Ha a budos eletben nem mesz vissza hozzajuk, akkor nem teszel meg mindent amit megtehetsz es csak feleslegesen sirsz es panaszkodsz a neten. Ez nem a te hibad. Ez a tipikus hazai hozzaallas, hogy inkabb nem szolunk semmit csak sopankodunk.
Amiota kulfoldon elek anyukamat treningezem, hogy legyen sokkal agresszivabb mindenfele ugyekben es eleinte o is mindig felve csinalta, mert ugyse lesz eredmenye, mert ugyse fogjak bevallani hogy hibaztak stb. Szokasos negativ hozzaallas. De mit veszithet? Az idejen kivul? Es a legnagyobb meglepetes ot erte, amikor sikert ert el azzal, hogy nem hagyta magat, hogy visszament, bajosan mosolygott es elmondta, hogy neki ez igy nem tettszik.
A markaszerviznek sokkal tobb vesztenivaloja van mint egy akarmelyik mesternek. A markaszervizt a gyar tamogatja, ha a kuncsaft nem boldog es ez a gyarig eljut a markaszervizt veszik elo. Ha a mester atqrt max irsz rola egy rossz velemenyt vmi noname oldalon es ennyi. A gyar viszont siman rakoppinthat a markaszerviz orrara, ha a szerviz tenyleg hibazott es ezt megprobalja eltusolni.
De ezt csak akkor fogod kideriteni, ha a tobbiek tanacsat megfogadod es bemesz a szervizvezetohoz!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!