Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Vásároltam egy használt...

Vásároltam egy használt autót, de a márkaszervíz tévedése miatt 1 milliós károm lett! Tudok tenni valamit?

Figyelt kérdés

Adott egy autó (a pontos típust a végén említeném meg, szeretném, ha ítélkezés helyett a lényegre koncentrálnánk, hiszen bármelyik típussal megtörténhetett volna), aminek az ára 800.000-2.000.000ft között mozog.

Mivel hosszú távra terveztem, ezért pénzt nem sajnálva a legjobbat kerestem az országban. Találtam is egy valós km-es full extrásat, -'it 1,9-ért árultak, alku nélkül. 240.000km, de szinte végig szakszervízben szervizelték Németországban, alvázszám alapján mindent le tudtam kérni.

Nos az autó mind kinézetre, mind menettulajdonságokat tekintve hibamentes volt, de gondoltam, ha már kiadok érte az olcsóbb társaihoz képest dupla árat, legyen is hibamentes a gép.

Bejelentkeztem egy hivatalos Márkaszervízbe, ahol 25.000ft-ért átvizsgálták nekem az autót.

A vizsgálatnál ott lehettem, kedvesek voltak, minden kérdésemre válaszoltak.

A szerelő a végén kijelentette, hogy hibakódmentes, minden extra működik benne, mindene rendben van, de az első gátlóból szivárog az olaj(megsúgta, hogy bárdis 50%-os kedvezménnyel 30.000ft-ért veszek kettőt és beszereltetem), de ezen kívül nagyon rendben van az autó!


Nos 4 hete történt ez, hazahoztam Budapestre az autót, azóta mentem vele kb 3.000km-ert, és gyanakodni kezdtem pár dologra, de az én szememmel/fülemmel apróságoknak tűntek csak.


Már vétel után olvastam az interneten az autóval kapcsolatos fontos dolgokat, és a márkamániások istenítettek egy szakértőt, aki kimondottan ezzel a típussal foglalkozik 10-12 éve és vér profi, ha ő nem tud valamit akkor senki, és nem is dolgozik drágán stb...


Kértem hozzá időpontot, ma vittem neki az autót, majd 2 órára rá hívott, hogy átnézték alaposan és nincs jó híre, mert sok baja van, és elkezdte sorolni őket...


Lyukas cooler, szinte törött ékszíj tárcsa, és cserélni kell a szilenteket, gátlókat, motor és váltótartó bakot, hardy-tárcsát, difit, szilenteket, gömbfejeket, keresztstabilizátort, szívósort kipucolni, ledugózni, örúljek, hogy eddig bírta, mert szerinte ez még max 1-5 ezer km-t bírt volna max, váltóban valami alkatrészt is említett, stbstbstb...

annyi mindent felsorolt, szinte emlékezet kiesésem lett megdöbbenésemben.


Lényeg a lényeg, összeírt mindent és 460.000ft körül lenne hozzá az alkatrész, ami még nem tartalmaz munkadíjat.


Nekem ez rengeteg pénz, direkt azért vettem drágább/bevizsgált példányt, hogy biztosra menjek, és ne történjen meg az, ami most megtörtént!


Akkor mégis mire fizettem a márkaszervíznek a pénzt? Nem a 25 ezer ft-on vagyok kiakadva, hanem azon, hogy konkrétan a közel 20 hibából egyet szúrtak ki, amivel elhitették velem, hogy az autó, amit magánszemélytől vettem szinte hibátlan és megéri a pénzét!!


Ennyi erővel vehettem volna 1 millióért is, és még mindig jobban járnék azt rendbetenni, mint most a jelenleg 2,5 millióba került autómmal, amit így is nehéz lenne eladni 2-ért...


Jelenleg még diák vagyok, és ez az egyetlen érték az életemben, 4 évnyi spórolt pénzem van benne és lakásra gyűjtenék, de az autó nincs egy hónapos és nyeli a pénzt. És egy egyszerű 2 ezres dízelről van szó.

Ezért fáj ennyire, mert ez mindenem szinte és félrevezetés miatt elvész lassan a vagyonom fele...



Tudok bármit is kezdeni a márkaszervízzel, és el tudok érni esetleg valami lényeges dolgot? (Nem a 25 ezret akarom visszakapni, mert az ő hibájukból én már -1millióban vagyok)


Igaz, most lesz egy költségmentes autóm (remélhetőleg), de ennyi pénzt nem akartam autóra költeni.

Az eladóval sem beszéltem azóta, de az autó kapott ezen kívül friss olajat szűrőket gumikat további 160 ezer ft-ért, és az átírás is közel 100ezer ft volt.

Ha vissza is venné az autót, 2,5-ért sem érné már meg nekem lassan visszaadni. Arról nem is beszélve, hogy az ember kényszerből adta el az autót, mert le van égve teljesen. Valószínű, hogy a 10%-a sincs már meg neki a vételárnak.


Az autó egy 2003-as bmw 320d e46 szedán. Teljes gyári m packet 2, full extra.



Tisztában vagyok és voltam is vele, hogy nem olcsó kategória, de éppen ezért választottam a legdrágábbak közül!

Nem a szervízárakon vagyok kiborulva, ez van, ki fogom fizetni, hanem azon, hogy a nyomorult BMW márkaszervíz a pénzemért és időmért cserébe lószart sem nyújtott!!!! És a simli munkájuk miatt történt az egész.


Tudok bármit is tenni ellenük, amivel nyerhetek az ügyön, vagy hülyén gondolkozok, nem tudok mit tenni, nyeljem le és ez van?


Köszönöm szépen előre is annak, aki végigolvassa, esetleg tud némi hasznos tanácsot mondani!


Bmw ellenes kommenteket pedig nem kérek, köszönöm. Szeretném ha a kérdést a márkaszervíz félrevezetésére/hibájára fókuszálnánk!


2016. okt. 14. 23:17
1 2 3
 11/24 A kérdező kommentje:

00:07 elhiszem, mindenki pénzből él. Azon is gondolkodtam, hogy akár bontott autóból is tehet be még jó állapotú alkatrészeket új áron.

És az milyen már, hogy elviszem megszereltetni az autót és megvádoltatom, rátelefonálok egy másik szerelővel?

Gondolom majd átvételkor mutatja az össze kiszedett és berakott alkatrészt is, tételesen árakkal összeírva és szépen átadja a munkát ilyen összegnél.


Igaz lehet, hogy a szervíz szerint még elmentek ezek a dolgok, a mester meg egy patika autót akar összetenni nekem, ez is benne lehet.


A szívósorról pedig annyit, hogy állítólag kevesebb mint féláron ledugózzák, és hibamentesen fog ugyan úgy szolgálni az autó, és később sem lehet baja neki emiatt. (Én pedig hiszek az okosoknak)


A jelenlegi "szerelőm" nem tud a márkaszervízes vizsgálatról, majd kikérem róla a véleményét amikor átveszem az autót személyesen.

2016. okt. 15. 00:19
 12/24 A kérdező kommentje:

00:18 most nem nyugtattál meg. Illetve már megállapodtam vele a 280 ezres szervízben első körben, hétfőre teszi össze az autót, azt már muszáj megvárnom.

Majd ekkor rákérdezek, hogy mi volt pontosan alkatrészáron 122 ezer ft az első futóműnél!

2016. okt. 15. 00:21
 13/24 anonim ***** válasza:
Még hozzá a kopogást egy olyan szilent szokta leggyakrabban okozni aminek 5000-6000 forint darabja és könnyen és gyorsan cserélhető mert 2 csavar fogja. Ez kb 50-75 ezer km-erenként kopogóssá válik de egy újabb kb 10 ezres költség + 5000 munkadíj és mehetsz tovább.
2016. okt. 15. 00:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/24 A kérdező kommentje:
Igen, ezeket is cseréli rajta, illetve mondott még valamit, amire nem emlékszem. De amiket te is felsoroltál, max 40-45 lehet és ő 122-ért számolja.
2016. okt. 15. 00:26
 15/24 anonim ***** válasza:

Ok ha kész nézz alá és ellenőrizd. Ha ellenkezik akkor is kérd meg hogy emeljétek meg és alánézhess hogy megnyugodhass. Látni fogod miket cseréltek és csináltak rajta ha tüzetesen mindent megnézel mert csak meg tudod különböztetni az új alkatrészeket a régiektől.

Számlát ad legalább? Ennyiért minimum kell hogy adjon. Ha nem akar akkor kérjél.

2016. okt. 15. 00:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 A kérdező kommentje:

Ha kitart az ár mellett akkor egyértelműen fogok számlát kérni. Hétfőn, de legkésőbb kedden kiderül végre, hogy mi is kerül ennyibe első körben és mennyire súlyos eset a maradék 300 ezres tétel.

A jövőhetem valószínű azzal fog telni, hogy utána járok, nem baszott-e át a szerelő.

2016. okt. 15. 00:34
 17/24 A kérdező kommentje:
Azt elfelejtettem írni, hogy gyári M-packet 2-es az autó, lehet, hogy m-es futómű van alatta. Lehet, hogy emiatt ilyen drága? Vagy ebbe is az a 30 ezres gátló való?
2016. okt. 15. 00:42
 18/24 anonim ***** válasza:

"Lyukas cooler"

A töltőnyomás szökése vagy eltűnése érezhető teljesítményvesztéshez vezet, azt érezned kellett volna.


" szinte törött ékszíj tárcsa"

Jellemző hibája az E46-nak, hogy szétmállik a szíjtárcsa, ezt illett volna kiszúrni egy szerelőnek a márkaszervizben.


"cserélni kell a szilenteket, gátlókat, motor és váltótartó bakot"

Ha feltették volna rázópadra ezt megmondták volna márkaszervizbe ( vagyis a lengéscsillapítókat megmondták) de ha ki vannak a szilentek azt az úton is érzed, főleg rossz úton. A motor és váltótartó bak is szemmel látható, ha szétmegy illetve gázadásra táncol a motortérben.


"hardy-tárcsát"

Ha szétmegy a hardy azt minden egyes váltásnál hallani fogod,de szemmel is látható.


"difit"

Na ezt ugyan már minek? :D Ha a difi lehalni készült akkor annak elég erős búgó hangja van, nem nehéz kiszúrni.


"szilenteket, gömbfejeket, keresztstabilizátort"

Ezt sima ellenőrzéssel látni ha csáposon van a kocsi, illetve hallani is útközben ha kivannak.


"szívósort kipucolni, ledugózni"

A szerelő kibontotta a szívósort és megnézte mennyi retek van benne majd megállapította, hogy a lapátsor elérte életciklusának a végét és cserélni kell? Vagy csak hasra ütésre mondta, hogy lerántson? Ezt amúgy sem kiherélni és ledugózni kellene, hanem kicserélni másikra, csak azt a 2 kilót nem szeretik rákölteni itthon.


Az én véleményem az, hogy vagy egy ipari hulladékot sóztak rá baromi drágán vagy nagyon le akarnak rántani téged. Azért írtam így felsorolás szerűen a dolgokat, mert ezek egy részét te is meg tudod nézni, de ha keresel egy akármilyen szerelőt aki megemeli neked a kocsit az is két perc alatt végigfutja ( csak olyat keress aki nem átqrni akar :D ).

A BMW szerviz adott az állapotfelmérésről valami papírt? Ha jól sejtem adott, mint ahogy számlát is kaptál. Ott rögzítve van a futás és a dátum és azóta csak 3000km ment a kocsiba akkor akár felhívhatod a szervízvezetőt, elmeséled neki hogy nemrég voltál náluk állapotfelmérésen, ahol nem találtak hibát az autón, viszont egy másik független szerelő meg már fél milliónál jár a hibák listájában és itt valami nagyon nem kerek és szeretnéd ha újra ellenőriznék a dolgokat. Nem hiszem, hogy kihátrálnak a dologból, mivel ez kb 5 perc alatt megvan.


Ha a difit és a szívósort leszámítjuk akkor a unixnál kedvezménnyel ezek márka függvényében 140-200 000 között megállnak.


Nekem ez kicsit lerántás gyanús. Írd meg melyik városban laksz és lehet tud valaki ajánlani egy olyan szerelőt, aki ránéz neked két csokiért, hogy tényleg hulladék az autód, vagy csak le akarnak rántani.

2016. okt. 15. 00:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/24 anonim ***** válasza:
Privátban elküldhetnéd az alvázszám utolsó 7 karakterét is.
2016. okt. 15. 00:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/24 anonim ***** válasza:

0:07 vagyok


Azt mondjuk tudni kell, hogy a gyári vagy gyári minőségű m-packetes futóműalkatrészek horribilis árban mennek és még a normál BMW futóműnél is rosszabbul viselik a hazai utakat. (ez a gyári sportfutóműve)


Illetve az E46 320D típusbetegsége, hogy amikor az örvénylő levegő folyamatosan rángatja fel-alá az öntvénycsappantyúkat a szívósorban, akkor valamelyik elfárad és eltörik, majd a szeleptől a turbóig gyakorlatilag mindent lezúz. Mivel örvénycsappantyúkat nem lehet külön kapni, ezért a komplett szívósort szokás cserélni kb. 160.000 kilométerenként. (tudtommal nincs hozzá felújítókészlet)


... és igen, #10-el egyetértek. Óvakodj a powerfanatics-on talált/írt dolgoktól. Meg úgy alapból az egész BMW-s közösségtől. Nézd meg a BMW E36 adok-veszek vagy a BMW E46-E39 adok-veszek facebook csoportokat. Ott látni is fogod, hogy kik szólnak hozzá és milyen okosságokat mondanak. Sokszor már csak profilkép alapján is messziről kerülném őket. Sokszor pedig kifejezetten szégyellem magam, hogy ilyen emberekkel osztozom az autómárkában.

2016. okt. 15. 01:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!