Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Vásároltam egy használt...

Vásároltam egy használt autót, de a márkaszervíz tévedése miatt 1 milliós károm lett! Tudok tenni valamit?

Figyelt kérdés

Adott egy autó (a pontos típust a végén említeném meg, szeretném, ha ítélkezés helyett a lényegre koncentrálnánk, hiszen bármelyik típussal megtörténhetett volna), aminek az ára 800.000-2.000.000ft között mozog.

Mivel hosszú távra terveztem, ezért pénzt nem sajnálva a legjobbat kerestem az országban. Találtam is egy valós km-es full extrásat, -'it 1,9-ért árultak, alku nélkül. 240.000km, de szinte végig szakszervízben szervizelték Németországban, alvázszám alapján mindent le tudtam kérni.

Nos az autó mind kinézetre, mind menettulajdonságokat tekintve hibamentes volt, de gondoltam, ha már kiadok érte az olcsóbb társaihoz képest dupla árat, legyen is hibamentes a gép.

Bejelentkeztem egy hivatalos Márkaszervízbe, ahol 25.000ft-ért átvizsgálták nekem az autót.

A vizsgálatnál ott lehettem, kedvesek voltak, minden kérdésemre válaszoltak.

A szerelő a végén kijelentette, hogy hibakódmentes, minden extra működik benne, mindene rendben van, de az első gátlóból szivárog az olaj(megsúgta, hogy bárdis 50%-os kedvezménnyel 30.000ft-ért veszek kettőt és beszereltetem), de ezen kívül nagyon rendben van az autó!


Nos 4 hete történt ez, hazahoztam Budapestre az autót, azóta mentem vele kb 3.000km-ert, és gyanakodni kezdtem pár dologra, de az én szememmel/fülemmel apróságoknak tűntek csak.


Már vétel után olvastam az interneten az autóval kapcsolatos fontos dolgokat, és a márkamániások istenítettek egy szakértőt, aki kimondottan ezzel a típussal foglalkozik 10-12 éve és vér profi, ha ő nem tud valamit akkor senki, és nem is dolgozik drágán stb...


Kértem hozzá időpontot, ma vittem neki az autót, majd 2 órára rá hívott, hogy átnézték alaposan és nincs jó híre, mert sok baja van, és elkezdte sorolni őket...


Lyukas cooler, szinte törött ékszíj tárcsa, és cserélni kell a szilenteket, gátlókat, motor és váltótartó bakot, hardy-tárcsát, difit, szilenteket, gömbfejeket, keresztstabilizátort, szívósort kipucolni, ledugózni, örúljek, hogy eddig bírta, mert szerinte ez még max 1-5 ezer km-t bírt volna max, váltóban valami alkatrészt is említett, stbstbstb...

annyi mindent felsorolt, szinte emlékezet kiesésem lett megdöbbenésemben.


Lényeg a lényeg, összeírt mindent és 460.000ft körül lenne hozzá az alkatrész, ami még nem tartalmaz munkadíjat.


Nekem ez rengeteg pénz, direkt azért vettem drágább/bevizsgált példányt, hogy biztosra menjek, és ne történjen meg az, ami most megtörtént!


Akkor mégis mire fizettem a márkaszervíznek a pénzt? Nem a 25 ezer ft-on vagyok kiakadva, hanem azon, hogy konkrétan a közel 20 hibából egyet szúrtak ki, amivel elhitették velem, hogy az autó, amit magánszemélytől vettem szinte hibátlan és megéri a pénzét!!


Ennyi erővel vehettem volna 1 millióért is, és még mindig jobban járnék azt rendbetenni, mint most a jelenleg 2,5 millióba került autómmal, amit így is nehéz lenne eladni 2-ért...


Jelenleg még diák vagyok, és ez az egyetlen érték az életemben, 4 évnyi spórolt pénzem van benne és lakásra gyűjtenék, de az autó nincs egy hónapos és nyeli a pénzt. És egy egyszerű 2 ezres dízelről van szó.

Ezért fáj ennyire, mert ez mindenem szinte és félrevezetés miatt elvész lassan a vagyonom fele...



Tudok bármit is kezdeni a márkaszervízzel, és el tudok érni esetleg valami lényeges dolgot? (Nem a 25 ezret akarom visszakapni, mert az ő hibájukból én már -1millióban vagyok)


Igaz, most lesz egy költségmentes autóm (remélhetőleg), de ennyi pénzt nem akartam autóra költeni.

Az eladóval sem beszéltem azóta, de az autó kapott ezen kívül friss olajat szűrőket gumikat további 160 ezer ft-ért, és az átírás is közel 100ezer ft volt.

Ha vissza is venné az autót, 2,5-ért sem érné már meg nekem lassan visszaadni. Arról nem is beszélve, hogy az ember kényszerből adta el az autót, mert le van égve teljesen. Valószínű, hogy a 10%-a sincs már meg neki a vételárnak.


Az autó egy 2003-as bmw 320d e46 szedán. Teljes gyári m packet 2, full extra.



Tisztában vagyok és voltam is vele, hogy nem olcsó kategória, de éppen ezért választottam a legdrágábbak közül!

Nem a szervízárakon vagyok kiborulva, ez van, ki fogom fizetni, hanem azon, hogy a nyomorult BMW márkaszervíz a pénzemért és időmért cserébe lószart sem nyújtott!!!! És a simli munkájuk miatt történt az egész.


Tudok bármit is tenni ellenük, amivel nyerhetek az ügyön, vagy hülyén gondolkozok, nem tudok mit tenni, nyeljem le és ez van?


Köszönöm szépen előre is annak, aki végigolvassa, esetleg tud némi hasznos tanácsot mondani!


Bmw ellenes kommenteket pedig nem kérek, köszönöm. Szeretném ha a kérdést a márkaszervíz félrevezetésére/hibájára fókuszálnánk!


2016. okt. 14. 23:17
1 2 3
 1/24 A kérdező kommentje:
Bocsánat a hosszáért, de sík ideg lettem emiatt.
2016. okt. 14. 23:18
 2/24 anonim ***** válasza:

Az ún. márkaszerviz ennyit ér.

A vásárlás pedig a te döntésed volt.

Ha jogilag nézzük a dolgot eddig egy állítás áll szemben egy tagadással. Miből gondolod, hogy nem éppen az istenített BMW mágus akar jól lehúzni?

Esetleg nem is akar lehúzni, csak épp azt mondtad neki, hogy keresse meg az összes hibát amit szerinte cserélni kell, és felsorolt egy halom olyan dolgot is, amit nem is lenne fontos most megcsinálni, mert simán működnek még évekig is.

2016. okt. 14. 23:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/24 anonim ***** válasza:

Másoknak meg kilopnak alkatrészeket a márkaszervízekben.

Ez van,nem tudsz mit tenni ellene.


"A szerelő a végén kijelentette, hogy hibakódmentes, minden extra működik benne, mindene rendben van, de az első gátlóból szivárog az olaj(megsúgta, hogy bárdis 50%-os kedvezménnyel 30.000ft-ért veszek kettőt és beszereltetem), de ezen kívül nagyon rendben van az autó! "

Ez aztán nagy átvizsgálás...

2016. okt. 14. 23:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/24 anonim ***** válasza:

Eloszor en a verprofival beszelnek. Mi az o velemenye? 1 honap es 3ezer kilometer alatt tonkremehettek a fent sorolt dolgok ugy, hogy amikor a markaszerviz ranezett meg jo volt, aztan hasznalat/ido miatt mar nem jo? Ez a lenyeg!


Ha tud vmi papirt adni, hogy mi a baja a kocsinak es szerinte mik azok a bajok amik tutti hogy 1 honappal/3 ezer kilometerrel ezelott is mar meglevok voltak, akkor van eselyed. De a te szavad a szerviz szavaval szemben nem fog erni semmit. Itt csak a verprofi tud segiteni.


En egyszer markaszervizben voltam olajcseren. 2 het mulva elmentem egy tuning ceghez legszurot szereltetni es eszrevettuk, hogy a kocsi alja tiszta olaj. Mint kiderult az olajszuro alatetjet nem vettek le, az uj szurot a regi alatetre raktak ra es kiverte a fele olajat. Utkozben egyebkent a check engine lampa fel is gyulladt.


A tuning ceg csinalt egy uj olajcseret, en meg egy csomo fotot az olajos aljarol es visszamentem a szervizbe (es lany letemre, vagyis nem hozzaertokent) kivertem a balhet. Ugy megszeppentek, hogy adtak 3 ev/16 db ingyen olajcsere csomagot es onnatol kezdve ingyen cserelte barmelyik szerviz az olajat. Ezt csak azert irtam le, mert van remeny ha tudod bizonyitani, hogy a markaszerviz mulasztott. En fotokkal meg a masik ceg altal irt papirral bizonyitottam, hogy ok hibaztak.

2016. okt. 14. 23:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/24 A kérdező kommentje:

Futóműhibával vittem az autót, mert egyre jobban hallottam, ahogy kopog az eleje. Illetve mondtam neki, hogy nézze át alaposan, mert új autó és nem ismerem, illetve a szívósort emeltem ki, mert az a lelke ennek a motornak, szereti beszívni a lemezkéket.

És az átnézés ennyi hibát hozott ki.


Jelenleg azt beszéltem meg vele, hogy a nagyon fontos dolgokat csinalja meg, hogy ne legyen komolyabb baja az autónak, erre mondott 280 ezret mindennel együtt.

Amint készen lesz, elviszem a listát a már megcsinált és a még nem megjavított dolgokat további 1-2 szerelőhöz, hogy mondjanak rá árajánlatot.

Ez alapján rájövök, hogy lehúztak-e vagy sem.


Amit furcsáltam, hogy direkt rákérdeztem csak a futómű alkatrész árára és 122 ezret mondott rá+munkadíj.

(A másik szerelő a két gátlóra 30-at mondott ugye, kedvezmény nélkül is 60 lehetne max) aztán ki tudja milyet tesz bele. Nem hinném, hogy szándékosan a legdrágábbat...


Ennek ellenére értem, amit mondotok, nehéz bizonyítani minden ezzel kapcsolatos dolgot. Akár én is kicserélhettem volna a jó részeit rosszakra, hogy tudjak pereskedni.


De akkor az ilyen helyzetekkel nem lehet mit kezdeni?

Számoljon az ember azzal, ha új autót vesz, hogy legyen mellé tartalékban +fél/1milliója?

Tanulópénznek jó lesz talán...

2016. okt. 15. 00:01
 6/24 A kérdező kommentje:

Egy lyukas cooler, illetve a törött ékszíjtárcsa, és a difi/kuplung probléma elég jó kombináció szerintem ahhoz, hogy bizonyítani tudjam.

Bár, ha bemennék balhézni, nem tudom mit tudnának felajánlani, amivel tudnának kártéríteni...

2016. okt. 15. 00:04
 7/24 anonim ***** válasza:

Itt két eset lehetséges. Az egyik hogy a márkaszerviz mondott igazat és a sufniszakértő baxott át. A nagyon ajánlgatott szerelők is simán átbaxnak tapasztalataim szerint mert nekik még jobban érdekükben áll hogy többet keressenek rajtad mint a fixbéres szerelőknek a márkaszervizben. De a sufnimester téged hergel a márkaszerviz ellen (ezzel leplezve hogy átbaxik téged).

Vagy csak a márkaszerviz rázott le azzal hogy jó az autó vedd meg jó lesz az.


Meg vagy győződve hogy a márkaszerviz baxott át és nem a szerelő szidja őket és hergel téged ellenük?

Ezzel nem a márkaszervizt akarom védeni csak át kellene gondolni hogy mennyire látod jól a helyzetet.


Az már igaz hogy negyedmillió km hagy nyomot az autón és egyik alkatrész sem száz százalékos de már csak ezért is olcsó egy használt autó. Lehet hogy az a mértékű elhasználódás a márkaszerviz szakértői szerint belefért de a möstered kicseréltetné veled a fél autót. Sőt már szét is kapta ezek szerint mert már úgyis tudta hogy talált egy fejőstehenet. Ez mira vall szerinted? Milyen möster az aki ledugózással oldaná meg például a szívósor javítását ami ismert sunfni solution? Elhiszem hogy egy új szívósor drága de azért mégis na...

2016. okt. 15. 00:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/24 anonim ***** válasza:

Én mindenek előtt azért egy dolognak járnék utána alaposan.


Ez a híres szerelő valóban olyan becsületes mint mondják?


Csak azért kérdezem, mert sajnos az E46-ra igen csak sokan ráálltak az utóbbi időben és sajnos igen nagy részük nem éppen jóindulatú alak. Az fiatal és naiv srácokat egyenesen imádják lehúzni, hisz van mit róluk lehúzni.


Én 7 éve egy E36-ot vettem. Mindenki ajánlott egy környékbeli BMW specialistát és kiderült hogy jól átcseszett. Ezek után az egyik nagyon jó ismerősöm apjához vittem. Ott is gyanút fogtam egy-két dologgal kapcsolatban, majd később fény derült rá hogy ő is jól átvágott.


Ugyanakkor az is tagadhatatlan tény, hogy a márkaszervizekben is nagyon szeretik átverni az embereket. Nekem is meséltek már szerelő barátaim olyan sztorikat, hogy elkérik a pénzt a gyári alkatrészekért, aztán megrendelik az unixnál/bárdinál a legolcsóbb utángyártottat és azt rakják bele. Simán benne van a pakliban az is, hogy kapott egy kis pénzt a márkaszervizes, hogy ódákat zengjen az autóról.


Sajnos a saját bőrömön tapasztaltam meg, hogy még viszonylag jóformán senkiben nem lehet megbízni ha pénzről van szó. Azóta már nagyjából megtanultam autót bütykölni, illetve egy barátom szokott segíteni, akiben feltétlenül megbízom és nem pénzért, hanem szívességből segítünk egymásnak. Sőt, most már úgy vásárolok autót, hogy minimum egy rétegvastagság mérő van a zsebemben. Elég nevetséges, de sajnos már tényleg itt tartunk. Múlt héten konkrétan kicsit több, mint 1 millió forintos autóval akartak behúzni (gyakorlatilag egy totálkárra tört autót pofoztak ki és a felső árazásba rakták használtautón, ugyanúgy mint nálad) és ha nincs észnél az ember, simán besz*pja.


Én mindenek előtt azért még megnézetném 2-3 szerelővel az autót. Nem feltétlen BMW-s szakikkal, hanem kb. bármilyen márkafüggetlen műhelyekbe, de olyan ami ránézésre is értelmes helynek néz ki és adnak számlát illetve munkalapot.


Esetleg azt is megcsinálhatod, hogy odamész a mostani szerelőhöz, felhívod márkaszervizt és kérd meg hogy engedjék oda a vonalhoz a szerelőt, majd add oda a mostani BMW-s szakinak a telefont hogy boxolják le egymás közt és figyeld meg hogy kinek lesz határozottabb a fellépése és ki hátrál a párbeszéd során.

2016. okt. 15. 00:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/24 A kérdező kommentje:

A szerlőről meg annyit, hogy nem ismerem, és simlis szakma egyértelműen, amennyit mondd annyi lesz. Akár ő is cserélgethetett benne dolgokat, stb.

De a bmwfanatics-on neki van a legtöbb értékelése és 30 ból 29 ember max pontot adott neki, az egyetlen az országban, akiről mindenkinek jó véleménye van, aki járt már nála.


Ami zavar, talán annyi, hogy nem beszélt arról, hogy ez a 420 ezer ft a teljes ára az alkatrészeknek?! Mert a családomban 3 ember is van, akinek 48-52%-os kedvezménye van bárdihoz, és akkor mindjárt lefelezhetnénk akár az árat.

Bár sok szerelő nem szerel, ha te viszed az alkatrészt, mert ezen is fogni akarnak. De szerintem ahhoz már pofa kell, hogy egy 2 napos szervízért, amiért fizetek több, mint fél millió ft-ot, a fele tiszta haszon legyen rajta...(bár állítólag nem mindenre van az 50%, de ha csak 20% lenne rá már az is 100 ezer ft...)

Na mindegy, csak bosszankodom mérgemben :D

2016. okt. 15. 00:10
 10/24 anonim ***** válasza:

Az értékeléseket lehet saját maga adta magának :)

Nem beszélve arról hogy a póverfanatixon olyan sötét alakok vannak (hozzáértésben) mint az éjszaka és az ilyenekkel nem nehéz elhitetnie egy önjelölt márkaszakértőnek hogy ő a mestere a szakmának.

Már az gyanús legyen ha nem engedi hogy te vidd az alkatrészt. Gyári első gátlók vannak ehhez az autóhoz 15 ezerért. A kettő 30 ezer. Akkor miről is van szó?

A helyedben olyan sebesen elhoznám onnan az autót mint a szé még mielőtt komolyabban hozzá nyúlna.

2016. okt. 15. 00:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!