Audi A4 B6-7, és VW Passat B6 tipusokat nézegetek a fent emlitett motorokkal. A 3 közül ti melyiket választanátok és miért? Esetleg egyéb javaslat? (dizelt kivéve)
Ötévesen már egy turbó, már sokszor az autó achilles-ina.
2015. okt. 14. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
12/34 anonim válasza:
Audi A4 B7 FSI 9.9sec ,a TFSI-re 6.9-et találtam ( igaz az B8 és 211ló). Ott is megvan ez a különbség :)
A szívócsonk kokszosodása minden turbós autónál előfordul,de a "hagyományos" motoroknál a szívócsonkba fecskendezett benzin ezt üzem közben folyamatosan lemossa,így évek alatt is csak egy vékony réteg elszineződés alakul ki. A közvetlen befecskendezéses motoroknál a felhasználónak kell megoldani időnként a tisztítást -nem nagy költség.
Ha megnyugtat a dízeleknél már 25-30 éve vannak hasonló gondok :)
2015. okt. 14. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
13/34 anonim válasza:
A gyorsulási adatok is meggyőzőek, de ami a legfontosabb, hogy a szívóbenzinnek ugye csak nagy fordulaton van meg az ereje, míg a turbósnak már alacsony fordulaton is, mint a dízelnek. Így a mindennapokban is sokkal erősebbnek érződik.
2015. okt. 14. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
14/34 anonim válasza:
ezek közül inkább az 1.8T, mert az FSI, TSI, TFSI motorok a közvetlen befecskendezés és az EGR szelep csodás kombinációja miatt igencsak veszélyesek saját magukra, a szívó oldali koksz lerakódások miatt... az 1.8T meg egy régebbi motor, függetlenül attól, hogy turbós, max a turbó tud tönkremenni rajta, az FSI motorok meg totálkárra tudják barmolni magukat, és nyilván senki nem fogja rendszeresen, kb 2 olajcserénként szétszedni a hengerfejet, és megtisztítani a szívó csatornákat meg szelepeket...
2015. okt. 15. 03:34
Hasznos számodra ez a válasz?
15/34 anonim válasza:
Mintha mindenki az 1.8T felé hajlana egy kicsit :)
2015. okt. 15. 03:59
Hasznos számodra ez a válasz?
16/34 anonim válasza:
Előző: Talán mert nem volt korszerű öt-nyolc éves(en is meglévő) turbós autója. És csak a lóerőket és nyomatékot nézi. És ha meg még használtan is veszi, az maga az über szívásra befizetés.
2015. okt. 15. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
17/34 A kérdező kommentje:
Igazából azért merek ilyesmiben gondolkodni, mert van egy elég stabil és profi szervizhátterem, szóval ez a koksz lerakódás kitakarítás éppenséggel megoldható lenne, meg hát ilyen éves cirka 10.000 vagy még kevesebb futásteljesitmény mellé ezt 2 évente kéne elvégezni kb. A kérdés tényleg inkább az, hogy használtan vajon mit lehet kapni 2-2.5 guriga közt...
De köszönöm egyébként a válaszokat, mindenképp hasznosak, és ment a zöld kezecske értük!
2015. okt. 15. 09:57
18/34 anonim válasza:
Ne felejtsétek el, hogy jó ideje az 1.8T-ből is TFSI lett. Tehát mindegy.
2015. okt. 15. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
19/34 anonim válasza:
#16
Az FSI valószínűleg még nagyobb szívás lenne, mint a régi 1.8T. Hiába korszerű, verseny felhasználásra biztos nagyon jó, mert ott úgyis minden menet után szétszedik, de tartós napi használatra, ahol a megbízhatóság és a minél kisebb szervizigény lenne a cél, oda egy elkúrt koncepció...
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!