2. 0T FSI,2. 0FSI vagy 1.8T?
Most akkor melyik generáció legyen? Árban nagyon nem mindegy. Amúgy az FSI közvetlen befecskendezéses, a korábbi 1.8T nem. Mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai.
Inkább a sima FSI-t venném, megy vele az autó úgy, mint a korábbi 1.8T-vel, de nincs rajta turbo, olcsóbb a szerviz és a fogyasztása is.
Azért irtam A4-ből két generációt is, mert igazából az fogja eldönteni a legvégén a vételt hogy melyikből találok jobb ajánlatot.
De egyébként jogos amit az FSI-ről mondtál.
Nézd abból a szemszögből, hogy a 2.0 TFSI gyorsulása nagyjából 0.8 (azaz nulla egész nyolc) másodperccel éri el hamarabb a 100-as tempót, mint a sima 2.0 FSI.
Hát nem valami számottevő az a 0.8 másodperc különbség (egy teljes másodperc különbség sincs), szerintem bőven nem éri meg, hogy ott figyeljen a turbo az autó motorján és nagyobb legyen a fogyasztás.
Nem hiába mondják nagy autómániások, hogy a sima szívó benzines a legjobb. Ha több erő kell, nagyobb motorral kell venni (3.2 FSI), de akkor a fogyasztás is nagyobb lesz.
"Nézd abból a szemszögből, hogy a 2.0 TFSI gyorsulása nagyjából 0.8 (azaz nulla egész nyolc) másodperccel éri el hamarabb a 100-as tempót, mint a sima 2.0 FSI. "
Nem lehet, hogy elnéztél valamit? Nálam az FSI Passatra 9.4-et dob, a TFSI Passatra 7,7-et, a TFSI A4 B7-re meg 7,1-et ( 200 lovas TFSI ). Picit több az , mint 0,8sec :)
Én az FSI-t hanyagolnám. Az összes közvetlen befecskendezéses benzinmotornál előjött már a kokszlerakódás a szívócsőben attól függetlenül, hogy ki gyártotta ( egyedül azoknál nem- valami japán motor-, ahol van +1 injektor amivel lemossák a retket).
Ha normális hétköznapi használatra kell, akkor az 1.8T-t választanám, viszi a kasztnit normálisan és kevesebbet is eszik, mint a 2.0TFSI. Egyszerű, "öreg" konstrukció.
Ha kell a pówa és van lóvé, akkor meg a TFSI-t.
Az Audikat néztem, lehet, hogy a Passatoknál jobb a helyzet gyorsulás ügyben, bár hihetetlennek tűnik, hogy +50 Le ekkora bálnáknál több másodpercet is jelentsen akár. Bizotsan jó adatokat olvastál, csak valószínűleg csalnak azok az adatok. Az Audi viszont igyekszik pontos lenni, azért a hírnév... A VW-nek hitele már nincs, a katalógus adatok elég merészek náluk.
Az már igaz, hogy a TFSI is közvetlen befecskendezéses és egy 1.8T ebből a szempontból jobb lehet.
Köszönöm a válaszokat, mindenképp hasznos infókat írtatok!
Esetleg a TFSI kokszosodására van valami "gyógyír"? Ezt mi okozza? Vagy csak konstrukciós hiba?
Az 1.8T egyébként nem tűnik rossznak csak tartok tőle hogy ebből a kicsit öregebb konstrukcióból nem találok majd jót. Csak chippelt széthajtott raceboyok játékait...
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!