Behuzott kezifekkel mentem, karosithattam az automat?
Hát besz*arok járó motornál 1.fokozat és áll az autó :)
Valamire nyilván rosszul emlékezik szegény, hiszen nagyon megijedt. Még a kuplung sem csúszhat ennyire, mert akkor nem tudna menni vele.
Csak egyetlen ilyen állapot lehet, ha autómata váltós az autó akkor, ha D-ben hagyja és behúzza a kézit. Ebben az esetben viszont terheli a motort is és a h.víz is túlmelegedhet.
Én azért megnézném a hűtőventilátort, működik-e?
Az meg egy nagy ökörség, a fogyatékos oktatók dumája, hogy ha felforr a hűtővíz járatni kell a motort álló helyben!!
Dehogy kell járatni! És ha pont azért forr fel mert nem megy a hűtőventilátor, akkor meddig járassam? Amíg szétmegy a motor? Sok dilettáns idióta.
" hogy ha felforr a hűtővíz járatni kell a motort álló helyben!"
Jogos! Ezt kifelejtettem a szövegből. Főleg ilyen melegben álltó helyben nemigen tudja leadni a hőt.
A ventire gondoltam én is, de azt még egy műszaki analfabétának is hallania kell, hogy az jár vagy nem.
Mellesleg a teherautós fejtágításon elhangzott az a kérdés, hogy műszakilag egy átlag vezetőnek kell-e érteni a technikához. Végül abban maradtak, hogy nem!!! Ez pedig egy tipikus példája annak, hogy az alap mechanikát és fizikát érteni kellene ha egy gépet használok.
Dehogy hallják "ezek" a ventilt! Azt sem tudják mit kellene hallaniuk, ráadásul ha már fokozatmentes akkor alig van hangja, ráadásul azok szoktak bedögleni leginkább.
De mindegy is, mert ha azért forr fel, mert elszivárgott a fagyálló egy része, akkor is felesleges járatni, mert csak rontasz a helyzeten. Ha pedig eltömődött a hűtő a bogaraktól, akkor sem segít az alapjárati járatás.
Slussz poénként, meg ha már felforr akkor általában (mint ebben az esetben is) kinyom egy csomó fagyállót a rendszerből, utána meg még járatnád fagyálló nélkül, hogy majd visszahül? Mitöl hűlne vissza?
Mint ahogy írtam, ha megállsz, akkor kering a víz, viszont a blokk rohadt meleg. Jártam úgy, hogy menet közben semmi baj nem volt, viszont megállás után néhány percel szószerint eldurrant a csövem.
Teherautó, főleg ebben a szép melegben szeret melegedni. Ott sem állok meg, hanem mondjuk 200-zal csökkentem a fordulatot és szépen visszahűti magát a normál hőfokra.
Mellesleg a fagyálló nem azért van kitalálva, hogy az hűtse a motort. Sőt, mivel illékony anyagról beszélünk az természetes, hogy még állóhelyzetben csökken a tartalma.
Csaba:
Nincsen köztünk vita, egyértelmű, hogy jók a tapasztalataid és ha túlterhelés miatt megmelegszik a teherautód, akkor leállsz és visszahűl.
Én csak azt állítom, hogy egy személyautónál normál használat mellett (és ez viszont az én tapasztalatom) általában akkor történik felforrás, ha valamely hűtéssel kapcsolatos alkatrész meghibásodik. Ebben az esetben viszont felesleges a járatás, mert attól az az alkatrész nem fog megjavulni.
Mint a te példádnál, mikor már eldurrant a vízcsöved és láttad, hogy ömlik a hűtőfolyadék nyilván nem kezded el járatni, hogy lehüjjön.
De ennek a sok gyászhuszárnak elmondja az oktató, hogy járassák, ezek meg úgy is tesznek mindenféle hozzáértés nélkül. Sokszor azt sem tudják, hogy kell az autóba hűtővíz!
Ellenben abban vitába szállnék veled hogy: "a fagyálló nem arra van kitalálva hogy hűtse a motort"
Szerintem pontosan arra van, sőt a fagyállóval kevert desztvíznek sokkal jobb a hőátadása mint a sima víznek és még a korrózió védelemben is szerepe van.
Ellenben egyáltalán nem illékony, mert mikor kiöntöd a víz elpárolog a fagyállót meg kerülgetheted az ugyan nem szárad fel sokáig.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!