Behuzott kezifekkel mentem, karosithattam az automat?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nő vagyok, ez nekem is fájt.
Szóval: Vagy leállítod a motort, és így teszed sebességbe, vagy ha járatod a motort, és egyhelyben akarsz állni, akkor üresbe teszed.
Remélhetőleg semmi maradandó kárt nem tettél a kocsidban. Víz nélkül mentél 5-10 km-t, vagy csak kevesebb vízzel?
A lézifékkel nem teszel magy kárt, max elkoptatod a betéteket.
Miutan visszaallt a hutofolyadek homerseklete 95 fokra, arrebb alltam az autoval hogy megvizsgaljam az alatta levo tocsat (ekkor itt alatta mar nem keletkezett ujabb tocsa). Nem volt olaj szaga amugy annak ami a foldon volt.
Amikor meg rotyogott es felnyitottam a haztetot akkor mintha a csovek is ossze lettek volna spriccelve es a tartaly kulseje.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Behúzott kézifékkel, egyes fokozatban, felengedett kuplunggal álltál az autóddal úgy, hogy nem fulladt le a motor? "
Igen, ez lehetett! Sajnos en is most rakom ossze az esemenyeket utolag mert nagyon panikba estem.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Megvizsgaltam most ujra a motorhaztetot felnyitva es megerositem hogy a tartalybol hianyzik! (elotte felig volt, most csak negyedig)
Megkonnyebbultem most mar tudok aludni majd =)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A lényeg meg sem fordult a fejedben?
Álló autó, egyesbem felengedett kuplunggal annyit jelent, hogy folyamatosan égetted a kuplungtárcsát.
NINCS olyan, hogy kuplung felengedve, kézifék behúzva, motor jár, autó áll. Ilyen együttállás nem létezik.
Ha amúgy is nagyon fent fog a kuplung, mert rosszul van beállítva, akkor persze csúszhat, de akkor menet közben is folyamatosan gyilkolja a kinyomócsapágyat.
Rakd össze még egyszer fejben, mert ez így nem történhetett, vagy ha igen, sokkal nagyobb kárt okoztál, mint gondoltad.
Ne vedd magadra.... de most már végképp nem értem, hogy a használt autó kereskedők miért a pozitívumok között említik azt, hogy "női tulajdonostól"... mert ez nekem inkább a nulla műszaki érzékkel történő módszeres tartós gyilkolást jelenti.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ahogy előttem is mondták, ha áll az autó, jár a motor és felengedett kuplungal 1-esben van, akkor az csak úgy jöhet össze, ha annak a kuplungnak már komoly baja van. Akkor az már nagyon csúszik, amit érezned kellene menet közben. Illetve az a kisebbik gond, hogy nem tudja leadni a motor teljes nyomatékát, a nagyobb baj az, hogy a folyamatos csúszás miatt erősebb a kopás és túl is melegszik. Az pedig nem egy két filléres mutatvány kicserélni.
Azt pedig műszakin is el kellett mondják, hogy ha túl melegszik a víz, akkor nem állítjuk le a motort. Ha leállítod, akkor nem kering a víz benne és a blokk ugye jóval melegebb 100 foknál ezért akkor túlnyomás keletkezhet, hogy szétnyomhatja a hengerfejtömítést is. A tömítés amúgy nem olyan drága dolog, de a munkadíj már izgalmasabb.
Ilyen esetben egyébként még érdemes teljesen felcsavarni a fűtést és a ventillátort is bekacsolni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!