Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Behuzott kezifekkel mentem,...

Behuzott kezifekkel mentem, karosithattam az automat?

Figyelt kérdés
Szoval a teljes tortenet az hogy megallitottam az autot, behuztam a kezifeket. Pihentem. Tettem vele 100 metert, utana megalltam, es 1-esbe tettem a sebvaltot (a motor jart, kezifek behuzva). Es kis ido mulva azt hallom hogy valami rotyog (mintha levest foznenek:)) es kutattam az okat es akkor lattam hogy a homero ami 95-100 fok kozott szokott lenni, 100 fole ment pirosba. Gyorsan leallitottam a motort, kiszalltam, pici gozt lattam es a rotyogast meg mindig hallottam. Azutan beneztem az autom ala, es egy nagy tocsat lattam alatta. Felnyitottam a motorhaztetot es szerintem ez a hutofolyadek volt. Vartam hogy lehuljon es utana mentem vele 5-10km-et hibamentesen. Mit gondoltok, nyugtassatok meg valamivel! Kezdo vagyok teljesen!
2015. aug. 13. 22:16
1 2 3 4
 11/33 anonim ***** válasza:
Van egy olyan érzésem, hogy véletlen egybeesés ez, vagy már a hűtővel korábban is baj volt, csak ez most betett neki.
2015. aug. 13. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/33 anonim ***** válasza:

Nő vagyok, ez nekem is fájt.

Szóval: Vagy leállítod a motort, és így teszed sebességbe, vagy ha járatod a motort, és egyhelyben akarsz állni, akkor üresbe teszed.


Remélhetőleg semmi maradandó kárt nem tettél a kocsidban. Víz nélkül mentél 5-10 km-t, vagy csak kevesebb vízzel?

A lézifékkel nem teszel magy kárt, max elkoptatod a betéteket.

2015. aug. 13. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/33 A kérdező kommentje:

Miutan visszaallt a hutofolyadek homerseklete 95 fokra, arrebb alltam az autoval hogy megvizsgaljam az alatta levo tocsat (ekkor itt alatta mar nem keletkezett ujabb tocsa). Nem volt olaj szaga amugy annak ami a foldon volt.


Amikor meg rotyogott es felnyitottam a haztetot akkor mintha a csovek is ossze lettek volna spriccelve es a tartaly kulseje.

2015. aug. 13. 22:58
 14/33 vaki1616 ***** válasza:
lehetséges egyébként mint ahogy emelkedőn is meg tudsz állni úgy, hogy sebességbe rakod az autót és félig felengeded a kuplungot, így pont annyi energiát adsz át a motorból a keréknek, hogy nem gurul hátra viszont ahhoz kevés, hogy elindulj. Ha sikerült véletlenül pont megtalálni ezt a holtpontot a kézfék és a teljesen felemelt kuplunggal az pech :D mert terhelés alatt járt a motor és az ugye felforralhatja a vizet. viszont így van egy újabb jó hírem: ha így volt a kézifékednek semmi baja és tökéletesen működik :D
2015. aug. 13. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/33 A kérdező kommentje:

"Behúzott kézifékkel, egyes fokozatban, felengedett kuplunggal álltál az autóddal úgy, hogy nem fulladt le a motor? "



Igen, ez lehetett! Sajnos en is most rakom ossze az esemenyeket utolag mert nagyon panikba estem.

2015. aug. 13. 22:59
 16/33 vaki1616 ***** válasza:
ebben az esetben valószínűleg semmi baja a kocsinak :D csak felfőzted a vizet és ugye a megnövekedett nyomás miatt kifolyhatott a kupak mellett az anyag szerencsés esetben nem nyomott szét semmit és még sokáig fog duruzsolni neked :D ha nem csinálsz ilyeneket többet :D
2015. aug. 13. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/33 A kérdező kommentje:

Megvizsgaltam most ujra a motorhaztetot felnyitva es megerositem hogy a tartalybol hianyzik! (elotte felig volt, most csak negyedig)


Megkonnyebbultem most mar tudok aludni majd =)

2015. aug. 13. 23:10
 18/33 A kérdező kommentje:
Adom a zold pontokat mindenkinek :)
2015. aug. 13. 23:14
 19/33 anonim ***** válasza:
100%

A lényeg meg sem fordult a fejedben?

Álló autó, egyesbem felengedett kuplunggal annyit jelent, hogy folyamatosan égetted a kuplungtárcsát.

NINCS olyan, hogy kuplung felengedve, kézifék behúzva, motor jár, autó áll. Ilyen együttállás nem létezik.

Ha amúgy is nagyon fent fog a kuplung, mert rosszul van beállítva, akkor persze csúszhat, de akkor menet közben is folyamatosan gyilkolja a kinyomócsapágyat.


Rakd össze még egyszer fejben, mert ez így nem történhetett, vagy ha igen, sokkal nagyobb kárt okoztál, mint gondoltad.



Ne vedd magadra.... de most már végképp nem értem, hogy a használt autó kereskedők miért a pozitívumok között említik azt, hogy "női tulajdonostól"... mert ez nekem inkább a nulla műszaki érzékkel történő módszeres tartós gyilkolást jelenti.

2015. aug. 14. 00:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/33 anonim ***** válasza:

Ahogy előttem is mondták, ha áll az autó, jár a motor és felengedett kuplungal 1-esben van, akkor az csak úgy jöhet össze, ha annak a kuplungnak már komoly baja van. Akkor az már nagyon csúszik, amit érezned kellene menet közben. Illetve az a kisebbik gond, hogy nem tudja leadni a motor teljes nyomatékát, a nagyobb baj az, hogy a folyamatos csúszás miatt erősebb a kopás és túl is melegszik. Az pedig nem egy két filléres mutatvány kicserélni.


Azt pedig műszakin is el kellett mondják, hogy ha túl melegszik a víz, akkor nem állítjuk le a motort. Ha leállítod, akkor nem kering a víz benne és a blokk ugye jóval melegebb 100 foknál ezért akkor túlnyomás keletkezhet, hogy szétnyomhatja a hengerfejtömítést is. A tömítés amúgy nem olyan drága dolog, de a munkadíj már izgalmasabb.

Ilyen esetben egyébként még érdemes teljesen felcsavarni a fűtést és a ventillátort is bekacsolni.

2015. aug. 14. 06:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!