Honnan jött ez a Volkswagen mánia?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Kérdezd meg a gyártókat,akik hétpecsétes titokként kezelik ezeket a dolgokat,ne engem. "
LOL. Szoval akkor FOGALMAD SINCS milyen anyagokat hasznalnak a gyartok :) Elarulom, nagyjabol mindenhol ugyanazt hasznaljak, az otvozetek tulajdonsagai maximum par szazalekkal ternek el ide-oda. ha mernok lennel aki nem vagy, akkor tudnad hogy tervezesnel a legnagyobb marhasag lenne, ha eleve gyari allapotban a varhato terheles tobbszorosere mereteznek az alkatreszeket, nem is teszi senki.
Ezt az ovis ervrendszert meg ismetelten nem tudom hova tenni, hogy egy tuningcsoda lehagyja a masik tuningcsodat egy youtube-os videon. Ez nem erv, ez bohockodas.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Na akkor nezzuk sorba :)
" Ahová mdojuk a német alu öntvényt rak , oda japók raknak modnjuk vmi kompozitot vagy polimert."
Ostobasag. Pont a japcsik azok akik rettento konzervativ modon hasznaljak az anyagokat. Peldat sem tudsz mondani termeszetesen.
"Ahová a német acélt , oda raknak alu-t vagy vmi fémhabot stb.stb."
Ostobasag.
"Ahová a némt berak 3mm-es lemezt , oda beraknak 1,5-es lemezt meghajtogatva , aminek ott a törésteszten is az eredménye. Szilárdabb,mégis könnyebb. "
LOL. Fogom a fejem, komolyan. Szerintem te meg nem lattal sem nemet, sem japan autot szetszedve. Pont a japcsik azok akik RETTENTO egyszeru konstrukciokat csinalnak. Mondhatni primitiveket.
"Ami németeknél már ultraprecízió , ott az esetleg egy nagyolás"
Te tenyleg teljesen hulye vagy.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"néha nekem ég a pofám mikor állok pirosnál a 3-4 éves insigniák mellet,hogy azokból milyen hangok jönnek ki..."
Na ez meg a tényleg abszolút besz. rás. A japánok egészen biztosan zenészeket hívnak, és a szamurájokkal 2 vonalas A-ra hangolják az alapjáratot.
"Szórjátok el nyugodtan a pénzeteket a semmire..."
Térjünk kicsit a példákra, hogy ne a levegőbe beszéljünk. Ezeket a járműveket ismerem, azt is tudom hogy ki és hogyan használta, szóval nem a netről néztem. Volkswagen Transporter, CR-TDI. Most jár valahol 600 ezer kilométer körül. T5-ös, szóval nem régi. Mivel gyilkolva volt, így kezd széthullani, de szerintem ez egy common rail rendszertől nem rossz. Ford Mondeo, MK4 2007-es 2.0 TDCI. 340 ezernél jár, úgy 6 literes átlagfogyasztással. Most jött el neki, a nagynyomású szivattyú felújítása. Ford Focus, 2003 MK1, a rettegett 1.8 TDCI. 350 ezer körül adtuk el, még ketyegett bőven. Most elmentem a dízelmotorok irányába, de várom hogy melyik japán tudja ezeket túlszárnyalni. És olyan persze, ami a jó magyar utakon volt használva.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Tudok én is példákat. Fatermonak Mitsubishi Spce Star-ja volt (nem túl ismert tipus) 1,9-es dízel. A motorjához egyetlen egyszer sem kellett hozzányúlni (vezérműszíj volt 80e km-ként cserélve meg görgők meg 2x vízpumpa) A GYÁRI 420.000 km-t futott turbóval és a soha szét nem szedett motorral lett eladva 4,9-5,5l-Es fogyasztással.
Nekem is japánom van,mint mrá írtam , 150.000 kn-el vettem 12 évesen , az előző tulaj nem volt szívbajos és nem cserélt rajta vezérműszíjat. Láncot úgy hiszem 200.000 ként szoktak cserélni , elég jól bírta a szíjacska (amit emgtudtam rögtön mentem is emgvenni az alaktrészeket..)
Nem a német autókkal van baj,hanem a nagypofával,hogy valaki azt hiszei,hogy csak az létezik és nyílván azért az a legjobb is (Észak-Korea példát erre írtam..)
A japánok a 20-as években kb. sehol enm voltak technikailag , loptak mindent. Németektől,franciáktól,olaszoktól. Csak érdekes amikor szétszedtek mdonjuk egy mercedes motort valamit mégis hozzá tudtak rakni,amivel jobbá tették. A Wankel motorról is rég lemdontak már a németeke, erre a Mazda meg őrült fejlesztébe kezdett ( mazda 767B) aivel megnyerték pl. a le mans-i 24 róást is.. (aztán az európai gyártók,méltó hozzáállással összefogtak,adtak egy kis lóvét a szervezőknek,aztán a Mazdát ki is tiltották a vesenyről ,az alibi az volt,hogy túl hangos a többtárcsás Wankel.. aha biztos.. nyílván nem az volt mögötte,hogy kicsit bepánikoltak,hogy most 10 évig egy darab versenyet nem fognak nyerni ..mindegy)
Aztán,ahogy telt az idő beletanultak a szakmába , és már maguktól is csináltak elég jó gépeket és ez a mai napig így van. És már rohadt régen maguk mögött hagyták a németeket. Más a mentalitás, lehet őket fanatikusoknak is nevezni meg őrülteknek (lehet van is benne igazság) , de a tudásukat megkérdőjelezni nem igen. Elektronikáról meg ne beszéljük,hogy abból modnak (ami egy moderen autóban már kb. akkora szerepet kap mint a gépészet) , mert abba meg ha gépészetben 10 évvel járnak előrébb, akkor abban meg 50-el..
Kedvencem mikor német autósok meglátnak egy japán motorházetőt felnyitva és rácsodálkoznak,hogy mennyi cső emg vezeték meg mi minden van oda belezsúfolva, míg az övéket kis túlzással már egy óvodás is tudja szerelni. Ez igaz is,csak az a vicces ebben,hogy ahhoz, a rohadt bonyolultnak tűnő káoszban mégis minden a helyén van , és okkal van ott-ahol , és lehet amíg a másikhoz 20x hozzá kellet már nyúlni,ehhez még egyszer sem.
Egyik válaszolónak elsütöttem már itt privátban,de írom ide is : Amikor a németetek még a szögeletes fakereket próbálgatták,Japánban akkor más szamurájkardokat csináltak. Nah ez kb. ha nem is ennyire durván de az autógyártásnál is meglátszik,hogy kicsit(sokkal) progresszívabb az egész.
Németeknek van egy berögzült, még a háborús időkből maradt, rohadt konzervítv szemléletük, amit azóta se tudtak (vagy akartak) továbblépni, miközben a világ meg más irányba tart már régóta. Őket még mding nem bántja,ha 2 tonnára sikerül kihozni egy audi a8-at , vagy,hogy éppen 15l-t eszik a 7-es BMW.. Emellé még sajnálatos módon fontosabb számukra ,hogy legyen a kocsiba playstation, nintendo, bőrülés,tolatóradar meg minél több minde ,ami eltereli a figyelmet,arról,hogy valójában elég mennyi mindent lehetett volna jobban csinálni rajta, csak éppen az nem jutott eszükbe vagy nem tudták kivitelezni. Mellesleg faterom már 20 éve dolgozik Németországban gépgyártásban , és én is minden évben járok ki már 15 éve , szóval nem teljesen ismeretlen számomra a hozzáállásuk.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nagyon mokas olvasni ezt a sok suletlenseget amit osszehordtal.
A helyzet az hogy valojaban a japanok most is erosen a nemetek mogott vannak minden teren. Hotegyszeru, primitiv konstrukciokat csinalnak, a legegyszerubb anyagokbol, a legegyszerubb gyartasi modszerekkel. Anyaghasznalatban, gyartastechnologiaban erosen le vannak maradva, es nagyon ovatosan lepkednek elore, akkor ha mar a konkurencia valamit 10 eve csinal akkor ok is bele mernek vagni, persze az eredmeny gyengebb lesz, de legalabb megcsinaltak.
Ha megnezel egy japan aluminiumontvenyt akkor szinte sirni volna kedved, olyan gyenge minosegu, a megmunkalasukon meg inkabb rohogsz.
Lehet hogy a kozepkorban szamurajkardot csinaltak, de manapsag is inkabb kardot kellene nekik gyartani, nem autot.
Csak egy pelda: az agyon istenitett GT-Rben olyan primitiv vizpumpa van hogy amikor a kezembe kerult nem tudtam hogy sirjak vagy nevessek: a japcsik fogtak egy vaslemezt, bevagdostak a szelet, felhajtogattak aztan kesz is a jarokerek :) Kabe a 120as Skodaban volt utoljara ilyen. De amugy ilyen az egesz motorja: ocsmany hotegyszeru alu-ontvenyek, a blokkja primitiv, a hengerfeje is, latszik nehol hogy a japo melos flexszel sorjatlanitotta aztan megszalad itt-ott es ronda csikokat mart a fembe, oda is ahova nem kellene :) A sok japofan meg azt hiszi hogy az az urtechnika :) Emlekszem amikor kihoztak a GT-R-t akkor csorgott a nyala a sok kis tizenevesnek hogy majd aztan ez hogy elveri a Porsche Turbot es mennyire jobb lesz nala. Aztan ha latod egymas mellett a ket autot, esetleg latod szetszedve a motorjaikat akkor kiderul hogy eg es fold a ketto, a Porsche annyival a Nissan felett van.
Valaki irta fentebb hogy azt hisszuk hogy csak a nemetek leteznek. Ez egyaltalan nem igaz, nem gondoljuk ezt, csak tudjuk hogy technologiailag, minosegben, kinalatban, konfiguralhatosagban messze a japanok felett vannak, persze van egy-ket jol sikerult japan modell, de azoknak is a primitiv egyszeruseg inkabb az erenye.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Rak olyat is meg mast, raknak japanok is nemet alkatreszeket.
Globalizacio van, a vilagon mindenki szallit mindenkinek. De itt nem is a kerekcsapagyakrol van szo.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ne haragudj de nem tudok egy ovodast komolyan venni, aki 700 meg 900 meg mittudomen hany lovas viccautokkal ervel.
Liertam a tenyeket, ettol tobbet nem tudok erted tenni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!