Volkswagen Passat /1,6 CR TDI/ 2, 0 CR TDI/ 1,9 PD TDI vélemények?
Sziasztok!
Véleményekre, tapasztalatokra lennék kíváncsi!
Autóvásárlás előtt vagyunk, Passat-ot szeretnénk. Családi autó lenne, napi 80-100 km futás. Első sorban vonóhorgos kombit szeretnénk, de ha épp nincs ilyen, nem gond. A lényeg, hogy kényelmesen elférjünk benne, megbízható legyen, reális határokon belül fogyasszon.
A három motortípus közül melyik a legmegbízhatóbb?
Az 1,9-est dicsérik, de abból csak 2006-2009 közötti autókat találtam, viszonylag "sok" kilométerrel.
Az 1,6-os és 2,0-es CR TDI motorokról több rosszat olvastam, viszont ezek a motorok a fiatalabb autókban vannak, kicsit kevesebb kilométerrel.
A két motortípus ára viszont közel megegyezik.. Ez miért van?
Melyiket érdemesebb megvenni?
Félünk belevágni egy új autó vásárlásába, mert az előzővel nagyon megjártuk (Renault Megane 1,5 dCi- gondolom a hozzáértők értik miről beszélek)
Szívesen fogadok minden hozzászólást, tanácsot!
Én úgy vagyok vele, hogy minél újabbat, minél kevesebb kilométerrel, igazolt élőélettel. Tehát én eleve a CR TDI-ket nézegetném. 1.6-osat nem vennék, szerintem az kicsi egy akkora kocsihoz. Pláne úgy, hogy sokat mennétek vele. Városba biztos elég, de napi 80-100 km-hez nem.
Passat jó autó, mindig is az volt. Ha fiatal meg igazolt előéletű nagy meglepetés nem érhet vele. Olyan kocsit meg úgy se fogsz találni amit senki sem szid. Nekem is van az ismeretségi körömben aki vett CR TDI-t és szidja. Csak rajta kívül mindenki látja, hogy nem 120 ezer van benne mint ahogy az óra mutatja hanem vagy 300. Persze, hogy már jönnek elő gondok. De aztán persze szerinte most már sz@r az összes CR TDI, meg úgy amblokk a Volkswagen.
Szidják a Citroëneket is mint a bokrot. Nekünk van egy C5-ös kombink. 2.2 HDi a legmagasabb felszereltséggel. Újan vettük, kezdetben én is idegenkedtem tőle, de az asszony ezt akarta és pont. Nem volt mit tenni:) Hát hallod azt kell mondjam nagyon jó kocsi! Kb álom kategória, soha nem hittem volna, hogy ilyen jó lesz. Van egy A6-os Audink is. Cirka háromszor annyiba került. Persze jobb, de nem háromszor annyira.
Kerülni kell a tipikusan rossz szériákat (a Passat messze nem az), meg igazolt előéletűt kell venni és akkor nagy baj nem lehet.
Köszönöm az eddigi válaszokat! :)
Az 1,6-ost én is kicsinek találtam egy ekkora autóba, de gondoltam, aki jobban ért hozzá, megerősít ebben!
Utána néztem a PD-s motoroknak, ott kifejezetten a Siemens adagolósoktól óvnak, állítólag a Bosch-os jó.
A CR TDI-k esetében pedig többen a részecskeszűrőt, a kéttömegűt, az EGR szelepet és a kuplungot emelték ki hibaként.
De ha meg ár/érték arányban nézem a két motortípust, akkor valószínűleg a CR TDI győzne. A PD-s Passatok legalább 6 évesek, sok km van bennük, és a felszereltség sem a legjobb. A CR-ek maximum 6 évesek, sok közülük már az új kasznis Passat, aránylag normális km-rel lehet kapni őket, és nem sokkal drágább, mint a PD-s.
A szervíz előélet meg megint egy más kérdés... Most néztem többet, aminek sikerült megszereznem az alvázszámát. Próbálkoztam a márkaszervízekben a lekérdezésekkel, hol adtak infót, hol nem. De ahol adtak is, ott is csak igen nagy vonalakban beszéltek az adott autóról.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!