Miért jobb a hátsókerék meghajtás?
A Ladának a 45 lóerővel aztán annyira mindegy:)
Egyébként nem feltétlenül jobb, más, sportosabb. Viszont ezt egy átlag sofőr egy átlag autóban nem érzi olyan fejlett a technika
Ladát is Skodát (S100) is vezettem. Nem jobb, nem rosszab, de elektronika nélkül nagyon másképp viselkedik, mint az elsőkerekes.
Az 1960-as évek technikáját nem szeretném a mai autókhoz hasonlítani. Akkoriban a hátsó kerék hajtás volt az egyszerűbb, azóta olcsóbb az orrmotor elsőkerék hajtás. Szerintem azo os kidolgozottság mellett közlekedésre mindkettő tökéletes.
Ha kanyarban vadulsz a hátsókerekes autó úgy csúszik meg, hogy a hátulja kifelé csúszik, tehát az orra (ha a soför nem korrigál) a tercezettnél szűkevven fordul.
Az elsőkerekes "egyenesen akar tovább menni"
Így jár aki ladásokkal beszélget.
Barátkozz trabantosokkal, akkor azt fogod kérdezni, hogy miért jobb az első kerék hajtás.
Különben az is csúszkál. Télen -és egy bizonyos tempó fölött- minden csúszkál. :)
Minden meghajtasnak vannak elonyei es hatranyai.
Nincs olyan hogy ez vagy az jobb lenne.
A mai technikával 250-300 lóerőig pályán ugyanolyan gyors egy elsőkerekes sportkocsi, mint egy hátsó. Gyors elinduláskor a hátsókerekes jobban meg tud kapaszkodni, kanyarokban gyorsabb az elsőkerekes. 300 lóerő felett mindenképpen hátsókerék hajtás javasolt sportautónál. Egyéb autónál összkerékhajtás.
A gázzal kanyarodás említhető lenne mint előny a hátsókerekes autóknál, de ez akkora tapasztalatot igényel, amivel nagyon keveseken rendelkeznek. Pályanapokon jól el lehet vele szórakozni, de közúton veszélyes lehet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!