Télen egy hátsókerék meghajtású autó dombon felfelé jobban tapad mint egy első kerekes?
Néhány tény: Sok autóban csak elől van tárcsafék. Azért mert lassuláskor szemmel láthatóan "lesüllyed" az autó eleje, egyszerűen azért mert több súly kerül oda.
Amikor biciklivel próbál rúgatni az ember, (és ugye a biciklik "hátsókerekesek") akkor sokszor kissé előrehajolva a kormányra hasal, ezzel azt elérve hogy a hátsó keréken (amelyik ugye hajt) szinte alig van súly, és könnyebben rúg.
Ezek a dolgok engem arra engednek következtetni, hogy AHOL TÖBB A SÚLY, OTT JOBBAN TAPAD.
Tudni illik dombon felfelé az autó hátuljába kerül több súly, tehát ott jobban tapad, azért egy hátsó kerék meghajtású autó jobban tapad, mint egy elsőkerekes.
VISZONT! Ha egy elsőkerekes autó rúgat azon a dombon, akkor érdemes megpróbálni tolatva, HOGY NÖVELJÜK A TAPADÁST.
Mi erről a véleményetek? Jól gondoljátok át
Függ a dőlés szögétől, de mivel az autók többsége orrmotoros így esetleges felfelé haladás esetén a súly átkerül az autó közepe felé, tehát nem számít olyankor, hogy első vagy hátsó meghajtásos
Ha a dőlés szöge több túl nagy a hátsó kerék ugyan úgy kifog kaparni, mint az első, mert elvész a tapadás, fékezés esetén ilyenkor valóban a hátsó fékek vannak igénybe véve, de a legtöbb kocsiba van ABS így igazából mindig ott és annyi fék erő van amennyi kell.
de valószínűleg ha nagy dőlés szögben kéne felmenni egy orrmotoros kocsival és megkéne állni, akkor igen toltatva bizonyára jobb eredményeket produkálni.
*produkálna
de őszintén... aki ilyen utakon megy vegyen egy 4x4-s SUV-t
Van olyan emelkedő amikor már a hátsó kerekeken van a nagyobb terhelés az orrnehéz autók esetében is. Fel kellene vetíteni az erővektorokat, de gyanítom hogy olyan meredek emelkedő esetében valósulna ez meg amelyiken még az összkerekes autó se menne fel télen csúszós úton.
Azoknál az emelkedőknél amikkel a hétköznapokban találkozni lehet ott az első kerekeken van a nagyobb terhelés (orrmotoros autók esetében).
na nézzük a tényeket:
1 a gumik profilja úgy van kialakítva (a télié főleg), hogy irányhelyesen kapaszkodik jól ... tehát tolatásnál kevésbé tapad, kapaszkodik (ezt - is - szívja meg az, aki vagánykodik a téli gumijával, mondván, hogy kapaszkodik mint az állat, még a félméteres hóból is kihoz, és ugyanezt a tapadást várja el tőle vészfékezéskor is)
2 hóban előny, hogy a hajtott kereket kormányozhatod jobbra-balra, amikor esetleg feltolja maga előtt egyenesben a havat amikor előre mész, míg ugyanez tolatva hátrány, mert ha kiteszi az orrát (ami tolatáskor a segge) oldalra a verda nagyon, akkor mehetsz vissza a domb aljára és kezdheted elölről
3 a súlyeloszlás olyan emelkedőn ami hóban gépkocsival járható nem változik olyan mértékben, hogy érdemes lenne az első kerekessel megfordulni, mondván, hogy annyira ráterhelne a lejjebb lévő kerékre, hogy az előnyt jelentene
( majd' 40 éve vezetek télen-nyáron, első-hátsó meghajtású verdákkal )
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!