Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik az olcsóbb? Egy összker...

Kimera10 kérdése:

Melyik az olcsóbb? Egy összkerekes autóba beszerelni azt, ami kell ahoz hogy tudjak váltani első, hátsó és összkerék között, vagy egy hátsókerekest összkerekessé tenni?

Figyelt kérdés

2013. dec. 25. 20:41
 1/6 anonim ***** válasza:

Utóbbi nem is biztos hogy lehetséges, előbbi esélyesebb.


Bár ott sem szokott olyan lehetőség lenni, hogy mindhárom lehetőség van. A legtöbbször vagy összkerék vagy hátsó hajtás. Vagy a nyomaték dinamikus elosztása mindenféle érzékelőkkel és tengelykapcsolókkal a tengelyek között, bizonyos korlátokkal.

2013. dec. 25. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Értem, és ez kb. mennyi lenne?
2013. dec. 25. 20:58
 3/6 anonim ***** válasza:
Mennyi? Ez sem biztos, hogy lehetséges. Egyáltalán, milyen autó, milyen összkerékhajtással? Mert nem mindegy, hogy egy Lada Niva amihez képest a 100-as szög is nyomtatott áramkör, vagy egy új Audi/BMW, ahol mindent számítógép felügyel...
2013. dec. 25. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
Toyota supra,mitsubishi eclipse ilyesféle autók, 1995 és 2000 között
2013. dec. 25. 21:12
 5/6 anonim ***** válasza:

Aha. :D


És a Suprában hova férne el az első kerekek meghajtása?


Az Eclipse 2G-ből volt összkerekes verzió, ott mechanikus átalakításokkal talán meg lehet variálni hogy hol hajtson.


De amit te szeretnél ha jól értem, hogy utastérből kapcsolni... Azt inkább Lada Niva és társainál, ahol bőven van hely beépíteni utólagos egységeket, amiket működtetve le lehet kapcsolni a hajtást. A Nivához árulnak is ilyet - de a japán sportautók kicsit máshogy vannak építve, nincs igazán hely utólag berakosgatni ezt-azt, komolyabb teljesítményt kell átvinniük az alkatrészeknek (emiatt nem lehetnek akármilyen kicsik)...


Persze semmi sem lehetetlen - de amellett, hogy nem lenne egyszerű feladat még értelme sem sok lenne. :)

2013. dec. 25. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
79%

Egyik se lehetséges értelmes keretek között... Nem olyan a kaszni, a váltó, a felfüggesztés, semmi nem fog összemenni, egy hátsókerekes autón eleve nem olyan a váltó, hogy meg tudd hajtani az első kerekeket, úgy tudnád csak, ha középre betennél egy osztóműt, ami nem fér el sehol, és onnan visszavezetsz előre egy kardánt, (ami megint csak nem fér el sehol) az első difihez (ami szintén nem fér el sehol), a felfüggesztés és kerékagy problémákat meg se említem...

Ilyen hajtásról meg soha nem hallottam, hogy 3 féle hajtás közül tudsz váltani... olyan van, hogy 1 fix és hozzá tudod kapcsolni a másikat, de olyan nincs, hogy mindkét tengely kapcsolható... Ilyen a haldex rendszer, pl a volvokban, alapból az elsők hajtanak, ha azok kipörögnek meghajtja a hátsót is, de csak addig amíg csúsznak az elsők, és nem te kapcsolod hanem automatikus.

2013. dec. 25. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!