Ha beülnék egy 100 lóerő fölötti hátsókerék meghajtású autóba esélyes, hogy összetörném pillanatok alatt?
Eddig nem sok autót vezettem, azok egyike sem haladta meg a 100 lóerőt. És első kerekesek voltak, 70-80 lóerővel
Azt mondják nehéz hátsó kerék meghajtásos autót vezetni, nem is lehet úgy vezetni mint az első kerék meghajtást.
Meg a 100-150 lóerő már nem olyan kicsit sem mint a 70-80.
És könnyű lemenni az útról ezekkel a drága sportos autókkal.
Szóval, ha vezetnék egy sportosabb erősebb BMW-t mondjuk esélyes, hogy az árokban kötnék ki hamar? Ha úgy akarnám vezetnio mint a gyengébb autókat?
Ha már sportosabb erősebb BMW-t emlegetsz:
A 100 ló az messze nem sportos. Egy sima 316i is közel másfél tonna, ahhoz az a 100-120 ló az nem sok. Ha kipróbálnál egy 250-300 ló fölötti hátsókerekest - akár BMW-t - na ott már az autó bünteti ha hülyeséget csinálsz :)
Ha normálisan vezetsz, akkor ugyanúgy tudsz közlekedni egy 300 ló fölötti autóval is, mint egy 80 lovassal.
Nem tudom, ki mondta neked, hogy nehéz a hátsókerekest vezetni. Én amikor megkaptam a jogsit, a férjem hátsó kerekes Nagypolskiját vezettem 75 lovas, aztán kaptam egy Swiftet, első kerekes 53 lovas, nem érzek túl nagy különbséget. Télen jobban kell figyelni a csúszós úton, mert valóban máshogy viselkedik egy hátsó kerekes.
A 100 LE sem olyan sok. Normális vezetési stílusban nem hinném, hogy összetöröd. Ha pedig Állat módjára vezetsz, akkor bármilyet könnyű összecsukni, főleg egy sok lóerőst...
100 LE még nem sok... Bár bömbit nem vezettem, de hátsókerekesekből a köviket próbáltam:
Opel Frontera (minden útviszonyon, a jég nagyon kemény...sima hátsó és 4x4 is))
Mitsubishi Pajero: összel, tükör radiál gumik, terepen (sima hátsó és 4x4ben is)
Dodge Ram: Száraz időben
Igazából hátsókerekesnél a lényeg (főleg ha már izom is van benne), hogy kanyarban ne taposs bele nagyon, mert hamar kidobja a hátsóját.
Télen meg.... sokkal könnyebben. 4x4 a legjobb, de ha nincs.... sokkal óvatosabban kell menni mint egy elsőkerekessel.
A lényeg, hogy ne hasson rá akkora erő amitől megcsúszik (kivéve ha direkt driftelsz). EZ az oldalirányú erőből és a gyorsítás/fékezésből tevődik össze (persze számít a súly, a gumi magassága-> gyári/sport nagy felni, az út minősége)
Normál vezetési körülmények között észre sem lehet venni.
Persze ha 150-el szeretnél a szerpentinen rallizni akkor azért érezni, hogy dobálja a seggét.
Nem sikerült? Azt hogy? Menj be a körforgalomba, 2es, padlógàz. Hidd el, hogy elindul a hàtsója...
Itt közlekedèsröl van szó, nem arról, hogy elindulsz a làmpànàl padlógàzzal ès nem pördülsz meg.
Kanyarba lèpj bele olyan fordulaton ahol nyomatèk is van. Egyböl kidobja.... az àrokig is akàr....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!