A benzines autók fürgébbek, mint a dízelek többsége?
Adott két teljesen egyforma gépjármű, egyikük benzinnel, a másik gázolajjal üzemel. Melyikük a "fiatalosabb"?
Volt szerencsém egyik ismerősöm benzines Twingo-jához, itthon pedig egy Astra H típusú dízel van használatban.
Nekem a twingo jóval pörgősebbnek hatott és teljesen megszerettem. Az astra hozzá képest nem is megy, hanem csak tovaterjed. A twingo viszont érzékenyebb a gázadásra, nekem legalábbis úgy tűnt. Mi az igazság?
(köszi a válaszokat)
"Így van! Éppen ezért mért is kéne 5000-ig pörgetni egy dízelt? Mi értelme lenne? "
Látom nem sikerült megérteni a lényegét. Na mindegy.
"
Mért előny az, hogy egy motort muszáj 5000-es fordulaton bömböltetni, hogy menjen és mért hátrány az hogy 2000-es fordulaton azonnal megindul?"
Erre csak ugyanazt tudom írni, amit az előbb.
"Teljesítmény = forgatónyomaték x fordulatszám x 2pí. "
Ideáig tökéletes, innentől teljesen bullshit.
A feltöltött dízel motorok jellemzője(és a feltöltött benzineseké is), hogy az alacsony fordulatszámon elérhető nagy nyomaték miatt itt viszonylag "nagy" a leadott teljesítmény is, ami a fenti képletből következik.
Egy ilyen dízel ami már 2000-2200 -as fordulaton lead 250-280Nm-t, az (280Nm-rel számolva) 2200-as fordulaton 64,5 lóerőt jelent maximális töltőnyomással és ehhez tartozó befecskendezett üzemanyaggal. Ehhez képest egy mezei 1.6-os Opel motorból 2200-as fordulatszámon ki lehet sajtolni ~36 lóerőt. Nyilván a közel kétszer akkora teljesítmény közel kétszer olyan jól fogja vinni a kasztnit.
Egy feltöltött benzines ugyanezen a 2200-as fordulaton hasonló teljesítményt produkál, hirtelen az 1.4TSI-ről találtam adatot, ez itt 66 lóerő. Fog úgy menni, mint a dízel? Fog.
A rizsát légyszi hagyd meg a többieknek :)
"Melyik komfortosabb? Egy átlag sofőr, átlagos utcai használat mellett általában 5000-es motorfordulattal közlekedik vagy 2000 környékén? "
Leírom azért harmadjára is, az 5000-res fordulat csak egy szemléltető példa volt arra, hogy benzines oldalon is ki lehet jelölni olyan tartományt, ahol a dízel felejtős, csak ennek semmi értelme.
Lehet te még nem vezettél benzines autót, de ha normálisan 50/90/110-es betartva közlekedsz átlagos forgalomban az életben nem forgatod azt sem 3000-3500 fölé, és egy normálisabb benzinesnek itt még annyi hangja sincs, mint egy dízelnek.
"A fogyasztás az egy dolog, hogy fényévekkel ver rá a feltöltött dízel a felöltött benzinesre"
Ott a fenti teszt, tessék megnézni, TDI vs TSI és másfél literrel evett kevesebbet a dízel. Persze, ez sem kevés, de már messze nem ott tartunk, hogy a benzines a dupláját enné a dízelnek.
"Akkor miben is jobb a feltöltött benzines, ami miatt mindenképp azt ajánlgatod? "
Én nem ajánlottam senkinek. Csak mertem megemlíteni, hogy nem illik szívó motort feltöltöttel összehasonlítani, hogy nem illik az én autómat sem, egy 1.7-es dízellel, vagy egy 4 hengeres IFÁ-t sem egy új 730-as Scaniaval. Lehet, de butaság.
"Azért kíváncsi lennék, hogy egy mostani pl TSI megéri-e majd a 400.000km-es kort, ami egy dízelnek jó eséllyel meg se kottyan... "
Vannak gyártól - pl Volvo - akiknél évtizedes hagyománya van a feltöltött motorok gyártásának. Gond nélkül futnak annyit, mint a dízelek.
Én nem akarok pálcát törni egyik technika felett sem - mint már írtam van dízelem is és benzinesem is - én csak az ész nélküli buta hasonlítások hülyeségeire próbálok rávilágítani.
>>Üssünk a hasunkra, válasszunk ki egy nekünk tetsző paramétert, jelöljük ki etalonnak és minden ami nem ilyen az sz@.r. <<
Mert a dízel vs benzin témában mindig ez megy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!