Azért, mert ez a legcélszerűbb megoldás. Farmotorral nincs rendes csomagtér, mert ott van elöl a helyrabló, bonyolult első futómű. Hátulra meg be lehet hajítani a lapos csatolt lengőkart, aztán fér a csomag bőven.
Persze lehetne hosszmotoros, hátsókerekes autót is építeni, meg is teszik, de a keresztben álló motor és az elsőkerékhajtás praktikusabb. Minden gépészeti elem a tűzfal előtt van, szabadabban módosítható a karosszéria, nincs helyrabló kardánalagút. Az összeszerelés is könnyebb: egy blokkba lehet építeni mindent, aztán alulról beemelhető a hajtáslánc a karosszériába. Ráadásul az orrnehéz, elsőkerekes autók kanyarban alulkormányzottan viselkednek, ami a képzetlen sofőrök számára biztonságosabb, mintha a tapadást elveszítve túlkormányzottá válnának, aztán pörögnének, mint a búgócsiga.
"Ráadásul az orrnehéz, elsőkerekes autók kanyarban alulkormányzottan viselkednek, ami a képzetlen sofőrök számára biztonságosabb, mintha a tapadást elveszítve túlkormányzottá válnának, aztán pörögnének, mint a búgócsiga."
Egyetemen volt valami előadáson erről szó, hogy a jó autó súlypontja középen van. Ilyenkor mindegy hogy első vagy hátsókerekes autó, a tapadás megfelelő lesz a kanyarban is. Csak egy ilyen autó kialakításának vannak korlátai amik minden napos használatnál nem épp szerencsések (csak nézzünk egy lamborghini-t, nem igazán lehet vele elmenni bevásárolni)
És így jön az amit előttem szépen leírtak. Ha előre pakolják a motort akkor a rossz súlypont ellenére is kormányozható marad az autó, és mivel a súlypont elől van így célszerű az első kerekeket hajtani mert nagyobb súly alatt nehezebben pörögnek ki.
-frontmotor: jobb hűtést biztosít mivel a menetszél tartja rendes hőfokon, a farmotorosoknak gyengébb a hűtése. manapság kb csak a Porschék ilyenek, de az jobb technológiai is. ráadásul hátulra esik nagy súly ami nagyon "seggessé" teszi a kocsit, sokkal több tapasztalat kell hozzá, a Porschés versenyzők is nagyon profik ebben, nehéz vezetni. ha ez hátsó hajtással is párosul főleg.
-a fronthajtás jobb kezelhetőséget ad, az alulkormányzottság miatt, ráadásul azonnal átadja a hajtást a kerekekre, nem kell még hátravinni. a hátsó hajtás viszont jobb kanyarodást és manőverezést tesz lehetővé, ráadásul jobban ki lehet egyenlíteni a súlypontot, nem véletlen hogy a BMW-knek a közautók közül a legjob a súlyeloszlása, 51-49 körül általában. a hátsókerekeseknek ráadásul nagyobb nyomatékot kell leadni, mert sok elveszik a hajtásláncban és a tengelyen, ilyen 1.4es motorra 80-90 lónál, meg 130 Nm-nél nincs is értelme, csak elveszik az energia. Nem véletlen, hogy az erősebb autóknál van hátsó kerék meghajtás (BMW-k, erősebb mercik, stb. Kivéve Audi, mert ott még a V6 is max front, illetve ha nem, akkor Quattro, pl a V8-tól fölfele mind, meg a TT is.)
A középmotoros kocsiknál meg kb mind hátsókerék van, bár ott is van kivétel (Lambo)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!