Miért csinálják meg úgy az autókat hogy 40-el ütközök és darabokra szakad?
Hát én ezt nem értem, mert régebben volt a Kossuth rádióban ilyen autós műsor, és ott mondta egy szakértő, hogy össze eresztettek egy mai francia kisautót (márkákat nem mondhatott sajnos) meg egy 90-es évek beli svéd szuper biztonságos nagyobb kocsit.
A mai kisautó állítólag lerombolta, a régi svédet.
De nem tudom, neked más a tapasztalatod?
Itt nem a szilánkokról van szó.
Hanem arról hogy valaminek el kell nyelni az ütközés energiáját.
Ha az autó nem nyeli el, akkor a tested fogja.
1,5 tonnás tárgynak ütközésnél van mozgási energiája jócskán.elkerülhetetlen hogy törjön,a fizikát nem lehet legyőzni.
" csak behorpadna kicsit és még menne is az autó utána szerelő nélkül."-tehát ilyen nem lesz sosem :)
"nem hiszem hogy 1 roncsba ahol 100 szilánk beléd áll jobban túléled mintha csak behorpadna kicsit"
Az, hogy te mit hiszel, és a valóság mi, két külön dolog... vannak akik jobban értenek ehhez mint te, maradjunk ebben ;)
Kérdező, te valószínűleg nem vagy több 12 évesnél és még nem nagyon tanultál fizikát.
Hidd el, a felnőtt bácsik nem véletlenül tervezik olyanra az autókat, amilyenek. Ők ugyanis azt akarják, hogy ők és a családjuk túléljen egy ütközést - és pontosan tudják azt is, amit te nem: hogy ha a karosszéria nem nyeli el az ütközéskor fellépő erőket, akkor bizony a tested fogja. És nem a szilánkokkal van a baj, hanem a kis belső szervecskéiddel, az ereiddel és hasonlókkal, amik szanaszét szakadnak ott belül, ha az autó nem gyűrődik.
Majd ha felnősz, megérted. Addig tologasd a mecsbokszokat és gétéázzál.
Az a baj, hogy nem jártál be fizika órára és butus vagy.
Történik egy ütközés, mondjuk 40km/h-val. Ha az autó ilyen általad elvárt bunker módon épült volna, akkor gyakorlatilag 2 centin 0km/h-ra lassul, ez alatt 308g lassulás lépne fel. Biztos, hogy ezt túlélnéd? :D
Ha az autód ~50 centin törne, de még mindig nincs légzsák és öv, akkor már csak ~13g lassulás éri az autót, ezt már egy képzett vadászpilóta túléli :D
Igaz ez a folyamat alatt fellépő átlagos lassulás, viszont maga a karambol nem egy olyan jelenség, mikor minden konstans lenne, így ez az érték csak arra jó, hogy mondjuk valamit. Valójában az ütközés pár tizedmásodperce alatt van a nehézségi gyorsulásnak egy felfutása, majd egy hosszabb ideig tartó lecsengése, így ez az átlag 13g azt jelenti, hogy az van pár századmásodperc, amikor a testedet 40-80g-s lassulás éri (ez megtörténik az első 0.05 sec alatt). Ebbe már bele van számolva a biztonsági öv jelentette +30 centi is, ami megmenti az életed.
Ha az általad elképzelt autók járnának az utakon, akkor bizony egy 40-50km/h-s csattba mindenki belehalna. És az sem lenne igaz,hogy utána kevesebbet kellene javítani. Egy ilyen merev kasztnihoz megfelelő térháló kell, megfelelően erős anyagokból. Ez végül oda vezetne, hogy az autók 5 tonnásak lennének és lepattannának egymásról, tehát nem csak egy mondjuk 200g-s lassulást kellene túlélned, hanem egy ekkora gyorsulást is rögtön ez után :D
Hát kérd meg a fizikát, hogy változzon meg egy kicsit.
Esetleg mutálódjál, hogy a belső szerveid ne adják meg magukat olyan könnyen.
Sajnos amíg ilyen ostoba vagy és a tényeket figyelmen kívül hagyod, addig teljesen értelmetlen veled vitázni. Érveid nincsenek, csak feltételezel olyasmiket, amikről fogalmad nincsen. Mint például fizika, biológia...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!