Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » R125 vagy RS 125?

R125 vagy RS 125?

Figyelt kérdés

125 ccm-es motor vásárlás előtt állok, csak A1 kategóriában(ilyen jogsim van, nagyobb motor nem jöhet szóba) és ez a két típus van ami érdekelne, a fogyasztás nem nagyon számít, mindkettőről hallottam jót is rosszat is, a yamaha gyenge, viszont az rs szervízigényes. Nem első motor lenne, most egy tzr 50-em van. Szerintetek melyik motor lenne a megfelelő?

Kérlek írjátok le mit gondoltok mindkét motorról.



2015. jan. 21. 17:32
1 2 3 4
 31/34 anonim ***** válasza:

28-as, nem tudom. Mint fentebb írtam, nekem soha nem volt gondom a Rotax blokkal pedig volt igénybevétel, volt neki húzva rendesen, de a gyári cucc és a Selenia olaj megbízhatóvá tette.

Neked meg kérdező:

- Olasz motor: teljesítmény, erő, élmény, sok benzin, drága alkatrész ellátás, gyakoribb felújítás, kategórián felüli fútómű és váz


- Japán motor: gyengébb teljesítmény, gyengébb váz és futómű gyengébb fékekkel, kisebb sebesség, nem nyújt olyan élvezetet, de tobább elmegy egy felújítással és olcsóbb a fenntartása is.


Neked kell eldönteni hogy mi az ami számít, más elgondolás szerint gyártanak az olaszok, ők a teljesítményt helyezik előtérbe, és más elgondolás szerint a japánok, ők a megbizhatóságra és tartósságra mennek rá.

2015. jan. 27. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/34 anonim ***** válasza:
Azért a japánokbis gyártanak seggrakétákat :) egy NSR szerintem nagyonis élvezetes, és bár nem olyan modern a futóműve, mint az RS-é, az ára is jóval barátságosabb. Egyébként Motul olajat használok a Rotaxba, ami a doboz szerint 20 000-es fordulatig jó. A motor jó esetben 14 000-et kène hogy pörögjön, de amint említettem, olyan sajnos ritkán van. Most pl. megy, de alig bír 12 000-et forogni, és nem bírok rájönni, hogy mitől. Addigis legalább nem kopik annyira... 61%-os! Oké hogy az olaszok a teljesítményre mennek, de szerintem ez túl nagy kompromisszumot kíván, ha csak nem vagy egy milliomos kisherceg. Azért nagy luxus, hogy egy 125-ös drágább legyen egy sor4-es 600-asnál. Elismerem, hogy a 2T élvezetes, de rengeteget csalódtam benne, éppen ezèrt preferálom inkább a 4t-t. Az is volt pár a háznál. CBF 125, CBF 600S (karbis), XJ6 Diversion. Egyikben se csalódtam, mind tol ahogy kell (a 125-öst leszámítva, de azt is tényleg nagyon szerettem), mindenféle komolyabb felkészítès nélkül aggodalmak nélkül bevállalható volt velük napi 500km (gondolom több is megment volna gond nèlkül, de akkora turista azért nem vagyok...), és ők is (természetesen a 125-ön kívül) pörögnek kb 12500-ig, és 3000-től tolnak mint egy gőzmozdony. Úgyhogy a 4T-nek is meg van a szépsége... És nem is igènyes :)
2015. jan. 27. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/34 anonim ***** válasza:

77%-os, persze hogy jó a 4T, nem azt mondtam hogy nem jó, de kis köbcentiben gyenge. Persze, ma már én is 4T-s motort hajtok, de mint írtam mellette megvan a kis seggrakéta mert nem tudtam tőle megválni és valamiért a mai napig jobban szeretem a kis 2T-t.


Ültem NSR 125-ön, őszinte leszek, az RS-hez képest jóval gyengébb volt teljesítményben, a futóműve nem úgy viselkedett mint egy RS-é és kanyarok előtt hamarabb elkellet venni a gázt és nem lehetett olyan sebességgel belemenni vele egy kanyarba mint az Aprilia-val, kigyorsításnál szintén érezhető volt a különbség. Úgy összességében nem volt vele baj és nem rossz motor, de nem fogott meg, nem éreztem benne az azt erőt mint egy Aprilia-ban.


Értem én hogy mit akarsz, persze, jóval olcsóbb egy 4T-s motor fenntartása, de 16-17 évesen a fiataloknak még csak A1 vagy A2-es jogsija lehet, ahhoz meg nem tud venni akkora köbcentis 4T-s motort amivel úgy istenigazából tud repeszteni, mert valljuk be őszintén hogy ennek a korosztálynak az a lényeg hogy menjen a motor mint a bolond, nekem is az volt a lényeg, fater meg majd fizeti a felújítást csak jól kell tanulni érte :) Erre vannak a seggrakéták, hogy húzza neki a fiatalság, löki a kékfüstöt magából, vinnyog és elhasít az autók mellet vele. Természetesen vannak olyan fiatalok is akik nem ezt szeretik hogy mennek mint az állat a motorral hanem csak ráül és átszambázik A-ból B-be vele. Nekik kiváló a 125-ös 4T mert arra amire ő nekik kell megfelel, nem megy gyorsan, de nekik nem is a lényeg.


Írtad a kompromisszumot, igen, 6 éve Olaszországban egy kiállításon beszélgettem Gianpietro Aldarelli Aprilia-s tervezőmérnökkel és mondott egy olyan dolgot, hogy "az Aprilia egy versenymotort tesz alád, ami teljes mértékben kielégit, neked már csak meg kell tanulnod uralni és megadni neki a törődést". Az Aprilia nem tömegmotor. Lehet úgy is mondani hogy az Aprilia nem a szegényebb rétegnek gyárt motort, hanem annak akinek van rá pénze.


Egyértelmű hogy egy 4T jobban tol mert nyomatékosabb, de csak meghatározott köbcenti felett. Fiatalon 2T, mikor meg már lehet A korlátan jogsid addigra úgy is ki élted magad a seggrakétékon :) Viszont azt ne mondja senki hogyha X év után visszaül egy seggrakétára, hogy az nem jó érzés. Faterom 57 éves, mikor nyáron jönnek hozzánk és ráül a kis kétütemű RS125-re, megy vele vagy 40-50 km-t, visszaér, leszáll, leveszi a sisakot és rendesen lehet látni az arcán hogy mennyire boldog tőle, mintha újra 16-17 éves volna.

2015. jan. 27. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/34 A kérdező kommentje:

Köszi a válaszokat, és megkérdeztem a család barátja autó-motorszerelőt aki nemmellesleg egy gixxer 750et hajt, és azt mondta ő is hogy a 4ütemű jó mert kisebb a költsége, de ne azt vegyem mert 125 az még kisebb köbcenti, és abban nem lenne nekem jó a 4T, mert az rs sokkal élvezetesebb, jó, vagány a 2,5liter/100 de az az igazság, hogy a mostani 50esem 10-11Le, egy 4t 125 15.. az a 4 Le nem valami sok plusz, csak ugye a nyomaték több a 4Tnél, de jól leírta az utolsó, fiatal vagyok és mint a legtöbb fiatalnak az számít menjen mint állat...Ezt nagyon jól leírta :)

Mindenkinek köszönöm szépen a választ, nagyon hasznosak voltak a választásom nagy valószínűséggel az rs lesz..

Mégegyszer Köszönöm! :)

2015. jan. 27. 21:01
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!