Négyütemű 125-ösökkel (Pl. Yamaha R125-tel) heti egyszer-kétszer megtehető 400 km?
Vagy van erre alkalmasabb sport(os)motor?
Egy fontos szempont lenne csupán: pályán tartva a 120-130-at ne egyen 3-3,5 lityinél többet.
Nekem volt egy Honda XL-200-am, annak 100kmh volt a végsebessége. De az tényleg a vége volt. Hogyha utolértem egy 80-nal robogó IFA teherautót, és éppen jöttek szembe és nekem is le kellett lassítanom 80-ra, akkor nem egykönnyen előztem meg, mert alig-alig gyorsult.
Amit te akarsz, azt esetleg valami japán belpiacos, négy hengeres 250-es tudja, 10.000-es fordulaton pörgetve. De az nem 3-3,5 litert fog neked fogyasztani, hanem kb. a dupláját.
3-3,5 literből egy egy hengeres, 125-ös négyütemű visz el max 70km/h-val. Ebédszünettel kb. 7 óra alatt tudod teljesíteni vele a 400km-et. Természetesen ez defekt nélkül értendő.
Egy 125-ös 4T-nek nem realitás a 130-as tempó sztrádán. A legújabb injektoros gépeknek is max. 140 a végsebessége, utazója meg max. 100-110.
Egy 125-ös 2T még talán tudná tartani a tempót de az meg megissza majd neked a 3 liter dupláját+olajat.
Sztrádára amúgy is 400ccm+-os motor való, minden más életveszélyes.
Ha pályán akarok menni 130 km/h-val, akkor inkább vegyek valami gázolajos törpe autót, ha négy litert akarok maxmimum fogyasztatni?
Vagy van azért valami sportos motor már, ami ezt tudja - de akkor a négy az valóban a max. legyen!
250-es 4t motorok között keresgélj, azok talán beférnek 4l-be (de nem biztos).
De nem értem, miért nem elég neked a 100-110 körüli tempó, ha a fogyasztás meg ennyire decire fontos?
Sztrádán 4 literrel szinte semmivel sem tudsz menni.
Nagyon kevés motor van, ami 130-as tempónál ezt tudni hozzá. Meglepő módon nem is 250-es lesz a befutó, hanem inkább egy 6-700 ccm-es nagyon nyugis túra motor. Persze az kell hozzá, hogy totál nyugisan bármiféle vad gyorsulás nélkül tedd azt.
Autóból meg a liter... hát:
Ezek a legjobb fogyasztású kisautók, de inkább 120 legyen az a 130 ha 4 alatt akarod őket tartani.
Az autók "vegyes fogyasztás" értékéről azt azért tudni kell, hogy azt nem úgy határozzák meg, hogy Gipsz Jakab beleül, és megy egy pár kört, de nem ám! Fékpadon mérik egy szabványosított metodikával. A valós értékekhez vajmi kevés köze van. És még kozmetikázzák is. Pl. a 3 literes fogyasztással hirdetett VW Lupo is csak kikönnyített karosszériával, speciális, kis surlódású gumiabroncsokkal és speciális sebváltóval érte el ezt az értéket.
A realitás: fiat panda 1.3 diesel: 6 liter öregesen. És ez alá az istennek sem lehetett leszorítani. Gondolom, a többi hasonló is nagyságrendileg ez lehet.
Semmilyen járművel nem lehet 120-130-al vágtatni a sztrádán 3-4 literből. Ez fizikai képtelenség. Túl nagy a légellenállás meg a surlódás.
ha egy passat eszik 120nál 4 körül, nehogy már egy kisebb autó ne jöjjön ki 4 liternél kevesebbből
Mese habbal. Semmit sem számít az, hogy bill műszere mit mutat. Fogyasztás nem úgy mérünk, hogy leolvassuk a kijelzést, hanem úgy, hogy teletankoljuk a kocsit, megyünk vele 400km-et, aztán megint teletankoljuk, de ugyanazon a kútoszlopon ám. Aztán a beletöltött mennyiséget elosztjuk néggyel, és az számít, mert az a tényleges fogyasztás. Nem az, amit a tévéreklámban mondtak, nem az, amit bill műszere mutat, hanem az, amit bele kell tölteni, hogy ugyanannyi legyen benne, mint elindulás előtt. És az nem 4 liter lesz, azt garantálom!
De ha mégis találsz olyan kocsit, amelyik 4 liter alatt fogyaszt 120km/h-val az autobahnon, akkor feltétlenül írd meg nekem, mert én is olyat akarok. ;-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!