R125 vagy RS 125?
125 ccm-es motor vásárlás előtt állok, csak A1 kategóriában(ilyen jogsim van, nagyobb motor nem jöhet szóba) és ez a két típus van ami érdekelne, a fogyasztás nem nagyon számít, mindkettőről hallottam jót is rosszat is, a yamaha gyenge, viszont az rs szervízigényes. Nem első motor lenne, most egy tzr 50-em van. Szerintetek melyik motor lenne a megfelelő?
Kérlek írjátok le mit gondoltok mindkét motorról.
nem kell félévente cserélni, 10 000 km után szokták, persze elmenne még többet de akkor már nő a rizikó. Nekem volt rajta olyan henger ami 4 dugattyú szettet evett meg, persze ott már nem a 100 000 ft-os henger volt rajta, de akkor napi szinten volt ribolva a motor, szóval volt neki adva keményen. Neked A1 kategóriád van, szóval a 11kW-os verzió marad, ott nem kell annyit költeni.
Egy a lényege az Apriliáknak, az hogy legyen pénz fenntartani. Ha van pénz, akkor soha nem hagy ott + egy Apriliát mindig megnéznek, a japán motorok felett csak elsiklanak.
A fél évet azért irtam mert fél év alatt is könnyen belemegy a 10 ezer km. Ha neked 10 év alatt megy bele akkor 10 év mulva kell cserélni. Ha neked 3 hónap alatt megy bele akkor 3 hónap után kell cserélni. Így már érted? Aztán meg dugattyút magába nem cserélünk. Mert nincs valami sok értelme. Meggyűrűzni szokták. De ezeknél nem hosszútávú megoldás.
Tehát 10 ezer km után cserélhetsz benne csapágyakat, szimeringeket, tömítéseket, főtengelyt és hengerszettet. Meg pluszban mindig még azt az alkatrészt a váltóban ami már nagyon kopott vagy fog törött vagy akármi. Ha normális gyári alkatrészt veszel akkor 300 ezerbe könnyen belekerül. Az pedig egy ilyen motornak a használt piaci értéke...
Ezekről jobb ha tájékozódsz először.
Aztán ugye nem árt megvenni a 3-4 ezer forintos literes full szintetikus olajat bele. Ami mondjuk 40-be keverve. Nem tudom mennyi olajat fogyaszt a benzin mellé a különolajzás de 40-essel számolok akkor az 40 liter benzinhez elég. Ami elég mondjuk 500 km-re. 330 forintos benzin árra ez már simán felugrik 400-450 ft közé szerintem. Akkor levetíthetjük km re is azt a pénzt amibe kerül a motor generálozása. Az 300 ezer ft mondjuk 10 ezer km után. Tehát ez én szerintem még 30 ft km-enként. 100 kmre vetítve 3000 ft. Akkor ugye hozzáadhatjuk a benzin árhoz ami 100 kmnél 4250 ft és akkor belőtem egy középárat a jelenlegi benzin árhoz képest. Na és akkor ehhez hozzá adjuk a 3 ezret. Ez úgy 7250 ft. Ehhez hozzájön a műszaki vizsga. A friss jogsihoz a magas biztosítási ár. Akkor az egyéb szervízköltségek pl fékek, gumik, aksi, meg egyéb ezer dolog mint pl lánc lánckerekek meg ilyesmik. Szerintem mondhatjuk hogy minimum 8 ezer forint 100 km motorozoás egy 40 lóerős apriliával. Te motorozol napi 20 kmt. Ezt megszorozzuk 7-el ez azt jelenti hogy 140 km heti szinten. Akkor ez hetente 10 ezer forint. Havonta 40 ezer forint. Mérlegeld van e ennyi pénzed. Ja és mondtad hogy nyáron esetleg többet is mennél. Akkor a költség még ugrik. Így csak havi szintre szétodztva a költségeket így 40 ezer forint lenne a motorozásod. De le vetíthetem 1 évre is. Attól függ hogy egy év alatt belemegy e a 10 ezer km. Valoszinuleg igen. Mivel napi 20 kmvel ez kicsit 7000 km felett van a 12 hónapra vetítve. Ha nyáron kicsivel többet mész vele akkor megvan ott a 10.000 km is egy év alatt. Akkor nem kell sok számítás. A 40 ezret megszorozzuk 12-vel. Ez azt hiszem 480 ezer forint. Legyen akkor már 500 ezer. Mert nem számoltam még sok váratlan kiadást. Pl veszel egy új gumit. Majd kidurran azt vehetsz mégeyet vagy akárni. Szóval legyen csak éves szinten 500 ezer forint. Na van hozzá még kedved?
Valaki itt írta hogy a japán motorok felett elsiklanak az emberek az apriliáf meg megnézik.
Na én az a tipus vagyok hogy a simsont is megnétem meg a repülőt is. Megnézek mindenféle motort és mindenféle autót is. Ma pl láttam egy audi tt autót meg egy fiat terepjárót ami eléggé ritka látvány. Az audi tt autót sokkal jobban megnéztem pedig láttam már sokat. A fiat hidegen hagyott.
Ez van motornál is. Simson is érdekel meg az aprilia is. De engem az nem érdekel hogy van 100000 gsxr akkor is jobban tetszik és jobban meg is nézem mint akármelyik apriliát. Nekem számomra megbízhatóbbak és elismertebb járművek a német és japán gépek :). Nincs is 500 ezrem arra higy egy 125-ös motorral motorozzak 1 évet. Inkább megyek egy 125 4 üteművel évi 100 ezer forintból.
17-es vagyok. Mindenkinek más a stílusa. Ha 1:50 be keveri. Akkor meg legyen 480 ezer forint. Ne kerekítsük fel 500-ra. Aztán láthatjátok hogy drága mulatság a motorozás. Én nem beszéllek rá egyikre sem. De mérlegeld hogy akkor melyikre van pénzed.
A 10 ezer km az lehet 15 ezer is ha nem húzod neki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!