R125 vagy RS 125?
125 ccm-es motor vásárlás előtt állok, csak A1 kategóriában(ilyen jogsim van, nagyobb motor nem jöhet szóba) és ez a két típus van ami érdekelne, a fogyasztás nem nagyon számít, mindkettőről hallottam jót is rosszat is, a yamaha gyenge, viszont az rs szervízigényes. Nem első motor lenne, most egy tzr 50-em van. Szerintetek melyik motor lenne a megfelelő?
Kérlek írjátok le mit gondoltok mindkét motorról.
nem. ha bemész a szalonba és veszel egy új RS 125-öt, azzal sokkal többet elmész. Viszont használtan már az összes RS 125-ös fel van oldva, legalábbis nagyon kevés a 11kW-os. Amit egyszer már buheráltak, az többé soha nem lesz olyan mint előtte volt, főleg ha már az X-edik nem gyári alkatrészt fogyasztja. Sajnos idehaza sokan kókányolják a motorokat komolyabb hozzáértés nélkül, ami szintén csökkenti az élettartamot. 10 000 km alatt tudod hányszor fordul egy kétütemű motor? 5000 fordulaton indul meg és 8-9 felett kell tartani, ugye ha húzod neki akkor 10-15 körül forog. Ennyi fordulat után elkophat az egész. Számolj egy kicsit, segítek:
Vegyünk 90 km/h sebességet 8000 rpm/ 1perc fordulattal, ez azt jelenti hogy a 1 perc alatt 8000 fordul és közbe 1,5 km-t tesz meg. Tehát tudjuk hogy 8000 fordulat alatt megtesz 1,5 km-t, akkor kiszámoljuk hogy 10 000 km alatt megtesz 53 333 333 fordulatot (8000*10000)/1,5=53 333 333. Számold ki hogy egy 4T mennyit forog.
Ha kihozol egy zsír újat akkor azzal lehet hogy akár 20.000 kmt is eltudsz menni ha szépen bejáratod és nem nyúlsz hozzá. De az első felújításnál akkor már biztos nem kerulnek vissza a folytások. De már sokan hamarabb is kiveszik. Bejáratás után már kiveszik. De mondjuk az elso felujitaskor megveszed bele az utangyartott alkatreszeket. Meg esteleg egy masik kipufogo. Ez az. Azt utana már csak 10.000 km egy felújítással. De akkor még nem a legrosszabb utangyarott dokgokat veszed meg mint pl az ebay es hengerszett 20.000 forinté. Amivel lehet be se indul. Vagy kibírja a bejáratást.
Na de szólnék a 61%-ban hasznos válaszolóhoz. Mi van akkor ha valaki vesz egy utángyártott neves gyártó főtengelyét egy 50-es apriliába de az a főtengely ugye utángyártott de 70-es hengerhez való. Az bele van rakva az 50 ccm-es hengerhez. Azt úgy lehet?
61%-os vagyok, nem tudom, én nem vagyok a híve annak hogy 50 ccm-es motorból 70 ccm-es csináltassak, meg 125 ccm-ből 160 ccm-eset, csak gyári Rotax alkatrészeket rendeltettem a szervízesekkel. Azt tudom hogy vannak nagy hírű gyártók amelyek olyan alkatrészeket csinálnak mint a gyári, de én akkor is a Rotax mellett döntöttem mindig. Ismertem a Rotaxot, tudtam hogyha 150 km/h megyek tartósan akkor annyival megyek és a motornak nem lesz baja, ha akartam akkor előzésnél húztam 170-180 km/h-ig és nem volt baja, pörgött a blokk 13-15000-t de bírta, ellenben ha valami olcsóbb árkategóriás dolog van benne már lehet nem bírta volna ki.
Egy 4T az teljesen más, kisköbcentiben gyenge, nagyöbcentiben meg jóval erősebb, de 17-18 évesen nem vezethettem 600 ccm-es sportmotort, de nem is akartam mert úgvoltam vele hogy megtanulok normálisan motorozni, uralni motort, és ehhez a kisköbcenti kellet, kisköbcentiben pedig az RS a legerősebb, az megtanít motorozni.
A kérdésre röviden válaszolva: én a helyedben Yamahát vennék. 4t 600-asomnak bőven alacsonyabb a fenntartási költsége mint az RS-nek (a leírtak alapján). Ésén ezt kicsit abszurdumnak találom, hogy ennyi pénzt költeni egy 125-ösre. 4T 125-ösöm volt, máig visszasírom a 2,5 literes fogyasztást. Ezenkívül kizárólag gumit kellett cserélni, meg olajat, és ennyi. Most a 250-es/300-as Ninjával szemezgetek, mert kezdek rájönni, hogy közútra a 600-as sok, pályázni meg nem sűrűn járok. És a 250-est olyan jó kis kompromisszumnak találom: megy rendesen, kanyarvadászatra tökéletes, kicsi a fogyasztása és a fenntartási költségei, és bár kevésbé racionális, de szerény véleményem szerint élvezetesebb egy NC 700/750-esnél (ennek ellenére az NC is király motor lehet!).
Rotax-szal van tapasztalatom (Rotax Max. Kissé más, mint az Apriliában, de az alap ugyanaz: 125-ös vízhűtéses kétütemű rakéta). Pénznyelő. Mosolyt csal az ember arcára harendesen megy, de olyanritkán van, ugyanis mindenre háklis. És előszeretettel romlik annak ellenére, hogy gyári Rotax-alkatrészeket kap, és a keveréket is inkább dúsabbra szoktam állítani a kelleténél de mit sem segít...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!