Olyan egyszerű megoldások, mégis miért nem alkalmazzák őket az összes autókban?
Itt van például a hűtővíz átvezetése egy thermoszba. A toyota priusnál pl így működik, és 3 napig megőrzi a motor hűtővízének hőmérsékletét.
Már a régi IFA-kba is volt olyan, hogy a hűtővizet (lehet, hogy váltó és motorolajat is) felmelegíti egy konnektorrol csatlakoztatható fűtőszál. Egyszerűen csak be kell dugni a konnektorba és meleg hűtővíz vár az autóban.
Aki a garázsban tartja az autóját és mondjuk reggel 6-kor elindul, akkor beállítana egy időzítőt, hogy hajnali 4-től kapcsoljon be.. és már induláskor lehetne nyomatni a fűtést is akár és nem akkora lenne meleg az autó amikor már odaért ahová akart..
Akkor, sokan tökölnek azzal, hogy egy kartonpapírt tesznek a hűtőrács elé, hogy hamarabb melegedjen a hűtőfolyadék.. viszont ha felmelegedett már, akkor ki kellene venni, hogy hűljön is azért. Nem lenne nagyon egyszerű egy automatikusan működő mozgó lapátokból álló levegő blokkoló a hűtőrács előtt? Amíg nem melegedett a hűtővíz üzemi hőmérsékletre, addig zárva tartanának ezek, amikor üzemi hőmérsékleten van, akkor kinyitna.
Ezek mind mind nagyon olcsó és tudtommal jó megoldások lennének, mert nemcsak, hogy kényelmes lenne minden szempontból.
1.Jelentősen lecsökkenne a kopás mértéke a meleg motorolaj miatt (melegen biztosít megfelelő kenést)
2. A fenti ok miatt amint elindulunk vele, egyből nyomhatnánk neki.
3. Nem lennének gondok a hidegindítással
4. Ha minden autó használná legalább az egyik megoldást, vagy többet is egyszerre akkor jelentősen lecsökkenne világszerte a káros anyag kibocsájtás és az üzemanyagfogyasztás.
5. Azonnal fűthetnénk az autóban, nem kellene várni míg az bemelegszik, tehát kényelmi szempontból is csak jó lenne.
Nekem így teljesen érthetetlen.. akkor miért nem használják ezeket??
A külső keringetéssel-fűtéssel üzemi hőmérsékleten tartott hűtővizet-motort használják ma is. Olyan helyeken, ahol létfontosságú, hogy a kocsi mindig tökéletesen rajtkész legyen. Tűzoltóság, mentőszolgálatok, nálunk északabbra a közútfenntartók járműveinél is. Ilyen helyeken még az akku is állandó szinten tartó töltőn van.
Személyautónál szériatartozékként ilyet nem fogsz kapni, mert enélkül is el tudják adni. Extraként is csak ott, ahol annyira szükséges, hogy többet tudnak keresni ilyen extrák eladásán, mint amennyibe kerül a szériagyártásuk.
Így pl. Volvohoz, Saabhoz a skandináv országokban majdnem alapfelszereltség a távirányítóval indítható előfűtés.
A hűtő bedeszkázása stb. pontokat 5-ös már jól elmondta, nincs is mit hozzáfűzni.
Egyébként visszaszívom az előző kommentemet, hogy "teljes választ adott az 5. válaszoló".
www.youtube.com/watch?v=vpx6M8us0eU
"A Priusban nincs thermosz.." Akkor ez mégis mi a franc??
vagy ez..??
Úgylátszik nem én vagyok a fotelszakértő.... ja, a 8. válaszoló, te neked meg még akkora halvány lila fingod sincs mint nekem. Ha nem tudtál ennyit, hogy az 5. válaszoló ebben hülyeséget írt akkor te is csak net mögött tudsz pofázni meg osztani az észt segg hülyén.
Csendben maradtál volna most nem égtél volna be ennyire...
15. válaszoló:
Hát akkor elmehetsz a francba a 15 éveddel, tanulj még egy kicsit ne válaszolgass kérdésekre amihez fingod sincs.. Én nem akarnám, h ilyen nyúljon az autómhoz, és hidd el másnak sem ajánlanék egy ilyet..
16. Nem "gugliztam" ki, eleve tudtam, csak a ti kedvetekért kerestem ki, hogy lássátok, ne csak írogassátok a hülyeséget.
Hogy lennék már fotelszakértő amikor kérdezek? A fotelszakértők ti vagytok, mert úgy válaszoltok egy kérdésre, hogy arról gőzötök sincs.
" Én nem akarnám, h ilyen nyúljon az autómhoz"
LOL. Mondom tervezek. Nem szerelek. Tudod mi a kulonbseg?
Elmondjam mitol vagy fotelszakerto? Pl. Ettol:
"Szerintem nem lenne drága, mert egy egyszerű műanyagról lenne szó, egy érzékelőhöz kapcsolt villanymotorral.. Nekem ez az egész nem tűnik többnek 5 ezer forintnál. "
Fogalmad sincs, hogyan kellene egy ilyet megoldani, de maris megmondod hogy szerinted nem lehet dragabb mint 5e forint :)
Megnéznék egy olyan autót amit te tervezel :) De bele nem ülnék, ha csak okoskodni tudsz...
Egyébként ez nem fotelfizikusság, hanem tény. Egy egyszerű redőnyszerkezetről van szó, mint egy reluxa amit mozgat egy villanymotor.... ha azt mondod, h ez nehéz feladat "tervező" létedre, akkor csak sajnálni tudlak..
Egyébként még mindig nem értem, h minek magyarázol amikor MÉGEGYSZER hangsúlyozom: KÉRDEZTEM. Nem kijelentés volt.
Amúgy, hogy lássam, h nem vagy fotelfizikus mint amilyennek a másikat lazán hívod, mondd már meg, hogy milyen cégnek dolgozol? mutass már légyszives referencia munkákat. Nem lehetsz olyan nagy spíler, ha van időd Gyakorikérdéseken osztani az észt.
De ne legyen igazam, javíts ki, ha tévedek..
Okoskodó kismajom. Az ötös vagyok.
A gusztustalan, tenylrbemászó stílusod miatt kaptad azt a stílust, amit kaptál.
Felteszel egy kérdést, amiből sugárzik az a leereszkedő tanitóbácsis stílus, hogy nekem van eszem, az egész autóipar a beleölt többtízmillió mérnökórával pedig úgy hülye ahogy van, mert nem tudott kitalálni olyan egyserű dolgokat, mint én a Nagy Pistike a hat béből.
Az a baj, hogy nem lehet veled vitázni. Okoskodsz, pattogsz, vergődsz. Leugatsz olyan embereket, akik nem csak láttak már olyat, aki látott már olyat.
A való életben ezért a műsorért valószínűleg már kaptál volna többektől egy pofánverést, hogy taknyod-nyálad egybefolyik, itt csak próbáltak leállítani, hogy ne akarj nulla tudással tanítani olyan embereket, akik láttak már autót közelről is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!